پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

صنعت خودرو-قطعه سازی

حجم مطالبات قطعه سازان به 20 هزار میلیارد تومان رسید

به گفته ی دبیر انجمن قطعه سازان، اگر بانک مرکزی تسهیلات قطعه سازان را پرداخت کند به طور حتم این خودروها کامل و به دست خریداران خواهد رسید. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه در جلسه اخیر قطعه‌سازان و نماینده بانک مرکزی در مجلس شورای […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲ مرداد ۱۳۹۸

به گفته ی دبیر انجمن قطعه سازان، اگر بانک مرکزی تسهیلات قطعه سازان را پرداخت کند به طور حتم این خودروها کامل و به دست خریداران خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه در جلسه اخیر قطعه‌سازان و نماینده بانک مرکزی در مجلس شورای اسلامی قرار شده تاریخ پرداخت مابقی تسیهلات 11 هزار میلیاردی به قطعه سازان تمدید شود، اظهار کرد: مهلت پراخت این تسهیلات 31 خرداد 98 بود که قرار شده تاریخ پرداخت این تسهیلات تا پایان بهمن ماه امسال تمدید شود.

وی با اعلام اینکه هنوز بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به قطعه‌سازان با دو مشکل جدی روبرو هستند، افزود: بانک مرکزی نرخ ریسک ارز را به بانکهای عامل محول کرده و آنها نیز حاضر به پذیرش این ریسک نیستند، علاوه بر این بانک مرکزی اعلام کرده در بازپرداخت تسهیلات ارزی با مشتری طرف حساب نیست و باید بانک عامل مبالغ را در سررسید به بانک مرکزی پرداخت کند که این دو موضوع عاملی شده تا هنوز بانک‌های عامل تمایلی به پرداخت تسهیلات ارزی به قطعه‌سازان نداشته باشند.

دبیر انجمن قطعه سازان با انتقاد از اینکه همچنان بانک مرکزی نگاه جزیره ای دارد و توجهی به صنعت نمی‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر حجم مطالبات قطعه سازان به 20 هزار میلیارد تومان رسیده که 6 تا 7 هزار میلیارد تومان از این مطالبات سررسید شده است.

وی در این راستا اشاره کرد: ارزش خودروهای ناقص در کارخانجات حدود 7 هزار میلیارد تومان است که این رقم معادل مطالبات سررسید شده قطعه سازان از خودروسازان است.

بیگلو با اعلام اینکه در حال حاضر 170 تا 180 هزار خودرو ناقص در کارخانجات وجود دارد گفت: اگر بانک مرکزی تسهیلات قطعه سازان را پرداخت کند به طور حتم این خودروها کامل و به دست خریداران خواهد رسید اما متأسفانه هنوز این موضوع اجرایی نشده است.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

ECU خودروهای پرتیراژ داخلی سازی شده است/ بدهی 1800 میلیاردی خودروسازان به کروز

تکمیل خودروهای ناقص اولین اقدام وزارت صنعت بود

کیفیت، محور فعالیت های شرکت TGT / وقتی بهترین ها زیر یک پرچم جمع می شوند

سایپا در داخلی‌سازی قطعات خودرو موفق بوده است

قرارداد داخلی‌سازی قطعات خودرو میان گروه سایپا و قطعه‌سازان امضا شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی