پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

متروی_تهران

خط سه مترو تهران آماده بهره برداری است

مدیر عمل راه اهن شهری تهران و حومه گفت: با اتمام تست های فنی و نصب برق اصلی، امروز اولین قطار روی ریل های قطعه شمالی خط سه مترو تهران به حرکت در می آید. به نقل از باشگاه خبرنگاران، هابیل درویشی با اشاره به اتمام نصب تجهیزات RS و LPS (سیستم های برق رسانی […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

مدیر عمل راه اهن شهری تهران و حومه گفت: با اتمام تست های فنی و نصب برق اصلی، امروز اولین قطار روی ریل های قطعه شمالی خط سه مترو تهران به حرکت در می آید.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، هابیل درویشی با اشاره به اتمام نصب تجهیزات RS و LPS (سیستم های برق رسانی ریل، قطار، پله های برقی، روشنایی، گیت ها و …) قطعه شمالی خط سه مترو تهران و تست های متعدد مرحله ای، إظهار کرد: سرانجام فاز نهایی آزمایش کل مسیر 18 کیلومتری با عنوان تست گرم با حرکت اولین قطار عملیاتی امروز صبح انجام می شود.

وی افزود: مطابق با استانداردهای صنعت مترو، مرحله تست گرم به منزله تایید نهایی برای مسافرگیری و خدمات رسانی است.

مدیر عامل مترو گفت: نیمه شمالی خط سه مترو تهران حدفاصل ایستگاه شهید بهشتی تا ایستگاه قائم در شمال شرقی تهران (محدوده شهرک قائم و محلاتی) به طول 18 کیلومتر، هفته آینده بهره برداری رسمی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهروندان می توانند از طریق ایستگاه های شهید بهشتی (ایستگاه تقاطعی خط یک و سه)، شهید زین الدین، نوبنیاد، و قائم در مرحله اول بهره برداری این مسیر به ناوگان مترو دسترسی داشته باشندخاطرنشان کرد:

با افتتاح قطعه شمالی، طولانی ترین خط مترو خاورمیانه  شاهرگ حیاتی حمل و نقل عمومی پایتخت به طول 37 کیلومتر از آزادگان در جنوب غرب تهران به قائم در شمال شرق تهران متصل شده و ظرفیت جابجایی مسافر در ناوگان مترو حدود یک میلیون نفر افزایش می یابد.

کارت های بلیت مترو و اتوبوس با تخفیف حداکثر 50 درصدی

طولانی ترین خط متروی خاورمیانه در تهران

برچسب‌ها : مترومترو خط 3

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی