پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروی الکتریکی GTE

ورود استارت آپ ها به دنیای خودروسازی/ درکو برای تسلا رقیب می تراشد

شرکت استارت آپ DRAKO MOTORS قصد دارد تا یک رقیب سرسخت برای محصول رودستر تسلا روانه بازار کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نظر می رسد «رودستر»( Roadster )تسلا تنها خودروی الکتریکی قدرتمندی نیست که در آینده عرضه می شود. در همین راستا استارت آپی جدید به نام Drako Motors از طرح خودروی […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

شرکت استارت آپ DRAKO MOTORS قصد دارد تا یک رقیب سرسخت برای محصول رودستر تسلا روانه بازار کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

به نظر می رسد «رودستر»( Roadster )تسلا تنها خودروی الکتریکی قدرتمندی نیست که در آینده عرضه می شود. در همین راستا استارت آپی جدید به نام Drako Motors از طرح خودروی GTE رونمایی کرده است. این یک خودروی الکتریکی صندوق دار است که قدرت رقابت با همتایان قدرتمند خود، بدون در نظر گرفتن سوختشان را دارد.

این خودرو دارای چهار موتور است و 1200 اسب بخار قدرت دارد. گشتاور آن نیز 6500 فوت بر پوند اعلام شده است. هر چند این قدرتمندترین خودروی جهان نیست، اما سرعت خارق العاده ای خواهد داشت.

این استارت آپ هنوز اعلام نکرده خودرو در چه مدت زمانی سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر برساعت می رساند. اما بیشترین سرعت این خودرو 206 مایل برساعت اعلام شده که نسبت به بسیاری از خودروهای الکتریکی بالاتر است. همچنین در این وسیله نقلیه الکتریکی از قطعات باکیفیت از جمله ترمزهای سرامیکی ‌Brembo استفاده می شود.

خودروی GTE

خودروی مذکور براساس شاسی Fisker Karma ساخته می شود اما ظرفیت 4 سرنشین و بارهای آنها را نیز دارد.

GTE مجهز به یک باتری 90 کیلووات ساعتی خواهد بود و مشخص نیست با یک بار شارژ چه مسافتی را طی می کند. اما باید توجه داشت استفاده از چهار موتور در خودرو با توجه به مشخصات دیگر خودرو، به باتری فشار می آورد.

با وجود تمام آنچه گفته شد به نظر می رسد استارت آپ Drako تصمیم دارد این خودرو را به طور واقعی بسازد. تولید آن به زودی شروع می شود و طبق پیش بینی ها نخستین محموله خودروهای GTE در 2020 ارائه خواهند شد.

این خودروساز قصد دارد فقط 25 نمونه از این خودرو بسازد و با قیمت 1.25 میلون دلار بفروشد. این در حالی است که تسلا «رودستر» با بهای 200 هزار دلار عرضه می شود.

انتهای پیام/ منبع: مهر

اطلاعات فنی پورشه تایکان منتشر شد / هیولای 600 اسب بخاری الکتریکی

فولکس واگن الکتریکی باز هم رکورد شکست!

هایپر کار الکتریکی بلغاری به نام Alieno Arcanum با 5221 اسب بخار قدرت!

آرمان‌شهر خودروهای آینده ؛ ترسناک و غیر قابل پیش‌بینی

چین به دنبال فتح بازار خودروهای برقی است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی