پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فولکس واگن I.D (3)

فولکس واگن الکتریکی باز هم رکورد شکست!

چندی پیش بود که خودروی الکتریکی فولکس واگن با نام I.D. R توانست در مسابقه پایکس پیکس آمریکا با ثبت رکوردی کمتر از 8 دقیقه مسیر پر و پیچ و خم 12 مایلی کوهستانی در آمریکا را بشکند. اما این بار نوبت فستیوال گود وود بود تا I.D. R بتواند رکورد جدیدی در خودروهای الکتریکی ثبت کند. […]

ارشیا
سه شنبه - ۲۶ تیر ۱۳۹۷

چندی پیش بود که خودروی الکتریکی فولکس واگن با نام I.D. R توانست در مسابقه پایکس پیکس آمریکا با ثبت رکوردی کمتر از 8 دقیقه مسیر پر و پیچ و خم 12 مایلی کوهستانی در آمریکا را بشکند. اما این بار نوبت فستیوال گود وود بود تا I.D. R بتواند رکورد جدیدی در خودروهای الکتریکی ثبت کند.

فولکس واگن الکتریکی I.D.R 2

فولکس واگن I.D. R با استفاده چند موتور الکتریکی با توان مجموع 500 کیلو وات و کیت آیرودینامیکی فوق العاده بدنه همراه با یک اسپویلر بلند, توانست تایم 43.05 را در فستیوال سرعت گود وود ثبت کند. بهترین تایم خودرو های الکتریکی در این فستیوال تا قبل از در دستان جانی کاکر با خودروی Lola-Drayson B12 69/EV با زمان 47.34 ثانیه بود. این سومین تایم سریع در فستیوال سرعت بود.

فولکس واگن الکتریکی I.D.R 5

نیک هدفیلد در سال 1999 توانست با خودروی فرمول یک مک لارن MP4/13 زمان 41.6 ثانیه را ثبت کند تا لغب سریع ترین مرد فستیوال سرعت را از آن خود کند. موتور های الکتریکی استفاده شده در I.D. R بدون نیاز به ذخیره انرژی قادرند مسیر 1.77 کیلومتری گود وود را با بیشترین توان طی کنند. در همین حین خودروی الکتریکی چینی Nio EP9 تبدیل به سریع ترین خودروی شهری تاریخ فستیوال سرعت شد.

فولکس واگن الکتریکی I.D.R (1)

با اینکه EP9 یک خودروی شهری است اما یک نکته قابل توجه باعث ثبت این تایم شد. این خودرو از لاستیک های اسلیک مسابقه ای استفاده کرده است و موفق به ثبت تایم 44.61 شده است که بعد از I.D. R این خودرو به سریع ترین خودروی الکتریکی تبدیل می شود. رکوردی فوق العتده که تنها 1.56 ثانیه کمتر از I.D. R است. از این خودرو تنها 16 دستگاه ساخته خواهد شد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

رکورد شکنی فولکس واگن در مسابقه پایکس پیکس

هایپر کار الکتریکی بلغاری به نام Alieno Arcanum با 5221 اسب بخار قدرت!

ب ام و و رولزرویس به سمت خودروهای الکتریکی میروند

حضور خودروی مسابقه ای بدون سرنشین برای اولین بار در فستیوال سرعت گود وود

معرفی نسل جدید تویوتا سوپرا در فستیوال سرعت Goodwood

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی