پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی

15 درصد از 320 هزار تاکسی موجود در کشور غیر فعال اند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور بیان کرد: 15 درصد از مجموع 320 هزار تاکسی موجود در کشور غیر فعال هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اظهار کرد: پروانه فعالیت راننده تاکسی و خودرو آن‌ها به طور میانگین سالی یک بار مورد بررسی قرار می گیرد […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۸

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور بیان کرد: 15 درصد از مجموع 320 هزار تاکسی موجود در کشور غیر فعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اظهار کرد: پروانه فعالیت راننده تاکسی و خودرو آن‌ها به طور میانگین سالی یک بار مورد بررسی قرار می گیرد و تمدید می شود.

وی در این راستا بیان کرد: فعالیت رانندگان تاکسی در خطوط تاکسیرانی و به خصوص در کلان شهرها توسط دوربین های ترافیک رصد خواهد شد.

این مقام مسئول تشریح کرد: حدود سه سال پیش مصوبه در دولت داشتیم که وزارت کشور تاکسی های غیرفعال را شناسایی و تعیین تکلیف کند و بر این اساس بود که درصدی از تاکسی های غیرفعال به چرخه فعالیت تاکسیرانی بازگشتند.

ضامنی توضیح داد: در سال های گذشته تاکسی به افرادی داده شده بود که راننده تاکسی نبودند و در ناوگان حمل و نقل عمومی هم فعالیت نمی کردند که یکی از پیشنهاد ها برای این گونه دارندگان تاکسی که در حوزه حمل و نقل عمومی فعالیت نمی کنند، لغو پروانه فعالیت آنهاست که به این ترتیب این گونه تاکسی ها به اشخاص دیگر واگذار شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با اشاره به غیرفعال بودن برخی از دارندگان تاکسی ادامه داد: اما ما در این خصوص اختیار نداریم و پیشنهاد شد که دولت این اختیار را به شهرداری ها بدهد که رانندگان غیر فعال شناسایی و پروانه فعالیتشان لغو شود و پلاک خودرو آنها گرفته شود و رنگ خودرو تغییر یابد و خودرو نیز شخصی شود و از ناوگان حمل نقل عمومی خارج شوند که متاسفانه در دولت موافقت نشد و این امر نیازمند مصوبه هیات وزیران است.

وی همچنین بیان کرد: اما در حال حاضر خوردو های تاکسی غیر فعال که شناسایی شوند به عنوان مثال می توان از سهمیه سوخت محروم شوند یا اینکه از تردد آنها در برخی از نقاط ممانعت شود و پلیس بتواند آن‌ها را جریمه کند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

افزایش 110 برابری قیمت خودرو عامل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی

لزوم تجدید نظر در نرخ کرایه تاکسی

خودروهای برقی در انتظار مصوبه هیئت دولت برای ورود به ناوگان تاکسیرانی

پروانه هوشمند مانع سواستفاده از کارت سوخت تاکسیرانان می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی