پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد فوکوس RS

مشخصات فنی فورد فوکوس RS جدید

فورد ،مشخصات فنی سریع‌ترین مدل RS ، را در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش در آورد.فوکوس RS ، تنها در 4.7 ثانیه 0 تا 100 را پر می کند و قادر است تا حداکثر به سرعت 266 کیلومتر بر ساعت ، برسد.فورد فوکوس RS به وسیله نسخه ویژه با مهندسی جدید از موتور ۲.۳ لیتری اکوبوست […]

javankhodro
دوشنبه - ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

فورد ،مشخصات فنی سریع‌ترین مدل RS ، را در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش در آورد.فوکوس RS ، تنها در 4.7 ثانیه 0 تا 100 را پر می کند و قادر است تا حداکثر به سرعت 266 کیلومتر بر ساعت ، برسد.فورد فوکوس RS به وسیله نسخه ویژه با مهندسی جدید از موتور ۲.۳ لیتری اکوبوست فورد، قادر به ارائه ۳۴۵ اسب بخار در دور ۶۸۰۰ است و گشتاوری معادل ۴۴۰ نیوتن متر را در دور ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ در اختیار راننده‌اش می‌گذارد. با افزایش شدت شتاب‌گیری، یک تابع اووربوست گشتاور را به مدت ۱۵ ثانیه تا ۴۷۰ نیوتن متر، افزایش می‌دهد.

فورد فوکوس RS

این مدل ، برای اولین بار از فن‌آوری لانچ کنترل بهره می‌برد ، که براننده می تواند با انتخاب گزینه لانچ کنترل از آن استفاده کند.این سیستم بعد از فعال شدن، در دنده اول درگیر می‌شود و پس از باز شدن کامل دریچه گاز کلاچ را آزاد می‌کند. کار این سیستم در اینجا به‌پایان نمی‌رسد و بلافاصله در مراحل بعد با توزیع گشتاور از طریق سیستم AWD، حفظ حداکثر گشتاور با استفاده از تابع اووربوست توربو، مدیریت سیستم کنترل کشش و تنظیم کمک‌فنر و دامپرها، عمل شتاب‌گیری را بهینه می‌کند.

فورد فوکوس RS فورد فوکوس RS

از دیگر ویژگی های برتر فوکوس RS جدید، می توان به عملکرد سیستم AWD  اشاره کرد.این سیستم با کنترل الکترونیکی کلاچ دوقلو، توزیع گشتاور بین چرخ‌های جلو و عقب و همچنین بین چرخ‌های راست و چپ چرخ‌های عقب را مدیریت می‌کند.

فوکوس RS جدید ، دارای سه حالت مختلف رانندگی نرمال، اسپرت و تِرَک می باشد، که در کنار آن ها حالت خاص دریفت هم وجود دارد.با انتخاب هرکدام، پیکربندی سیستم AWD، کنترل دمپر، کنترل الکترونیکی پایداری، پاسخ فرمان و موتور و همچنین صدای اگزوز تغییر می‌کنند.
فوکوس RS ، که در آلمان ساخته می شود  فعلا فقط در اروپا در دسترس خواهد بود و قیمت آن از ۳۹۰۰۰ یورو (۴۳۸۸۵ دلار) شروع می‌شود

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی