پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Audi_Logo_آئودی_لوگو

ابطال مجوز واردات آئودی

آئودی همراه با مرسدس بنز و BMW سه خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند و به‌ عنوان پرفروش‌ ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می‌ شوند به همین خاطر، تلاش برای کسب نمایندگی رسمی این خودروها در ایران، سالهاست ادامه دارد. سالهاست تب واردات خودروهای مشهور و گران قیمت خارجی به ایران رو به گسترش است […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
آئودی همراه با مرسدس بنز و BMW سه خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند و به‌ عنوان پرفروش‌ ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می‌ شوند به همین خاطر، تلاش برای کسب نمایندگی رسمی این خودروها در ایران، سالهاست ادامه دارد.

سالهاست تب واردات خودروهای مشهور و گران قیمت خارجی به ایران رو به گسترش است و انواع برندهای مورد پسند قشر مرفه کشورمان با ایجاد نمایندگی های رسمی، در حال ترخیص هستند که جدیدترین آنها را می توان خودروی لوتوس دانست که چند روزی است ورود رسمی خود به بازار ایران را جشن گرفته است.
اما برخی از خودروهای جذاب و پرطرفدار موجود در دنیا، برای پیدا کردن مسیر مطمئن ورود به بازارهای ایران با مشکلات خاصی همراه هستند که به عنوان مثال می توان خودروی محبوب آئودی را مثال زد. بر اساس جستجوها، از اولین تاریخ انتشار خبر ورود آئودی به ایران بیش از 10 سال می گذرد و در طول این مدت، هر چند وقت یک بار مجددا این خبر اعلام می شود.
در این مدت ده ساله، هر از چند گاهی یکی از افراد با تجربه در بازار خودرو، اعلام می کرد که توانسته مجوز مذکور را دریافت کند اما این کش و قوس ها همچنان ادامه داشت تا اینکه چندی پیش، سازمان توسعه تجارت رسما به گمرک اعلام کرد که شرکتی به نام “بهار خودرو” مجوز رسمی ورود انوبه یک مدل خودروی آئودی به نام Q5 را دریافت کرده است.واردات آئودی Q5

البته پیش از این نیز، شرکت دیگری به نام «کولاک موتور» با انتشار اخباری، خود را به عنوان نمایندگی رسمی محصولات آئودی در ایران معرفی کرده بود اما خبری از صدور مجوز ورود خودرو توسط این شرکت منتشر نشد.
با گذشت چند ماه از صدور مجوز وزارت صنعت، عدم ورود گسترده خودروهای آئودی، ابهاماتی را به وجود اورد که بررسی های انجام شده، علت این ابهامات را فاش کرد. طبق استعلام صورت گرفته از دبیرخانه نظارت بر سازمانهای صنفی کشور، مجوزهای واردات خودروی آئودی توسط شرکت های بهار خودرو و کولاک موتور باطل شده است.ابطال مجوز واردات آئودی__بهار خودروابطال مجوز واردات آئودی__کولاک خودروبا توجه به اینکه وزارت صنعت و سایر دستگاههای مسئول، حتما با اطلاع از اسناد و دلایل خاصی، این مجوز را چند ماه پس از صدور موافقت واردات خودرو باطل کرده اند، بهتر است با اطلاع رسانی بهتر و گسترده تر در این خصوص، ابهامات موجود درباره علت پابرجا ماندن طلسم واردات این خودروی مشهور به ایران را برطرف کنند.

منبع: صبحانه آنلاین

آئودی Q5 به صورت انبوه وارد می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی