پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات خودرو

تنها 20 درصد قطعات موجود در بازار داخلی است

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: تنها 20 درصد قطعات خودرو موجود در بازار، تولید داخل است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان اظهار کرد: مدتی است به علت ثابت ماندن تعداد تیراژ تولید خودروسازان، در قطعه سازی افزایش تولیدی وجود ندارد اما بازار خودرو نشان می دهد که این […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۳ آبان ۱۳۹۸

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: تنها 20 درصد قطعات خودرو موجود در بازار، تولید داخل است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان اظهار کرد: مدتی است به علت ثابت ماندن تعداد تیراژ تولید خودروسازان، در قطعه سازی افزایش تولیدی وجود ندارد اما بازار خودرو نشان می دهد که این روزها بیش از خودرو نیازمند تولید قطعات هستیم.

به گفته این فعال صنعتی، کمبود نقدینگی در صنعت قطعه سازی منجر به رکورد و درجا زدن در تولید قطعات شده است، همین امر مانعی جدی برای افزایش تیراژ در این صنف شده است.

وی با توجه به وضعیت بازار قطعات خودرو بیان کرد: 20 درصد قطعات موجود در بازار، ساخت داخل و مابقی وارداتی است؛ این روند ناخوشایند(واردات قطعه خودرو) که مورد تایید ما نیست هیچ ارتباطی با قطعه سازی ندارد.

مشکلی در تامین قطعه وجود ندارد

بیگلو با اشاره اینکه مشکلی در تامین قطعه وجود ندارد افزود: در واردات برخی از قطعه های خودرو نیز موارد تقلبی وجود دارد، چرا که هیچگونه نظارتی بر واردات آنها وجود ندارد و ما تنها به محصولات داخلی و ساخت ایران نظارت که 20 درصد بازار را تشکیل می دهند نظارت داریم.

وی با اشاره به افزایش قیمت خودرو و قطعات آن، گفت: افزایش قیمت خودرو متاثر از زنجیره متصل به نوسانات نرخ ارز است. قیمت خودرو به دلیل رشد قیمت قطعات آن بالا می رود، قیمت قطعه های اتومبیل به علت جهش نرخ مواد اولیه و گران تر شدن مواد اولیه در نهایت به علت رشد نرخ ارز رخ می دهد. افزایش نرخ ارز منجر به رشد سه برابری قیمت قطعات خودرو از یک سال و نیم گذشته شده است.

دبیر انجمن قطعه سازان ادامه داد: نکته جالب اینجاست که بیش از مواد وارداتی، مواد اولیه داخلی از جمله ورق های فولادی، محصولات مسی و مواد پتروشیمی و پلیمری گرفتار افزایش قیمت شده اند. تولید کنندگان معتقدند فروش محصولات نهایی با نرخ جهانی منجر به افزایش سه برابری قیمت ها شده است.

انتهای پیام/

خودکفایی و بومی سازی را در کروز مشاهده کردیم

تسهیلات بانکی میان قطعه سازان عادلانه توزیع نشده است

فرصت سازی کروز از تمامی فشارها و تهدیدات اقتصادی

اشتغالزایی و خودکفایی اقتصادی در کشور اثرات توسعه صنعت قطعه سازی

واردات قطعات خودرو انحصار ندارد/ همه می توانند قطعات خود را وارد کنند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی