به نقل از مجله تخت گاز مدیاموتورز که نماینده محصولات MG در ایران است، با معرفی جدیدترین مدل این خودرو یعنی GS توربو که یک کراساوور بهشمار میرود، خط و نشانی سخت برای رقیبان در بازار ایران کشید. این مراسم که در فضای باز برج میلاد تهران برگزار شد، میهمانان ویژههای از مدیا موتورز، رسانههای […]
مدیاموتورز که نماینده محصولات MG در ایران است، با معرفی جدیدترین مدل این خودرو یعنی GS توربو که یک کراساوور بهشمار میرود، خط و نشانی سخت برای رقیبان در بازار ایران کشید. این مراسم که در فضای باز برج میلاد تهران برگزار شد، میهمانان ویژههای از مدیا موتورز، رسانههای نوشتاری و مجازی و… داشت. هر چند باد و باران ناگهانی باعث شد در آغاز مراسم کمی تاخیر ایجاد شود اما، مراسم با استقبال گرم حاضرین برگزار شد. در این مراسم مسئولین شرکت مدیاموتورز بهصورت کامل در مورد GS سخن گفتند تا حاضرین با قابلیتهای این خودرو کاملا آشنا شوند.
از نظر ظاهری امجی GS را باید یک خودرو متفاوت در بازار بهشمار آورد زیرا شبیه هیچ خودرو دیگری نیست. در واقع طراحی آن با یک استقلال کامل انجام گرفته و بهخصوص در طراحی نمای عقب میتوان به راحتی این موضوع را درک کرد. خطوط درهم شکسته و متقاطع در نمای بیرونی این خودرو جسارت در طراحی آنرا نشان میدهد. استفاده از خطوط و حجمها در طراحی بدنه به شکلی است که بعد از مدتی هنوز هم طرحی نو دارد و مثل رقیبان کرهای تکراری نمیشود. در نمای روبهرو این خودرو یک نکته جالبتوجه وجود دارد. برعکس سبک مرسوم طراحی خودروهایی بهخصوص از این دست، به جای اینکه بخشهای کناری سپر به سمت بالا حرکت کند و حجمپردازی از جلو و پایین سپر به سمت عقب باشد، حجمها از روی گلگیر به سمت جلو و پایین امتداد دارد. ضمنا یک قطعه نقرهای رینگ در لبه سپر جلو نصب شده که پایین سپر را از برخورد با سطوح حفظ میکند.
در فیلمی که توسط مدیاموتورز در مراسم رونمایی از GS پخش شد، این خودرو به راحتی میتوانست از شیبهای 45 تا 60 درجه بالا برود. در این فیلم به خوبی عملکرد سیستم تعلیق، سامانه توزیع الکترونیکی نیرو بین چرخها، کارایی قفل دیفرانسیل و البته زوایای بسیار خوب ورود و خروج این خودرو به شیبها نشان داده شد. پیشرانه این خودرو دارای 4 سیلندر است که به کمک یک توربوشارژر تغذیه میشوند. به همین دلیل این پیشرانه میتواند با 2 لیتر حجم به 217 اسببخار قدرت در دور 5 هزار دست یابد. به این ترتیب باید گفت نسبت قدرت به حجم موتور این خودرو معادل 108.5 اسببخار به ازای هر لیتر از حجم موتور است. همچنین گشتاور این پیشرانه در دورهای 2500 تا 4000 دوربردقیقه 350 نیوتنمتر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد که عدد درخور توجهی است. گیرباکس 6 سرعته تیپترونیک مجهز به 2 صفحه کلاچ با پدالهای شیفتر در پشت فرمان به راننده کمک میکند یک رانندگی اسپرت را تجربه کند.
با توجه به برنامهریزی مسئولین این شرکت، امکان تست این خودرو در پیست اتومبیلرانی آزادی تهران برقرار شد. به همین دلیل توانستیم چند دوری این انگلیسی مغرور را در پیست آزادی تهران برانیم. عملکرد سیستم تعلیق در پیچهای آزادی بهگونهای بود که حسی از اطمینانخاطر را تجربه میکردیم به صورتیکه میتوانستید به راحتی صدای جیغ لاستیکها را در پیجها بهصورت ممتد دربیاورید. همچنین دقت فرمان خودرو و کیفیت خوب سیستم ترمز باعث میشدGS بتواند دورهای پرسرعتی را در پیست تجربه کند. عملکرد گیرباکس نیز به گونهای بود که وقتی موتور بعد از تاخیر توربو در بوست کردن هوا، دور میگرفت، گیرباکس بدون تاخیر و هماهنگ با پیشرانه دندهها را تعویض میکرد. شتاب صفرتاصد 8 ثانیهای این خودرو به خوبی بیانگر هماهنگی مناسب موتور با گیرباکس است.
از جمله سامانههای بهکار رفته در این خودرو باید به سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل ترمزها سر پیچها و (CBC) ترمزدستی الکتریکی (EPB)، قابلیت نگهدارنده خودرو در سربالایی (Autohold)، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)، 6 ایربگ (2 عدد جلو، 2 عدد جانبی جلو، 2 عدد پردهای) در 10 نقطه و چند سامانه دیگر اشاره کرد. ضمنا کیفیت مونتاژ و ساخت این خودرو نیز یک سروگردن از بیشتر رقیباناش بالاتر است. اما نکته جالب توجه در مورد امجی GS قیمت 142 میلیون تومانی این خودرو است درحالیکه بیشتر رقیبان کرهای و ژاپنی آن با پیشرانههای ضعیفتر قیمتی بالاتر از این خودرو دارند.
دیدگاه خود را بنویسید