پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خشمگین ترین گاو لامبورگینی معرفی شد/ Essenza SCV12 نام محصول جدید لامبورگینی

شرکت لامبورگینی بالاخره از ابر خودرو خود، مخصوص پیست‌های اتومبیل رانی خود با نام کامل لامبورگینی Essenza SCV12 را رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو لامبورگینی این گاو خشمگین ساکن سنت آگاتا ایتالیا محصول ویژه مخصوص پیست‌های اتومبیل رانی خود با نام کامل لامبورگینی Essenza SCV12 را رونمایی کرد. این ابرخودرو مجهز به […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

شرکت لامبورگینی بالاخره از ابر خودرو خود، مخصوص پیست‌های اتومبیل رانی خود با نام کامل لامبورگینی Essenza SCV12 را رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

لامبورگینی این گاو خشمگین ساکن سنت آگاتا ایتالیا محصول ویژه مخصوص پیست‌های اتومبیل رانی خود با نام کامل لامبورگینی Essenza SCV12 را رونمایی کرد.

این ابرخودرو مجهز به موتور V12 شرکت لامبورگینی با حجم 6.5 لیتر است که توانایی تولید حداکثر قدرت 819 اسب بخار را دارد.

این مدل در حدود 11 اسب بخار از مدل هیبریدی شرکت لامبورگینی یعنی سیان که قابلیت استفاده شهری را نیز دارد قدرتمندتر است. لامبورگینی قصد دارد تنها 40 نسخه از این ابرخودرو را تولید کند.

پیش از این لامبورگینی عکس‌هایی از این مدل با پوشش مخفی شونده منتشر کرده بود.

لامبورگینی اسنزا (3)

SCV12 به طور اختصاصی توسط بخش کوادرا کورس شرکت لامبورگینی که مخصوص مدل های مسابقه‌ای این شرکت است طراحی و توسعه داده است.

این مدل هرچند برپایه لامبورگینی آونتادور توسعه داده شده اما در تمامی بخش‌ها تغییرات اساسی را تجربه کرده است و می‌توان گفت که تنها وجه اشتراک این دو خودرو پلت‌فرم آن‌ها است.

لامبورگینی اسنزا (7)

پیش از این لامبورگینی اعلام کرده بود که قصد ورود به بخش جدید مسابقات لمانز در سال 2021 با نام کلاس هایپرکارها دارد و به نظر می‌رسد این مدل زمینه ساز این اتفاق مهم خواهد بود.

همچنین لامبورگینی در بخش آیرودینامیک این مدل از دیگر خودروی مسابقه‌ای خود یعنی هوارکان GT3 الهام گرفته است.

پکیج آیرودینامیک به کار برده شده در این خودرو شامل ورودی هوای دوتایی روی کاپوت، یک اسکوپ هوا در سقف خودرو، اسپیلیتر بزرگ در جلوی و بال‌های کوچک در دو طرف خودرو است.

به واسطه این پکیج هوای ورودی به سمت شکاف هوای کناری فرستاده می‌شود و در واقع پکیج مذکور در نقش خنک کننده موتور و گیربکس ظاهر می‌شوذ

با کمک یک بال بزرگ عقب که قابلیت تنظیم دارد SCV12 در حدود 1200 کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت تولید می‌کند که در حدود 400 کیلوگرم بیشتر از مک لارن سنا در همین سرعت است.

لامبورگینی اسنزا (2)

لامبورگینی از سیستم اگزوز جدید دو تایی در کنار گیربکس مسابقه‌ای سکوئنشال 6 سرعته ساخت شرکت Xtrac بهره می‌برد.

سیستم تعلیق نیز از نوع مسابقه‌ای پوش راد است که به طور مستقیم به گیربکس خودرو وصل شده است و چرخ‌ها نیز از نوع منیزیومی به ابعاد 19 و 20 اینچ هستند که با همراهی لاستیک‌های اسلیک ساخت شرکت پیرلی بر روی خودرو قرار گرفته‌اند. همچنین سیستم ترمز نیز توسط شرکت برمبو ایتالیا ساخته شده است.

به طور کلی بدنه از 3 قسمت بزرگ ساخته شده تا امکان تعویض سریع آن در حین توقف‌های بین مسابقه در صورت آسیب فراهم شود و لامبورگینی اعلام کرده است که از مدل‌های پرتوتایپ دهه 70 این شرکت برای طراحی SCV12 الهام گرفته است.

لامبورگینی اسنزا (5)

نسبت وزن به قدرت این لامبورگینی کیلوگرم 1 کیلوگرم به ازای هر 2 اسب بخار است در نتیجه حداکثر وزن SCV12 در حدود 1600 کیلوگرم است.

لامبورگینی از طرح‌های 6 وجهی استفاده زیادی در این مدل کرده است. به طور مثال چراغ‌های جلو خودرو که در دو طرف سپر جلو قرار دارند به صورت 6 وجهی طراحی شده‌اند.

لامبورگینی اسنزا (1)

صندلی راننده و سرنشین نیز توسط یک کنسول تمام فیبرکربنی پوشیده شده از چرم آلکانتارا از یکدیگر جدا شده‌اند.

صاحبان SCV12 می‌توانند با این ابرخودرو خود در برنامه‌های اختصاصی کلوپ شرکت لامبورگینی شرکت کنند و پس از آن این لامبورگینی به مقر شرکت در سنت آگاتا انتقال داده خواهد شد تا برای برنامه بعدی شرکت آماده سازی شود.

همچنین تیم مهندسی کوادرا کورس نیز وظیفه تامین و نگه داری و فراهم کردن شرایط برای این 40 مالک خوش شانس را خواهد داشت.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

نفس پیست، هوای خیابان/ مقایسه مک لارن 600LT، لامبورگینی اوراکان پرفورمانته و پورشه ۹۱۱ GT3 RS

حرارت پیشرانه V12 لامبورگینی سیان چطور کاهش می یابد؟

داستان اوراکان/ بررسی لامبورگینی خاص در جزیره کیش

کلکسیون های رویایی!/ نگاهی به جذاب ترین و ارزشمندترین مجموعه های اتومبیل (قسمت اول)

فراری هم تعطیل شد

رعد و برق لامبورگینی!/ معرفی سیان ، اولین خودروی هیبرید لامبورگینی

معرفی جانشین لامبورگینی اونتادور تا سال 2020

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی