
به مناسبت دهمین سالگرد کلوپ رسمی مرسدس بنز ایران، روز جمعه یکم آدر ماه، گردهمایی با حضور مرسدس بنزهای کلاسیک و مدرن در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی ازادی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو
علی رغم وجود اختلال سراسری در شبکه اینترنت کشور، این گردهمایی که با کمککمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی برگزار شده بود، با استقبال مناسبی از سوی بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان روبرو شد. طی این برنامه، بیش از 120 دستگاه از انواع مدل های مرسدس بنز در پیست اتومبیلرانی آزادی از ساعت 11 صبح الی 3 بعد از ظهر روز جمعه گرد هم آمدند.
نکته حائز اهمیت در این گردهمایی، چیدمان خودروها در پیست بود. به این صورت که هر قسمت به یک کلاس اختصاص داده شده بود و بازدیدکنندگان می توانستند به صورت جداگانه از تماشای هریک از کلاس های مرسدس بنز لذت ببرند.
در این گردهمایی خودرویی، برای نخستین بار در ایران، 11 دستگاه مرسدس بنز یونیماگ گرد هم آمده بودند. جالب است بدانید 2 دستگاه از این یونیماگ ها فیس لیفت شده بودند و ظاهر مدرنی داشتند. تعدادی دیگر از یونیماگ ها نیز به ادوات و وسایل کمپینگ مجهز شده بودند. یونیماگ به دلیل داشتن تواناییهای منحصربهفرد و همچنین قابلیتهای بالا برای عبور از مسیرهای ناهموار و غیرقابل دسترس، از سالهای دور مورد توجه علاقهمندان به این برند قرار گرفته است. همچنین از بنزهای کلاسیک و ارزشمند حاضر در این مراسم نیز نمی توان گذشت. از سوی دیگر حضور افراد سرشناس و مجموعهداران بهنام در این گردهمایی، مهر تائیدی بر فعالیت استاندارد کلوپ رسمی مرسدس بنز ایران بود.
کلوپ مرسدس بنز ایران جزو اولین کلوپ های خودرویی در کشور فعالیت خود را آغاز نمود. گفتنی است این کلوپ هرساله با برگزاری برنامههای متنوع که شامل تورهای تفریحی، گردهماییهای دورهای، برگزاری دورههای آموزشی، مشاورههای فنی، دورههای تخصصی رانندگی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات فنی و کاربردی، فضایی صمیمی و دوستانه را برای مالکان ستارههای آلمانی در ایران فراهم کرده تا پلی ارتباطی میان آنها و کمپانی مادر باشد.
همان طور که اشاره شد، در این گردهمایی بیش از ۱۲۰ دستگاه مرسدس بنز کلاسیک، مدرن کلاسیک و مدرن حضور داشتند. البته جای بسیاری از مدل های مرسدس بنز موجود در کشور در این گردهمایی خالی بود. خودروهایی نظیر S500 (W222-نسل ششم)، Sکلاس ( W220-نسل چهارم)، Bکلاس (W245)، Aکلاس (W169)، SLکلاس (W113)، SLکلاس (R230) و SLکلاس (R231). البته باید گفت خودروهای خاص و زیبایی نیز در این گردهمایی حضور داشتند که از جمله آنها می توان به مرسدس بنز ۲۸۰SE، ۱۹۰ پونتون، ۴۵۰SEL، ۴۵۰SLC، CLS500، G63AMG و یک دستگاه C300 کانورتیبل با پلاک گذرموقت اشاره کرد.
تاریخچه کلوپ رسمی مرسدس بنز در ایران
اغراق نیست اگر بگوییم نام مرسدس بنز حداقل یک بار به گوش هر فردی روی کره زمین خورده است! این کمپانی آلمانی از سالهای دور تاکنون با عرضه محصولات نوستالژیک، دوستداشتنی، جذاب و البته توانمند، توانسته طرفداران و شیفتگان بسیاری را در سراسر دنیا برای خود بدست بیاورد. همین موضوع سبب شده تا از دهه 50 میلادی شاهد شکلگیری کلوپهای هواداری متعددی از سوی مالکان و علاقهمندان این برند در کشورهای مختلف دنیا از جمله آلمان و آمریکا باشیم. اما در سال 2006 اولین مرکز کلوپهای جهانی مرسدس بنز توسط کلاسیکسنتر کمپانی مرسدس بنز در اشتوتگارت فعالیت خود را بهصورت رسمی آغاز کرد.
پس از گذشت دو سال از فعالیت این کلوپ، در سال 2008 میلادی نیز، اولین کلوپ رسمی مرسدس بنز در ایران با تاییدیه کلاسیکسنتر و موزه کلاسیک مرسدس بنز شروع به فعالیت کرد. تاکنون بیش از 28 کلوپ رسمی در سراسر دنیا به ثبت رسیده که کلوپ ایران نیز یکی از آنها بهشمار میرود. هرسال مدیران این کلوپها در اشتوتگارت جلساتی را برگزار میکنند که طی آن برنامهریزیهای لازم جهت انجام امور مختلف از جمله، برگزاری تورهای تفریحی، امور فرهنگی و تبادل دانش فنی نیز صورت میگیرد.
از آنجایی که کلوپ رسمی مرسدس بنز ایران امسال وارد دهمین سال تاسیس خود شد، تقدیرنامهای از کلاسیکسنتر آلمان دریافت خواهد کرد که این اتفاق میتواند بهعنوان یکی از رویدادهای مهم خودرویی کشور قلمداد شود. زیرا تاکنون هیچیک از کلوپهای هواداری بهصورت رسمی تحت نظارت کمپانی مادر در ایران فعالیت نکردهاند.
هدف از ایجاد این کلوپ، برگزاری گردهماییهای دورهای، رویدادهای رانندگی، برگزاری تورهای تفریحی، به اشتراکگذاری اطلاعات میان مالکان، مشاوره خرید و فروش خودرو، نکات نگهداری خودرو و برگزاری کلاسهای آموزشی میتوان نام برد. همچنین یکی از اقدامات مهمی که به زودی توسط کلوپ مرسدس بنز ایران صورت خواهد گرفت، برگزاری آکادمی تخصصی رانندگی است. درست مانند کاری که کلوپ رسمی مرسدس بنز در آلمان انجام میدهد.
عکس: آریا محسنی
منبع متن: خودرو اکسپرس
سلام خسته نباشین من ی بنز 280 شش سیلندر دارم مدل 1974 و میخوام کارت سوخت براش بگیرم معاینه فنی و بیمه هم داره و تازگی کلی هزینه برا موتور و فنیش کردم لطفا منو راهنمایی کنین ممنونم