پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز

شرکت چینی بایک 5 درصد سهام دایملر را خریداری کرد

شرکت چینی بایک (BAIC) به تازگی ۵ درصد از سهام شرکت «دایملر» را خریداری کرده تا اکنون به دومین سهام دار بزرگ چینی دایملر تبدیل شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت چینی «بایک» (BAIC) به تازگی ۵ درصد از سهام شرکت «دایملر» را خریداری کرده تا اکنون به دومین سهام دار بزرگ چینی […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

شرکت چینی بایک (BAIC) به تازگی ۵ درصد از سهام شرکت «دایملر» را خریداری کرده تا اکنون به دومین سهام دار بزرگ چینی دایملر تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت چینی «بایک» (BAIC) به تازگی ۵ درصد از سهام شرکت «دایملر» را خریداری کرده تا اکنون به دومین سهام دار بزرگ چینی دایملر تبدیل شود. بایک تا سال ۲۰۱۸ بزرگ ترین شریک تجاری چینی دایملر محسوب می شد اما با خرید ۹.۶۹ درصد سهام دایملر توسط «لی شوفو» مدیرعامل «جیلی»، شرکت جیلی به بزرگ ترین سهام دار گروه خودروسازی دایملر تبدیل شد.

همکاری بین جیلی و دایملر با هدف ساخت و توسعه وسایل نقلیه الکتریکی انجام گرفت. سهم ۵ درصدی خریداری شده توسط بایک، ارزشی به مبلغ ۲.۸ میلیارد دلار دارد. هزینه بالای ساخت باتری خودروهای الکتریکی موجب شده تا برخی خودروسازان به پایه گذاری گروه های مشترک با خودروسازان چینی روی آورند. دایلمر در ماه مارس اعلام کرد برای ساخت نسل آینده خودروهای الکتریکی خود که برای بازار جهانی درنظر گرفته شده اند، از کارخانه مشترک با جیلی در کشور چین استفاده خواهد کرد.

دایملر به شرکت چینی بایک اطمینان داده که از این پس، هر همکاری مشترکی بین مرسدس بنز و یک خودروساز چینی، پس از مشورت و اتفاق آرا با گروه بایک ممکن خواهد بود. دایملر محصولات مرسدس بنز را در کشور چین تحت گروه BBA تولید می کند. «اولا کالنیوس» مدیرعامل جدید شرکت دایملر از سرمایه گذاری گروه بایک ابراز خرسندی کرده است.

او عقیده دارد سرمایه گذاری این شرکت، موجب همکاری بلندمدت بین دو گروه بزرگ خودروسازی چینی و آلمانی خواهد شد. ارزش هر سهم در شرکت دایملر پس از خرید سهام توسط لی شوفو به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است. این موضوع بیش تر به دلیل روند کاهشی خرید در بازار و هزینه های کاهش آلایندگی خودروهای دیزلی بوده است.

از سویی با جنگ اقتصادی میان آمریکا و چین، نگرانی های جدیدی در رابطه با فروش در دو بازار اصلی دایملر به وجود آمده است. شرکت «دکا» (Deka)، که ۹ میلیون سهم از دایملر را در اختیار دارد، از قدرتمند شدن و نشستن بر مقام مشورت چینی ها ابراز نگرانی کرده است. این شرکت عقیده دارد که در خودروهای مرسدس بنز باید نشان ستاره دیده شود، نه نشان اژدهای چینی ها.

گروه خودروسازی بایک از سویی دیگر، سرمایه گذاری جدید خود را در راستای گسترش گروه های مشترک و تقویت همکاری استراتژیک با دایملر انجام داده است. با وجود نتایج ضعیف گروه مشترک هیوندای و بایک و کاهش فروش محصولات بایک ناشی از جنگ تجاری با آمریکا، همکاری با دایملر می تواند برگ برنده ای برای شرکت چینی باشد. همکاری با برندهای غربی به خودروسازان چینی اجازه کسب مهارت در زمینه های مختلف و کسب سهم بیش تر در بازارهای اروپا و آمریکا را می دهد.

این همکاری در زمانی رخ داده که شرکت بایک که توسط مدیریت دولتی چین کنترل می شود، از دیدگاه «رابین ژو»، آنالیزور سازمان سنفورد برنشتاین، یکی از خودروسازان ضعیف چینی محسوب می شود و در آینده با مشکلات فراوانی رو به رو خواهد بود.

انتهای پیام/ منبع: اسب بخار

بررسی فنی بایک سابرینا هاچ بک

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی خودرو گوانجو به روایت تصویر

افت تولید خودروسازان خصوصی

با جدیدترین خودروهای روباز دنیا آشنا شوید

جنگ گرم!/ مقایسه مرسدس بنز C200 و ب ام و 320 در بازار خودروهای کارکرده

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی