پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت های برقی

برای تولیدکننده مانع تراشی نکنید خودش حمایت است

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت گفت: مسئولان اگر برای تولیدکنندگان مانع تراشی نکنند، این افراد خود راه خود را پیدا می کنند و بازار را هدایت خواهند کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ابوالفضل حجازی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت در خصوص عدم استقبال از تولید موتورسیکلت های برقی و جایگزینی آنها […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۸

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت گفت: مسئولان اگر برای تولیدکنندگان مانع تراشی نکنند، این افراد خود راه خود را پیدا می کنند و بازار را هدایت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ابوالفضل حجازی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت در خصوص عدم استقبال از تولید موتورسیکلت های برقی و جایگزینی آنها به جای موتورسیکلت های کاربراتوری اظهار کرد: معضل بزرگ در تولید و مصرف بسیار پایین موتورسیکلت‌های برقی، باتری آن‌ها است. ضمن اینکه به دلیل قیمت بالا، این موتورها نسبت به موتورسیکلت‌های بنزینی چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. به طور مثال صاحبان موتورسیکلت‌های بنزینی با یک لیتر بنزین و 3000 تومان می‌توانند مسافت زیادی را طی کنند؛ این در حالی است که چنانچه باتری موتورهای برقی خراب شود، باید هزینه‌های خیلی بیش از این‌ها صرف شود.

بیشتر خریداران موتورسیکلت برقی قشر ثروتمند جامعه هستند

وی در این راستا اشاره کرد: به دلیل قیمت‌های بالای موتورسیکلت‌های برقی بیشتر خریداران آن‌ها، قشر ثروتمندتر جامعه و والدینی هستند که به خاطر سرعت مطمئن‌تر و تحت کنترل موتورهای برقی، آنها را برای نوجوانان و جوانان خود خریداری می‌کنند که تنها سه تا پنج درصد خریداران موتورسیکلت‌ را شامل می‌شود. در حال حاضر اکثر واحدهای تولیدی، موتورسیکلت برقی در انبارهای خود دارند که روی دست آن‌ها مانده و خریدار چندانی ندارد.

این فعال صنعت موتورسیکلت ادامه داد: بعد از گذشت یک سال که عمر باتری این موتورها تمام می‌شود، در پارکینگ منازل متوقف می‌شوند؛ چراکه باتری آن‌ها موجود نیست و همانطور که گفته شد، مشکل بزرگ این موتورها نبود باتری آن‌هاست. تولید داخلی برای باتری موتورسیکلت‌های برقی امکان پذیر نیست که البته زد و بندهایی هم در این زمینه وجود داشته که ورود باتری موتورسیکلت‌های برقی ممنوع شود تا برخی به منافع خود برسند.

مانع تراشی های خود را حذف کنید

حجازی با اشاره به لزوم رفع موانع تولید در این صنعت تشریح کرد: موانع تولید زیادی وجود دارد. به جای آنکه تولید مورد حمایت قرار گیرد، چرخانده و راهش را دشوارتر می‌کنیم. مسئولان ما اگر جلساتی را که برگزار و برای تولیدکننده مانع‌تراشی می‌کنند، حذف کنند، خود تولیدکننده راه خود را پیدا کرده و بازار را هدایت خواهد کرد، که در نتیجه آن تورم به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی اشاره کرد: بیش از 30 درصد هزینه‌های امروزه تولید به دلیل دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های غیرکارشناسی شده است. بنابراین بهتر است که به‌جای مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی در جلوی راه تولید، از آن حمایت کنیم.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

صنعت موتورسیکلت، صنعتی سودآور و اشتغال زا

لزوم بسترسازی برای تولید موتورسیکلت های برقی

از حرف تا واقعیت / قیمت واقعی موتورسیکلت چقدر با صحبت های مسئولان فاصله دارد؟

صنعت موتورسیکلت برنامه و چشم انداز ی ندارد/ سیاست های لحظه ای بلای جان فعالان موتورسیکلت

پتانسیل تولید موتورسیکلت با برند ایرانی (مصاحبه اختصاصی با رئیس انجمن موتورسیکلت)

برچسب‌ها : آمار تولید موتورسیکلتاستاندارد تولید موتورسیکلتاستانداردهای تولید موتورسیکلتافزایش استانداردهای تولید موتورسیکلتافزایش تولید موتورسیکلتانجمن صنعت موتورسیکلتانجمن صنعت موتورسیکلت ایرانتسهیلات بلاعوض موتورسیکلت برقیتسهیلات موتورسیکلت برقیتعداد موتورسیکلت موجود در کشورتعداد موتورسیکلت های فرسودهتعداد موتورسیکلت های فرسوده در کشورتعداد موتورسیکلت های موجود در کشورتعطیلی کارخانه های تولید موتورسیکلتتوسعه ساخت داخل صنعت موتورسیکلتتوسعه صنعت موتورسیکلتتولیدکنندگان موتورسیکلتخط تولید موتورسیکلتخطوط تولید موتورسیکلتشماره گذاری موتورسیکلت برقیصنعت موتورسیکلتقیمت موتورسیکلت برقیموتورسیکلت برقیموتورسیکلت برقی ethecموتورسیکلت برقی آویتاموتورسیکلت برقی ای رانموتورسیکلت برقی ایدکوموتورسیکلت برقی پاکروموتورسیکلت برقی کویرموتورسیکلت سازیمیزان تولید موتورسیکلتوام خرید موتورسیکلت برقیوضعیت تولیدکنندگان موتورسیکلتکارخانه های تولید موتورسیکلت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی