عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت گفت: مسئولان اگر برای تولیدکنندگان مانع تراشی نکنند، این افراد خود راه خود را پیدا می کنند و بازار را هدایت خواهند کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ابوالفضل حجازی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت در خصوص عدم استقبال از تولید موتورسیکلت های برقی و جایگزینی آنها […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
ابوالفضل حجازی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت در خصوص عدم استقبال از تولید موتورسیکلت های برقی و جایگزینی آنها به جای موتورسیکلت های کاربراتوری اظهار کرد: معضل بزرگ در تولید و مصرف بسیار پایین موتورسیکلتهای برقی، باتری آنها است. ضمن اینکه به دلیل قیمت بالا، این موتورها نسبت به موتورسیکلتهای بنزینی چندان مورد استقبال قرار نمیگیرند. به طور مثال صاحبان موتورسیکلتهای بنزینی با یک لیتر بنزین و 3000 تومان میتوانند مسافت زیادی را طی کنند؛ این در حالی است که چنانچه باتری موتورهای برقی خراب شود، باید هزینههای خیلی بیش از اینها صرف شود.
وی در این راستا اشاره کرد: به دلیل قیمتهای بالای موتورسیکلتهای برقی بیشتر خریداران آنها، قشر ثروتمندتر جامعه و والدینی هستند که به خاطر سرعت مطمئنتر و تحت کنترل موتورهای برقی، آنها را برای نوجوانان و جوانان خود خریداری میکنند که تنها سه تا پنج درصد خریداران موتورسیکلت را شامل میشود. در حال حاضر اکثر واحدهای تولیدی، موتورسیکلت برقی در انبارهای خود دارند که روی دست آنها مانده و خریدار چندانی ندارد.
این فعال صنعت موتورسیکلت ادامه داد: بعد از گذشت یک سال که عمر باتری این موتورها تمام میشود، در پارکینگ منازل متوقف میشوند؛ چراکه باتری آنها موجود نیست و همانطور که گفته شد، مشکل بزرگ این موتورها نبود باتری آنهاست. تولید داخلی برای باتری موتورسیکلتهای برقی امکان پذیر نیست که البته زد و بندهایی هم در این زمینه وجود داشته که ورود باتری موتورسیکلتهای برقی ممنوع شود تا برخی به منافع خود برسند.
حجازی با اشاره به لزوم رفع موانع تولید در این صنعت تشریح کرد: موانع تولید زیادی وجود دارد. به جای آنکه تولید مورد حمایت قرار گیرد، چرخانده و راهش را دشوارتر میکنیم. مسئولان ما اگر جلساتی را که برگزار و برای تولیدکننده مانعتراشی میکنند، حذف کنند، خود تولیدکننده راه خود را پیدا کرده و بازار را هدایت خواهد کرد، که در نتیجه آن تورم به شدت کاهش پیدا میکند.
وی اشاره کرد: بیش از 30 درصد هزینههای امروزه تولید به دلیل دستورالعملها و بخشنامههای غیرکارشناسی شده است. بنابراین بهتر است که بهجای مانعتراشی و سنگاندازی در جلوی راه تولید، از آن حمایت کنیم.
انتهای پیام/ منبع: ایسنا
دیدگاه خود را بنویسید