پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا رحمانی

با اعتقاد و انگیزه به دنبال ساخت داخل هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشحالم قدمی دیگر در راستای برنامه ساخت داخل در کشور برداشته شده و جلسه امروز مایه غرور و افتخار است، امیدوارم این حرکت تداوم داشته باشد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین میز تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۸ آذر ۱۳۹۸

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشحالم قدمی دیگر در راستای برنامه ساخت داخل در کشور برداشته شده و جلسه امروز مایه غرور و افتخار است، امیدوارم این حرکت تداوم داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین میز تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات اظهار کرد: از تمامی تلاشگران در حوزه ساخت داخل و همچنین از شرکت های حوزه مخابرات و تلفن همراه که با جدیت پای کار هستند و در حوزه ICT تولید داخل را جدی گرفته‌اند تقدیر و تشکر می کنم.

این مقام مسئول با اشاره به حضور ارزشمند رییس کمیسیون تولید داخل مجلس شورای اسلامی در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل صنعت برق، الکترونیک و مخابرات اشاره کرد: قانون حداکثر حمایت از توان و تولیدات داخل که به تصویب نمایندگان مجلس رسیده است در حمایت از تولید داخل جای تقدیر ویژه دارد.

وی در این راستا بیان کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت ساخت داخل را با اعتقاد و انگیزه دنبال می کنم و بخش عمده ای از زمان فعالیت مان را به این موضوع مهم اختصاص داده ایم، چرا که این کار بزرگ در کارنامه همه ما ماندگار شده و ثمرات آن در آینده ی صنعت کشور، کاملا مورد توجه خواهد بود.

وزیر صمت تصریح کرد: نهضت ساخت داخل زمینه ساز اشتغالزایی برای جوانان این مرز و بوم است و مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند: راه حل عبور از رکود و حلال مشکلات اقتصادی کشور، توجه به ساخت داخل و توان داخلی است.

رحمانی اشاره کرد: ساخت داخل محدود به زمان و برگزاری این میزهای نمادین نیست و مسلماً در یک گستره بزرگتر و فراگیرتر از این دنبال می شود.

ساخت داخل کمک وافری به رشد و شکوفایی دانشگاه های کشور می کند

وی تاکید کرد: توجه به ساخت داخل و تداوم این رویکرد، علاوه بر فرصت های اشتغالزایی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی کشور، کمک وافری نیز به رشد و شکوفایی دانشگاه های کشور می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات گفت: همه با هم باید پیمان ببندیم، اگر حتی یک قطعه هم برای ساخت داخل باقی مانده باشد، نیاید این میزها و ساخت داخل را تعطیل کنیم.

رحمانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در برگزاری دائمی نمایشگاه ساخت داخل افزود: ما در ۲ سطح مختلف، برای هر یک از نمایشگاه های در حال اجرای نمایشگاه های بین المللی پیوست داریم که اولی شامل نمایشگاه ساخت داخل و دیگری حضور همزمان شرکتهای دانش بنیان و استارت آپی در همان حوزه تخصصی برگزای نمایشگاه مربوطه است.

وی ادامه داد: شرکت های مخابراتی کشورمان زمانی ابتدایی ترین نیازهای خود را وارد می کردند و امروز با وجود پیشرفت های زیاد و تامین بیش از ۸۰ درصد نیازها این بخش از محل تولید داخل؛ هنوز تا تکمیل ساخت داخل راه داریم.

وزیر صمت تصریح کرد: امسال گام های خوبی در راستای ساخت داخل برداشته ایم، کل کشور در این حوزه حتی دستگاه های مختلف گام های جدی برداشته اند و ضمن تشکر، این رویکرد و اتفاق را برای آینده کشور بسیار مهم و ارزشمند می دانم.

راه اندازی سامانه توانیران تا پایان آذر ماه

رحمانی اشاره کرد: سامانه توانیران تا پایان آذر ماه در چارچوب معرفی نیازمندی ها و توانمندی ها راه اندازی می شود و به نوعی یک بهم رسانی و نمایشگاه دائمی در این حوزه است.

وی تاکید کرد: اگر کالایی به اندازه نیاز و کیفیت تولید شود، حتما واردات مشابه خارجی را ممنوع می کنیم و تاکنون در یک سال اخیر بیش از ۵۰۰ قلم کالا با ممنوعیت واردات مواجه است و در آینده نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

وزیر صمت گفت: ساخت داخل یکی از مواردی است که موجب افتخار و انرژی بخش فعالیت ما در این وزارتخانه است و از این محل ارقام قاچاق کالا کاهش محسوسی داشته است.

رحمانی اعلام کرد: گروه تولیدات صنایع نساجی از جمله زمینه هایی است که امسال اولویت سرمایه گذاری در کشور دارد و از آن حمایت می کنم و در تولید پارچه باید سرمایه گذاران به آن سمت بروند و البته در برخی بخش های نساجی طبق برنامه ریزی تا ۲ سال و نیم آینده به خودکفایی خواهیم رسید.

وی افزود: تکمیل ظرفیت های خالی واحد ها، احیاء واحدهای تعطیل برخلاف محدودیت ها در حال انجام است و خوشبختانه در ۸ ماه امسال بیش از دو سوم تولیدات منتخب کشور افزایش تولید دارد، حدود ۳۰ درصد صنایع غذایی، بیش از ۱۵ درصد فولاد، کاشی، سرامیک، پتروشیمی، و البته نخ، که در مجموع عموم کالاها با رشد مواجه بوده اند.

رشد شاخص های کلان صنعت کشور در ۳ ماه دوم سال

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق،الکترونیک و مخابرات گفت: خوشبختانه طبق آمار بانک مرکزی، صنعت در ۳ ماهه دوم سال ۹۸ در شاخص های کلان به رشد مثبت رسیده است و این آمار از سوی موسسات بین المللی نیز به تایید رسیده است.

رحمانی افزود: امروز تولید کنندگان کشورمان برخلاف مشکلات با روحیه رزمندگی پای کار آمده اند و جای دارد از یکایک این عزیزان تقدیر و تشکر کنیم.

انتهای پیام/

همکاری همراه اول با ۱۳ شرکت جهت حمایت از تولید داخلی

ایران خودرو تولید 17 قطعه با فناوری پیشرفته را به صنعتگران داخلی سپرد

سایپا ۱۴ قطعه دیگر محصولات خود را داخلی سازی کرد/ ادامه برنامه کاهش ارزبری محصولات در سایپا

تاثیرات برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل بر کاهش قیمت خودرو چقدر است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی