لزوم تعیین نرخ واحد برای لاستیک های تولید داخل

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: لاستیک خودروهای سواری در داخل تولید می‌شود، دو نرخی بودن معنا ندارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص تفاوت قیمت لاستیک خودروهای سواری در کارخانه و بازار، اظهار کرد: اگرچه در حال حاضر بخشی از لاستیک‌های تولیدی تحت عنوان سهمیه دولتی در اختیار واحدهای فروش قرار می‌گیرد اما بر نحوه توزیع این لاستیک‌ها نظارت درست و دقیقی صورت نمی‌گیرد.

وی با طرح این پرسش که آیا لاستیک های دولتی به دست مصرف کننده اصلی می رسد یا توزیع کنندگان به دنبال قاچاق و ایجاد بازار کاذب هستند، بیان کرد: سازمان حمایت از مصرف کننده نظارت درستی بر نحوه توزیع لاستیک های دولتی ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با توضیح این موضوع که لاستیک خودروهای سواری در داخل تولید می‌شود، دو نرخی بودن معنا ندارد، اشاره کرد: باید نرخ واحدی برای لاستیک های داخلی تعیین و بدون ایجاد رانت آنها را میان مصرف کنندگان توزیع کرد.

وی توضیح داد: تفاوت قیمت لاستیک خودروهای سواری در کارخانه و بازار ناشی از عملکرد توزیع کنندگان است زیرا برخی از آنها در تلاش اند با ایجاد بازار کاذب و تبانی سودهای کلان به دست آورند.

رضیان ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید رویکرد خود را درباره نحوه توزیع لاستیک تغییر دهد تا لاستیک ها با نرخ دولتی به دست تمامی مصرف کنندگان برسد.

گزارش: سید میلاد میرعابدینی

 

بیش از 70 درصد تایر مورد بازار نیاز از داخل تامین می شود

افزایش لاستیک های قاچاق بین مصرف کنندگان

2 طرح حمایتی برای رفع مشکل کمبود تولید تایر سنگین در دستور کار قرار گرفت

سازمان استاندارد بر واردات لاستیک نظارت داشته باشد

علت کمبود تایر در بازار چیست؟ / لزوم پیگیری وزارت صمت در خصوص چرایی کمبود تایر در بازار

آمار ضد و نقیض بازار تایر از تولید تا وزارت راه / نیاز بازار لاستیک چقدر است؟

شفافیت و نظارت، 2 ستاره سهیل بازار تایر/ لاستیک پراید 520 هزار تومان ناقابل!

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!