عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: لاستیک خودروهای سواری در داخل تولید میشود، دو نرخی بودن معنا ندارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص تفاوت قیمت لاستیک خودروهای سواری در کارخانه و بازار، اظهار کرد: اگرچه […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص تفاوت قیمت لاستیک خودروهای سواری در کارخانه و بازار، اظهار کرد: اگرچه در حال حاضر بخشی از لاستیکهای تولیدی تحت عنوان سهمیه دولتی در اختیار واحدهای فروش قرار میگیرد اما بر نحوه توزیع این لاستیکها نظارت درست و دقیقی صورت نمیگیرد.
وی با طرح این پرسش که آیا لاستیک های دولتی به دست مصرف کننده اصلی می رسد یا توزیع کنندگان به دنبال قاچاق و ایجاد بازار کاذب هستند، بیان کرد: سازمان حمایت از مصرف کننده نظارت درستی بر نحوه توزیع لاستیک های دولتی ندارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با توضیح این موضوع که لاستیک خودروهای سواری در داخل تولید میشود، دو نرخی بودن معنا ندارد، اشاره کرد: باید نرخ واحدی برای لاستیک های داخلی تعیین و بدون ایجاد رانت آنها را میان مصرف کنندگان توزیع کرد.
وی توضیح داد: تفاوت قیمت لاستیک خودروهای سواری در کارخانه و بازار ناشی از عملکرد توزیع کنندگان است زیرا برخی از آنها در تلاش اند با ایجاد بازار کاذب و تبانی سودهای کلان به دست آورند.
رضیان ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید رویکرد خود را درباره نحوه توزیع لاستیک تغییر دهد تا لاستیک ها با نرخ دولتی به دست تمامی مصرف کنندگان برسد.
گزارش: سید میلاد میرعابدینی
دیدگاه خود را بنویسید