کاهش سطح آلایندگی با تولید موتور یورو5

به گفته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با وجود تیغ تند آلایندگی هوا به سمت خودروسازان، اما صنعت خودرو با تولید موتورهای یورو ۵ گوی سبقت را از صنعت نفت در ارتقای کیفی مقابله با آلایندگی ربود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با اشاره به رونمایی از موتورهای با استاندارد آلایندگی یورو ۵ در ایران‌خودرو در هفته گذشته، اشاره کرد: دستیابی به این مهم نیازمند ایجاد تغییراتی در قسمت مدیریت الکترونیک (EMS) موتورها بود که با تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و همچنین کالیبراسیون خودرو محقق شد.

وی بیان کرد: تا پیش از پایان سال ۹۹، همه محصولات ایران خودرو به موتور یورو ۵ مجهز می‌شوند که نخستین آنها موتورهای رانا و خانواده پژو ۲۰۶ خواهد بود.

این مقام صنفی در این راستا ادامه داد: سایپا نیز برنامه‌هایی در زمینه ارتقای سطح کیفی آلایندگی موتور خودروهای خود دارد که در زمان مقرر اعلام خواهد کرد.

وی توضیح داد: چند سالی بود که خودروسازان فعالیت در زمینه ارتقای سطح آلایندگی موتور خودروها را آغاز کرده بودند، اما مشکل اصلی دستیابی به فناوری، طراحی آن و همچنین کالیبراسیون خودروها بود که به دلیل مواجهه با تحریم‌ها زمان‌بر شد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو تصریح کرد: با اینکه همواره خودروسازان متهم ردیف نخست موضوع آلایندگی هوا هستند، اما صنعت خودرو همواره پیشران بوده و در زمینه ارتقای کیفی استاندارد آلایندگی از صنعت نفت سبقت گرفته، زیرا صنعت نفت هنوز موفق به ارتقای کیفیت بنزین‌های تولیدی به سطح استاندارد یورو۵ نشده است.

وی افزود: توان خودکفایی در صنعت خودرو وجود دارد، اما وقتی به‌طور مثال فولادسازان در تولید مواد اولیه، ورق بدنه خودرو، پلی‌آمیدها و…، کاهلی دارند، این مهم محقق نمی‌شود و هیچ‌کس از فولادسازان انتقاد نمی‌کند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با اشاره به مصوبه افزایش حد اعتباری صنعت خودرو که به تازگی به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده، اشاره کرد: ساز وکار این موضوع نهایی شده و با توافق انجمن قطعه‌سازان، ایران‌خودرو و سایپا کل این مبلغ بین قطعه‌سازان و زنجیره تامین خودروسازی تقسیم می‌شود.

وی بیان کرد: زمان پرداخت مبلغ یاد شده به دلیل لزوم انجام اقدام‌های مالی و حقوقی هنوز مشخص نیست، اما امید می‌رود تا اوایل اسفندماه به دست قطعه‌سازان برسد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

تسهیلات معروف ٨۴۴ میلیون یورویی هنوز پرداخت نشده است

انجمن قطعه سازان خواستار آزادسازی قیمت خودرو شد

سایپا ۱۴ قطعه دیگر محصولات خود را داخلی سازی کرد/ ادامه برنامه کاهش ارزبری محصولات در سایپا

داخلی سازی انواع ECU توسط شرکت کروز

لزوم واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!