دبیر انجمن قطعه سازان خواستار خواستار آزادسازی قیمت خودرو همزمان با آزادسازی واردات خودرو به کشور شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه افزایش 10 هزار میلیارد تومانی حد اعتباری دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا در هیأت دولت و شورای پول و اعتبار مصوب […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه افزایش 10 هزار میلیارد تومانی حد اعتباری دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا در هیأت دولت و شورای پول و اعتبار مصوب شده است، بیان کرد: این مصوبه طی چند روز آینده ابلاغ خواهد شد.
وی در این راستا گفت: این مصوبه لزوماً به معنی آن نیست که حتماً تسهیلاتی به خودروسازان پرداخت شود بلکه ممکن است در بخشهای دیگری مانند ضمانتنامههای گمرکی مورد استفاده قرار گیرد.
این فعال صنعت قطعه سازی با بیان اینکه هم اکنون خودروسازان برای برخورداری از این مصوبه با مشکل مشمولیت ماده 141 قانون تجارت روبهرو هستند، تشریح کرد: این شرکتها باید از شمولیت ماده 141 قانون تجارت خارج شوند تا بتوانند از مصوبه جدید دولت استفاده کنند که این کار حدود 2 تا 3 ماه زمان میبرد.
بیگلو با بیان اینکه مصوبه قبلی برای اختصاص تسهیلات 7 هزار میلیارد تومانی یا 844 میلیون یورویی برای خودروسازان اجرایی نشد، گفت: مصوبه جدید دولت میتواند کمک بزرگی به خودروسازان کند.
دبیر انجمن قطعهسازان با توضیح این موضوع که کسری قطعات خودرو کاهش یافته است تشریح کرد: با اجرای مصوبه دولت هر کدام از شرکتهای خودروساز در سال آینده، روزانه 2 هزار دستگاه خودرو تولید خواهند کرد و قیمتهای خودرو به ثبات میرسد.
بیگلو در خصوص میزان مطالبات قطعهسازان از خودروسازان بیان کرد: مطالبات قطعهسازان به 20 هزار میلیارد تومان رسیده که البته بخشی از این مطالبات سررسید شده است.
این فعال صنعت قطعه سازی خودرو گفت: روال قبلی پرداخت مطالبات قطعهسازان حدود 120 روز بود و در حال حاضر شرکتهای خودروساز تلاش دارند تا به این روال طبیعی برگردند.
دبیر انجمن قطعهسازان ادامه داد: وضعیت پرداخت مطالبات قطعهسازان از سوی خودروسازان نسبت به 4 یا 5 ماه پیش بهتر شده است.
وی در پایان خواستار آزادسازی قیمت خودرو همزمان با آزادسازی واردات خودرو به کشور شد.
انتهای پیام/
دیدگاه خود را بنویسید