پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

کاهش سطح آلایندگی با تولید موتور یورو5

به گفته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با وجود تیغ تند آلایندگی هوا به سمت خودروسازان، اما صنعت خودرو با تولید موتورهای یورو ۵ گوی سبقت را از صنعت نفت در ارتقای کیفی مقابله با آلایندگی ربود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۴ دی ۱۳۹۸

به گفته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با وجود تیغ تند آلایندگی هوا به سمت خودروسازان، اما صنعت خودرو با تولید موتورهای یورو ۵ گوی سبقت را از صنعت نفت در ارتقای کیفی مقابله با آلایندگی ربود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با اشاره به رونمایی از موتورهای با استاندارد آلایندگی یورو ۵ در ایران‌خودرو در هفته گذشته، اشاره کرد: دستیابی به این مهم نیازمند ایجاد تغییراتی در قسمت مدیریت الکترونیک (EMS) موتورها بود که با تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و همچنین کالیبراسیون خودرو محقق شد.

وی بیان کرد: تا پیش از پایان سال ۹۹، همه محصولات ایران خودرو به موتور یورو ۵ مجهز می‌شوند که نخستین آنها موتورهای رانا و خانواده پژو ۲۰۶ خواهد بود.

این مقام صنفی در این راستا ادامه داد: سایپا نیز برنامه‌هایی در زمینه ارتقای سطح کیفی آلایندگی موتور خودروهای خود دارد که در زمان مقرر اعلام خواهد کرد.

وی توضیح داد: چند سالی بود که خودروسازان فعالیت در زمینه ارتقای سطح آلایندگی موتور خودروها را آغاز کرده بودند، اما مشکل اصلی دستیابی به فناوری، طراحی آن و همچنین کالیبراسیون خودروها بود که به دلیل مواجهه با تحریم‌ها زمان‌بر شد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو تصریح کرد: با اینکه همواره خودروسازان متهم ردیف نخست موضوع آلایندگی هوا هستند، اما صنعت خودرو همواره پیشران بوده و در زمینه ارتقای کیفی استاندارد آلایندگی از صنعت نفت سبقت گرفته، زیرا صنعت نفت هنوز موفق به ارتقای کیفیت بنزین‌های تولیدی به سطح استاندارد یورو۵ نشده است.

وی افزود: توان خودکفایی در صنعت خودرو وجود دارد، اما وقتی به‌طور مثال فولادسازان در تولید مواد اولیه، ورق بدنه خودرو، پلی‌آمیدها و…، کاهلی دارند، این مهم محقق نمی‌شود و هیچ‌کس از فولادسازان انتقاد نمی‌کند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با اشاره به مصوبه افزایش حد اعتباری صنعت خودرو که به تازگی به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده، اشاره کرد: ساز وکار این موضوع نهایی شده و با توافق انجمن قطعه‌سازان، ایران‌خودرو و سایپا کل این مبلغ بین قطعه‌سازان و زنجیره تامین خودروسازی تقسیم می‌شود.

وی بیان کرد: زمان پرداخت مبلغ یاد شده به دلیل لزوم انجام اقدام‌های مالی و حقوقی هنوز مشخص نیست، اما امید می‌رود تا اوایل اسفندماه به دست قطعه‌سازان برسد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

تسهیلات معروف ٨۴۴ میلیون یورویی هنوز پرداخت نشده است

انجمن قطعه سازان خواستار آزادسازی قیمت خودرو شد

سایپا ۱۴ قطعه دیگر محصولات خود را داخلی سازی کرد/ ادامه برنامه کاهش ارزبری محصولات در سایپا

داخلی سازی انواع ECU توسط شرکت کروز

لزوم واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی