پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو سراتو

قیمت گذاری غلط بزرگترین عامل ضرر و زیان در بخش تولید خودروسازان

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: قیمت گذاری دستوری و غلط موجب شد تا خودروسازان بیشترین میزان ضرر و زیان را از این سمت متحمل شوند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدرضا نجفی‌منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور اظهار کرد: این در حالی است که در […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۷ دی ۱۳۹۸

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: قیمت گذاری دستوری و غلط موجب شد تا خودروسازان بیشترین میزان ضرر و زیان را از این سمت متحمل شوند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدرضا نجفی‌منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور اظهار کرد: این در حالی است که در سال‌های گذشته هر کس توانسته بود خودرویی ثبت‌نام کند بین ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سود برد و این موضوع از اساس اشتباه است.

وی در این راستا بیان کرد:‌ اشتباه‌تر این است که این موضوع نه یک معامله، بلکه قمار است، زیرا بر پایه برد- برد نیست و همواره خودروساز زیان می‌کند.

این فعال صنعت قطعه سازی توضیح داد:‌ بهترین راه برای راضی نگه داشتن خریدار و فروشنده، تعیین قیمت در حاشیه بازار و سپس اصلاح آن است؛ کاری که در دهه ۷۰ مشابه آن را انجام داده و نتیجه هم گرفتیم.

این مقام مسئول تصریح کرد:‌ هرچند سال گذشته تعیین قیمت خودرو با فرمول ۵ درصد زیر قیمت بازار از سوی وزیر صنعت نیز مورد تاکید قرار گرفت، اما در عمل اجرایی نشد؛ اما هنوز هم دیر نشده و می‌توان با این شیوه به واقعی شدن قیمت‌ها کمک کرد.

وی تاکیدکرد:‌ اگر ۲۰ تا ۳۰ درصد فروش فوری خودروسازان با قیمت‌های حاشیه بازار انجام شود، به‌تدریج به واقعی شدن و کاهش قیمت‌ها منجر می‌شود.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور  اشاره کرد: برای رفع مشکلات خودروسازان سه راهکار فروش اموال مازاد، فروش شرکت‌های غیر ضرور و ارزیابی و به‌روز کردن دارایی‌های آنها پیشنهاد شده و پیش‌بینی می‌شود با انجام این کارها بخشی از مشکلات‌شان کاهش یابد.

وی در ارتباط با توانایی خودروسازان در تولید محصولات با موتور یورو ۵ گفت: هرچند توانایی ارتقای استاندارد موتورهای خودروها به یورو ۵ نزد قطعه‌سازان ایرانی وجود دارد، اما این طرح بدون ارتقای استاندارد آلایندگی سوخت عقیم می‌ماند.

نجفی‌منش افزود: موضوع اصلی در این زمینه، عقب ماندن وزارت نفت از استاندارد سوخت‌های تولیدی است و بدون ارتقای استاندارد بنزین و گازوئیل به یورو ۵، حتی تولید موتورهای یورو ۵ عقیم می‌ماند.

فعال صنعت قطعه کشور ، تاثیر استفاده از موتورهای یورو ۵ در خودروها بر قیمت آنها را منوط به آنالیزهای قیمتی برشمرد، هرچند معتقد است نمی‌تواند تاثیر چندانی بر قیمت‌ها داشته باشد.

وی تاکید کرد:‌ خودروسازان ایرانی از نظر فناوری و پژوهش در وضعیت خوبی به سر می‌برند و همین که خود را باور داشته باشند قادر به انجام کارهای بزرگی خواهند بود.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

قطعه سازان؛ ظرفیتی مغفول مانده در کشور

آن دورها قلبی می تپد/ سایت ترانزیت بدنه ایران خودرو به بهبود و توجه بیشتری نیاز دارد

کاهش ارزبری 127 میلیون یورویی با داخلی سازی قطعات محصولات ایران خودرو

فورد و مک دونالد به جنگ مشکلات زیست محیطی می روند/ استفاده از پسماند قهوه برای تولید قطعات خودرو

امید به تولید مجدد خودروهای تحریمی در شرایط فعلی منطقی نیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی