پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

تامین منابع مالی قطعه سازان موجب تسهیل روند افزایش تولید خودرو می شود

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: با اجرای مصوبه بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار شرایط تولید بهبود می یابد و شاهد افزایش تولید در خطوط خودروسازی خواهیم بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران اظهار کرد: با اجرای مصوبه بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قطعا شرایط […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۱ دی ۱۳۹۸

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: با اجرای مصوبه بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار شرایط تولید بهبود می یابد و شاهد افزایش تولید در خطوط خودروسازی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران اظهار کرد: با اجرای مصوبه بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قطعا شرایط تولید بهبود خواهد یافت.

این فعال صنعت قطعه سازی با تاکید بر بی‌اثر شدن تحریم‌ها در روند داخلی‌سازی خودروها تصریح کرد: با حفظ سیاست‌های فعلی، در سال‌های آینده شاهد عرضه چند محصول جدید از سوی خودروسازان داخلی خواهیم بود. زنجیره عظیم تأمین‌کنندگان قطعات قادر است علاوه بر ایفای نقش اصلی خود به عنوان حلقه‌های واسط صنایع خودرو، در ایجاد رونق تولید و اشتغال‌زایی صنعت کشور تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

وی با اشاره به تاکید مدیرعامل ایران‌خودرو در برنامه‌ریزی برای داخلی‌سازی قطعات و نیز برگزاری جلسات منظم و هماهنگ با مدیران و دست اندرکاران صنعت قطعه‌سازی کشور در زمینه داخلی‌سازی قطعات، توضیح داد: نتایج بسیار امیدوارکننده‌ای در سال جاری کسب شده است. اعمال تحریم‌های بی‌رحمانه بر صنعت خودرو سبب کاهش ۴۰ درصدی تولید خودروسازی شد، اما پس از آن داخلی‌سازی قطعات سبب شد وضعیت تولید نسبت به شرایط گذشته بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

بیگلو عامل کاهش تولید در 2 خودروسازی بزرگ کشور را وابستگی به منابع خارجی و تامین قطعات خارجی دانست و اظهار کرد: با سیاست‌های اتخاذ شده، در صورت تامین منابع مالی در صنعت قطعه‌سازی، به طور قطع شاهد تولید خودروهای با کیفیت و به‌روز با تکیه بر توان داخلی خواهیم بود.

تصریح کرد: براساس سند چشم‌انداز باید در کشور خودروهای جدید بر پایه پلت‌فرم داخلی طراحی شود که در این زمینه قطعه‌سازان دارای نقش مهم و موثری هستند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

واگذاری خودروسازان تا پایان سال 99

تلاش برای ارتقا داخلی سازی قطعات خودرو

قطعه سازان؛ ظرفیتی مغفول مانده در کشور

کروز با داخلی سازی، آمادگی تامین روزانه 3 هزار و 500 ECU را دارد

آن دورها قلبی می تپد/ سایت ترانزیت بدنه ایران خودرو به بهبود و توجه بیشتری نیاز دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی