ارتقای استاندارد از یورو۴ به یورو۵، هزینه‌ای ندارد

به گفته عضو انجمن قطعه سازان ایران؛ ارتقای استاندارد از یورو۴ به یورو۵، هزینه‌ای در بر ندارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بنابر اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، تولید و فروش خودروهای داخلی از ابتدای سال ۹۹ منوط به احراز استاندارد آلایندگی یورو۵ است.

این در حالی است که خودروسازان می‌گویند به دلیل تحریم و همچنین استاندارد پایین بنزین توزیعی در کشور، امکان تجهیز خودروها به استاندارد آلایندگی یورو۵ وجود ندارد.

حبیب هاشمی‌فرد مدیر مهندسی یکی از قطعه‌سازان داخلی در این راستا اشاره کرد: با استفاده از بنزین توزیعی در کشور قادریم استاندارد یورو ۵ را کسب کنیم.

وی افزود: اگر بنزین دارای استاندارد یورو ۵ نباشد، ممکن است در برخی شاخص‌ها مانند گوگرد، عدد بالاتری داشته باشد.

این فعال صنعتی توضیح داد: اثر این موضوع بر کاتالیست خودروها خواهد بود، چه آنکه کاتالیست خودرو بعد از ۳ یا ۴ سال راندمان خود را از دست می‌دهد.

گزارش خودرو

وی تاکید کرد: در حال حاضر استاندارد یورو۵ بر اساس فاکتورهای اروپایی داخلی‌سازی شده است.

هاشمی‌فرد گفت: در تغییر سیستم مدیریت موتور خودروها از یورو ۴ به یورو ۵ هیچ تغییر قیمتی وجود ندارد.

امین کرمان‌پورمدیر تحقیق و توسعه این شرکت قطعه‌ساز، گفت:‌ یورو ۴ و یورو ۵ استانداردهای اتحادیه اروپا هستند و این طور نیست که با بومی‌سازی و داخلی‌سازی به آنها رسیده باشیم.

وی افزود: البته همه مراحل طراحی تا تحویل و کالیبراسیون استاندارد آلایندگی یورو ۵ در داخل کشور انجام شده است.

انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد

چطور از بنزین آلوده خلاص شویم؟

تسهیلات تاکسیرانی برای تعویض کاتالیست تاکسی ها

پارلمان اروپا به کاهش 40 درصدی آلایندگی خودروها تا سال 2030 رای داد

روند صدور گواهی معاینه فنی باید تغییر کند/ جریمه نداشتن معاینه فنی در سال 97 چقدر است؟

 

تعمیرگاه تخصصی بهنام KTL آمیکو مدیران خودرو

جک کرمان موتور

نظر شما !!