به گفته عضو انجمن قطعه سازان ایران؛ ارتقای استاندارد از یورو۴ به یورو۵، هزینهای در بر ندارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بنابر اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، تولید و فروش خودروهای داخلی از ابتدای سال ۹۹ منوط به احراز استاندارد آلایندگی یورو۵ است. این در حالی است که خودروسازان میگویند به دلیل تحریم […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
بنابر اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، تولید و فروش خودروهای داخلی از ابتدای سال ۹۹ منوط به احراز استاندارد آلایندگی یورو۵ است.
این در حالی است که خودروسازان میگویند به دلیل تحریم و همچنین استاندارد پایین بنزین توزیعی در کشور، امکان تجهیز خودروها به استاندارد آلایندگی یورو۵ وجود ندارد.
حبیب هاشمیفرد مدیر مهندسی یکی از قطعهسازان داخلی در این راستا اشاره کرد: با استفاده از بنزین توزیعی در کشور قادریم استاندارد یورو ۵ را کسب کنیم.
وی افزود: اگر بنزین دارای استاندارد یورو ۵ نباشد، ممکن است در برخی شاخصها مانند گوگرد، عدد بالاتری داشته باشد.
این فعال صنعتی توضیح داد: اثر این موضوع بر کاتالیست خودروها خواهد بود، چه آنکه کاتالیست خودرو بعد از ۳ یا ۴ سال راندمان خود را از دست میدهد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر استاندارد یورو۵ بر اساس فاکتورهای اروپایی داخلیسازی شده است.
هاشمیفرد گفت: در تغییر سیستم مدیریت موتور خودروها از یورو ۴ به یورو ۵ هیچ تغییر قیمتی وجود ندارد.
امین کرمانپورمدیر تحقیق و توسعه این شرکت قطعهساز، گفت: یورو ۴ و یورو ۵ استانداردهای اتحادیه اروپا هستند و این طور نیست که با بومیسازی و داخلیسازی به آنها رسیده باشیم.
وی افزود: البته همه مراحل طراحی تا تحویل و کالیبراسیون استاندارد آلایندگی یورو ۵ در داخل کشور انجام شده است.
انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد
دیدگاه خود را بنویسید