پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح کاهش آلایندگی پارلمان اروپا (1)

پارلمان اروپا به کاهش 40 درصدی آلایندگی خودروها تا سال 2030 رای داد

پارلمان اروپا در آخرین تصمیم خود، به کاهش 40 درصدی آلایندگی وسایل نقلیه رای داده است. بر اساس این تصمیم، کاهش آلایندگی خودروها تا سال 2030 به امری حیاتی تبدیل می شود. به گزارش Financial Times کمیته EU قبل تر به کاهش 30 درصدی آلاینده ها رای داده بود و خودروسازی ها را به کاهش […]

ارشیا
سه شنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۷

پارلمان اروپا در آخرین تصمیم خود، به کاهش 40 درصدی آلایندگی وسایل نقلیه رای داده است. بر اساس این تصمیم، کاهش آلایندگی خودروها تا سال 2030 به امری حیاتی تبدیل می شود. به گزارش Financial Times کمیته EU قبل تر به کاهش 30 درصدی آلاینده ها رای داده بود و خودروسازی ها را به کاهش 20 درصدی مجبور کرده بود.

طرح کاهش آلایندگی پارلمان اروپا (2)

در این میان کشورهای آلمان، مجارستان، رومانی و بلغارستان باید سهم بیشتری در کاهش آلایندگی را پوشش بدهند. کشور آلمان به دلیل رسوایی های پیش آمده توسط فولکس واگن بیشتر تحت فشار است. هم چنین به گزارش پارلمان اروپا، کاهش آلایندگی خودروها تا سال 2030 می تواند 69 هزار شغل جدید ایجاد کند. در حالیکه طبق تخمین های انجام شده، تغییر استراتژی از موتورهای درون سوز به موتورهای الکتریکی می تواند باعث از بین رفتن 12 هزار شغل شود.

طرح کاهش آلایندگی پارلمان اروپا (3)

هم چنین با تصویب طرح کاهش آلایندگی خودروها، خودروسازان اروپایی مجبور می شوند بیش از 50 درصد نیاز خود برای ساختن باتری ها را از آسیا و آمریکا وارد کنند. همین مسئله می تواند تشویقی برای خودروسازان اروپایی باشد تا بتوانند با خودکفایی در ساخت باتری از هزینه های خود بکاهند. قبل تر کمپانی ب ام و در همین راستای با یک باتری ساز چینی قرار دادی 4 میلیارد دلاری بسته بود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

یک بام و دو هوای اتوبوس های دودزا / مشکلات ناوگانی که همیشه فرسوده است

نیمی از بنزین تولیدی داراری استانداریورو 4 است/ دلیل آلودگی چیست؟

روند صدور گواهی معاینه فنی باید تغییر کند/ جریمه نداشتن معاینه فنی در سال 97 چقدر است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی