اطلاعات مربوط به قیمتگذاری فیسلیفت سید و جزئیات سری این مدل در بریتانیا توسط کیا منتشر شد. این نسخه جدید دارای یک موتور جدید توربوی یک لیتری سه سیلندر T-GDI می باشد ، که در دو نسخه ۹۸ و ۱۱۸ اسببخاری در اختیار قرار داده میشود.از این گزینههای پیشرانه میتوان در مدلهای ۵ در «سید» […]
این نسخه جدید دارای یک موتور جدید توربوی یک لیتری سه سیلندر T-GDI می باشد ، که در دو نسخه ۹۸ و ۱۱۸ اسببخاری در اختیار قرار داده میشود.از این گزینههای پیشرانه میتوان در مدلهای ۵ در «سید» و ۳ در «پرو-سید» استفاده کرد، این در حالی است که در مدل «اسپرت واگن» تنها گزینه موتور ۱۱۸ اسببخاری در دسترس قرار میگیرد.
موتور جدید یک لیتری T-GDI ، در هر دو ورژن خود، در بین دور موتورهای ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه حداکثر گشتاوری برابر ۱۷۲ نیوتنمتر تولید میکند و مصرف سوخت آن نسبت به موتورهای تنفس طبیعی ۱/۴ یا ۱/۶ لیتری به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر است.بنابراین ، مدل جدید کیا سید در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۴/۹ لیتر سوخت مصرف میکند و میزان تولید آلودگی آن، بسته به هر فرم بدنه و مدل، میتواند تا ۱۱۳ گرم در هر کیلومتر نیز برسد.
پیشرانه دیگر ، موتور دیزل ۱/۶ لیتری CRDi است که در حال حاضر میتوان آن را به همراه آپشن گیربکس ۷ سرعته دو کلاجه اتوماتیک استفاده کرد و قدرت آن نیز از ۱۲۶ به ۱۳۴ اسببخار افزایش یافته است. گشتاور نیز برای مدلهای با گیربکس دستی به میزان ۲۸۰ نیوتنمتر برآورد شده، در حالی که این مقدار برای مدلهای با گیر بکس ۷ سرعته DCT برابر ۳۰۰ نیوتنمتر است.
طبق گفته کیا ،مصرف سوخت ترکیبی این موتور برابر ۳/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و آلودگی CO₂ آن از ۹۴ گرم در هر کیلومتر برای نسخههای با گیربکس دستی شروع میشود. با اضافهکردن سیستم جدید گیربکس ۷ سرعته DCT برای موتور دیزلی، کیا موفق به کاهش ۲۵ درصد آلودگی در مقایسه با نسخه ۷ سرعته اتوماتیک قبلی شده است و میزان آلودگی را از ۱۴۵ به ۱۰۹ گرم در هر کیلومتر رسانده است.ضمن اینکه مصرف سوخت ترکیبی کیا سید در این حالت برابر ۴/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این گیربکس دو کلاجه جدید در داخل کمپانی کیا توسعه داده شده است و به زودی در مدلهای بیشتری مورد استفاده قرار میگیرد.
ارتقای این مدل از کیا با معرفی پکیج تریم «جیتی-لاین» نیز همراه بوده که شامل برخی المانهای ظاهری اسپرت و برخی ویژگیهای تهاجمی مدل GT از جمله طرح متمایز چراغهای روشنایی روز LED، دو خروجی اگزوز و چرخهای آلومینیومی ۱۷ اینچی میشود. کابین مدل جیتی-لاین نیز دارای برخی طراحیها مانند الگوی دوخت لوزی با بخشهای خاکستری، پوشش چرمی برای غربیلک فرمان و دسته دنده، پدالهای آلومینیومی و جزئیات سطح بالا در داشبورد است.
همچنین برای هندلینگ و راحتی بهتر این مدل ، شاسی هم تنظیم شده است و از ژئومتری چرخ جلو گرفته تا شرایط سیستم تعلیق، در مورد چیزهای زیادی بازنگری شده است. بالاترین سطح از کیا سید، مدل GT است که صاحب صفحههای ترمز بزرگتر با افزایش قطر از ۱۶ به ۱۷ اینچ شده است.
طبق آمار رسمی ، فاصله توقف از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به میزان ۱/۲ متر کاسته شده و از ۳۶/۴ به ۳۵/۲ متر رسیده است.همچنین در این مدل، یک «تولید کننده صدای دیجیتال» جدید به کار برده شده که با هدف ایجاد صدای اسپرت تر برای موتور در داخل کابین است. از جمله سیستمهای جدید الکترونیک دستیار راننده میتوان به سیستم تشخیص نقطه و هشدار ترافیک پشتسر اشاره کرد. مدل جدید «کیا سید» صاحب یک سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۷ اینچی شده که در آن سرویس ارتباطی TomTom با آپدیت لحظهای ترافیک ارائه میشود. قیمت کیا سید جدید از ۱۴ هزار و ۹۰۵ پوند شروع میشود.
دیدگاه خود را بنویسید