سايپا در داخلي‌سازي قطعات خودرو موفق عمل كرد/ پروژه كاهش هزينه‌ و واگذاري مجموعه‌هاي زيان‌ده در سايپا اجرا شد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: گروه خودروسازي سايپا در اجراي طرح ملي بومي‌سازي قطعات خودرو موفق عمل كرد و توانست بخش زيادي از قطعات مورد نياز توليد را داخلي‌سازي كند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سعيد زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح خط توليد مجموعه‌سازي شركت قالب‌هاي بزرگ صنعتي سايپا و بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي اين شركت در زمينه داخلي‌سازي، افزود: سايپا در زمينه كاهش هزينه‌ها و واگذاري شركت‌هاي غيرسودده و مازاد خود اقدامات مهمي انجام داد كه در آينده اين خودروساز آثار مطلوبي خواهد داشت.

به گفته وي در دو ماه آذر و دي امسال، توليد خودرو در كشور 100 درصد افزايش يافت و خودروسازان توانستند تحويل خودرو به مشتريان را نيز 140 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش دهند.

زرندي با اشاره به موفقيت سايپا در زمينه به‌صفر رساندن خودروهاي داراي كسري قطعات، تأكيد كرد: تعهدات برجاي مانده از گذشته 35 درصد كاهش يافته و ادامه اين روند، موجب بهبود وضعيت توليد و تحويل خودرو به مشتريان خواهد شد.

به گفته وي در حال حاضر 630 هزار نفر به‌طور مستقيم و غيرمستقيم در صنعت خودرو كشور فعاليت مي‌كنند و ظرفيت توليد اين صنعت به سالانه 5,2 ميليون دستگاه افزايش يافته كه بيانگر تأثير بالاي آن در اقتصاد و اشتغال است.

گزارش خودرو

وي با اشاره به موضوع واسطه‌گري و سودجويي در بازار خودرو و ايجاد حاشيه قيمت در اين بازار گفت: واسطه‌ها با قيمت‌سازي كاذب از طريق برخي سايت‌ها و تبليغات در اين زمينه، براي رشد كاذب بهاي خودرو در بازار تلاش مي‌كنند كه در حال شناسايي آنان هستيم و به‌زودي برخورد لازم با اين پديده صورت خواهد گرفت.

گفتني است خط توليد مجموعه بدنه‌سازي خودرو در شركت قالب‌هاي بزرگ صنعتي سايپا با استفاده از توان و ظرفيت داخلي و طراحي و ساخت متخصصان اين شركت به مرحله بهره برداري رسيد.

علاوه بر آن، شركت قالب‌هاي بزرگ صنعتي سايپا در ماه‌هاي اخير توانسته دستاوردهايي را در زمينه طراحي و ساخت 100 درصد گيربكس توربين‌هاي بادي نيروگاه‌هاي برق، بدنه سانتريفيوژهاي مواد نفتي مربوط به وزارت نفت، طراحي و ساخت 100 درصدي ماشين‌هاي فرز CNC، طراحي و ساخت فيكسچرهاي كنترلي، بومي‌سازي بلوك متريال فيكسچرهاي كنترلي و صرفه‌جويي ارزي سالانه 150 هزار دلار و تأمين و بومي‌سازي قطعات استاندارد قالب از داخل كشور و جلوگيري از خروج سالانه 132 هزار دلار از كشور محقق كند.

اين شركت همچنين توانسته در تعمير و بازسازي دستگاه CNC پنج‌محور با استفاده از توان داخلي و صرفه‌جويي 150 هزار يورو، تبديل دستگاه ديجي‌تايزر به دستگاه فوم تراش CNC با صرفه اقتصادي 50 هزار دلاري و دستيابي به دانش فني توليد قالب‌هاي پيچيده پلاستيكي با فناوري پيشرفته براي نخستين‌بار در كشور، موفق عمل كند.

انتهای پیام/

۴۰۰هزارمين محصول سايپا در سال ۹۸ تحویل مشتری شد/ از مشتریان سایپا به دلیل تاخیر ناخواسته در تحویل خودروها عذرخواهی می‌کنیم

تعهدات خودروسازان و واردکنندگان خودرو به روز شد

واکنش پارس خودرو در خصوص تحویل خودروهای ساندرو

محبوبیت در بازنشستگی!/ بررسی کیا ریو به عنوان یکی از خودروهای دست دوم پرطرفدار

تعمیرگاه تخصصی بهنام آمیکو مدیران خودرو

جک کرمان موتور

نظر شما !!