پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد سری F سوپردیوتی

کدام خودروها بزرگترین جلوپنجره را دارند؟!

این روزها دیگر نمی توان گفت که خودروها، جلو پنجره هم دارند! بلکه جلوپنجره هایی هستند که خودرو شده اند! به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حقیقتأ در بعضی از خودروها، جلوپنجره ها بقدری اغراق آمیز بزرگ شده اند که نامتناسب و زشت شده اند. تولیدات جدید آئودی، ب.ام.و و لکسوس نمونه بارزی برای این […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

این روزها دیگر نمی توان گفت که خودروها، جلو پنجره هم دارند! بلکه جلوپنجره هایی هستند که خودرو شده اند!

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حقیقتأ در بعضی از خودروها، جلوپنجره ها بقدری اغراق آمیز بزرگ شده اند که نامتناسب و زشت شده اند. تولیدات جدید آئودی، ب.ام.و و لکسوس نمونه بارزی برای این ادعا است. در لیست زیر تعداد نُه خودرو با بزرگترین جلوپنجره را خدمت شما معرفی می کنیم.

1-ب.ام.و سری 7 جدید

پس از معرفی سری 7 جدید با جلوپنجره بیش از حد بزرگش، ب.ام.و اعلام کرد که این جلوپنجره بزرگ علاوه بر ظاهر خشن تر، باعث آشفتگی کمتر در سپر و عبور بهتر جریان هوا می شود. شاید اینطور باشد اما گویی طراحان ب.ام.و پس از نصب این جلوپنجره غول پیکر، عقب نرفته اند تا آنرا از دور ببینند! تقریبأ دو سوم نمای جلو را این جلوپنجره تشکیل داده است.

چنین ابعادی شاید بر روی یک شاسی بلند غول پیکر متناسب باشد اما نتیجه نهایی بر روی یک سدان، حقیقتأ دلچسب نبوده است.

2-آئودی Q8

یکی دیگر از خودروسازانی که بصورت اغراق آمیزی از جلوپنجره های بزرگ در خودروهایش استفاده می کند، آئودی است.

در کنار سدان های A6، A7 و A8 جدید، بخش عمده نمای جلو را جلوپنجره آنها تشکیل می دهد، اما این سدان ها در برابر شاسی بلند Q8 حرفی برای گفتن ندارند.

تقریبأ چهار پنجم نمای جلو Q8 را جلوپنجره آن تشکیل می دهد. اما این جلوپنجره غول پیکر بر چهره Q8 ظاهر نامتناسب و بدقواره ای را تشکیل نداده و در اینجاست که باید به قلم نیرومند طراحان آئودی سر تعظیم فرود آورد.

3-Vision Mercedes Maybach Ultimate Luxury

این کانسپت مرسدس بنز که یک تناسبات یک سدان را با ارتفاع و توانایی های حرکتی یک شاسی بلند ادغام می کند نیز در این لیست قرار دارد.

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به این کانسپت وارد است این بوده که چرا چراغهای جلو باید در این حد ظریف و باریک باشند و جلوپنجره اینقدر بزرگ؟!

اینطور به نظر می رسد که خودروسازان وقتی می خواهند لوکس بودن و ابهت یک محصول را نشان دهند، این کار را با بزرگترین جلوپنجره ممکن انجام می دهند!

4-رولزرویس فانتوم

بی شک وقتی صحبت از لوکس بودن و ابهت به میان می آید، هیچ خودرویی به پای رولزرویس و آنهم فانتوم نمی رسد! فانتوم با 5.8 متر طول و بیش از دو متر عرض، یکی از غول پیکر ترین سدان های دنیا به شمار می رود و هرچقدر هم عناصر بدنه آن بزرگ طراحی شوند، بر روی این هیبت، بزرگی آنها به چشم نمی آید.

فانتوم یکی از بزرگترین جلوپنجره های دنیا را در اختیار دارد که در کنار سایر عناصر بدنه، متناسبت به نظر می رسد. جلوپنجره فانتوم می گوید: “برید کنار رعیت ها!”

5-لینکولن MKT

تا چند سال پیش، لیکولن از جلوپنجره ها و چراغهای بسیار باریک و نامتناسبی بهره می برد. جلوپنجره جدا هم قدیمی لینکولن با چراغهای پیوسته، به تاریخ پیوست و دیگر در تولیدات این برند استفاده نمی شود اما در میان تولیدات اسبق لینکولن، MKT بزرگترین جلوپنجره را در میان سایر تولیدات این برند دارا بود.

چراغهای کوچک در کنار این جلوپنجره بزرگ، باعث شده بود تا MKT ظاهر نامتناسبی را پیدا کند. باید خدا را شکر گفت که لینکولن سبک طراحی جلوپنجره هایش را تغییر داده است!

6-لکسوس LS

سالها پیش، لکسوس سبک طراحی خاص و متفاوتی را معرفی نمود که هنوز هم پس از گذشت این همه سال، علیرغم داشتن جلوپنجره ای بزرگ، زیبا و جذاب به نظر می رسد.

جلوپنجره بزرگ در زمانی که لکسوس سبک طراحی جدیدیش را معرفی کرد، مُد نبود و برای همه عجیب به نظر می رسید تا رفته رفته که سایر خودروسازان هم به این سبک روی آوردند، برای همه عادی شد. جلوپنجره های لکسوس شاید بزرگ باشند اما به لطف طراحی هندسی و برنده و شبکه بندی جذاب، حقیقأ جلوه خاصی دارند.

7-شورلت سیلورادو Heavy Duty

آمریکایی ها همیشه به ساخت خودروهای بزرگ و غول پیکر معروف بوده اند و جای تعجب ندارد که جلوپنجره آنها هم بزرگ باشد. اما شورلت سیلورادو Heavy Duty، حجت را بر تمام آمریکایی ها و سایر خودروهای این لیست تمام می کند!

چراغهای باریک و سایر عناصر نمای جلو این وانت غول پیکر، در جلوپنجره آن گم است. شبکه بندی آن بقدری بزرگ بوده که هرکدام از یک کف دست بزرگتر هستند.

جلوپنجره این وانت به هر جهت باید بقدری عظیم باشد تا بتواند موتور غول پیکرش با 1233 نیوتون متر گشتاور را خنک کند.

8-فورد سری F نسخه Super Duty

فورد هم مانند شورلت در بزرگترین وانت خود که Super Duty نام دارد، از جلوپنجره بسیار بزرگی استفاده کرده که علیرغم ابعاد بزرگی که دارد، بدقواره نیست.

بخش مرکزی این جلوپنجره با دو نوار دوبل بزرگ، از مجموع کروم استفاده شده در شیرآلات منزل شما هم بیشتر کروم دارد!

فورد سری اف

سری F فورد، سالیان سال است که با همین سبک طراحی به راهش ادامه می دهد و این نشان از طراحی بی نقص آن دارد. این چلوپنجره بزرگ در کنار چراغهای تخت با نوار C شکل LED، آنرا به یکی از جذاب ترین وانت ها تبدیل می کند.

9-لکسوس LX570 S

حتی آئودی Q8 و ب.ام.و X7 هم در برابر جلوپنجره غول پیکر لکسوس 570 S کم می آورند. این جلوپنجره غول پیکر بقدری بزرگ است که می تواند یک خودرو کوچک را ببلعد! اما این فقط خود جلوپنجره LX570 S نیست که بزرگ بوده بلکه شبکه بندی آن نیز بزرگ است. اما این بزرگی در کنار چراغهای بزرگ و سپر چغر و سایر عناصر بزرگ، نامتناسب و زشت به نظر نمی رسد. لکسوس LX570S یکی از پرفروش ترین خودروها در بازار خاورمیانه و استرالیا است.

انتهای پیام/

فورد سری F برای نهمین ماه متوالی رکورد فروش در بازار آمریکا را از آن خود کرد

عادت نمی کنیم!/ آیا طراحان ب ام و راه‌شان را گم کرده‌اند؟

نگاهی به ون‌های با قابلیت استفاده شخصی در بازار ایران/ این مینی‌بوس‌های کامپکت

لوکس تر از دیروز/ تجربه رانندگی چند روزه با چری تیگو7 جدید

شرور یک میلیون دلاری!/ پروژه هیجان انگیز تیونینگ فورد ماستنگ 1965

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی