پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارخانه هواپیما سازی بوئینگ

بوئینگ هم در آستانه تعطیلی قرار گرفت

با توجه به اعلام یک منبع آگاه شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا نیز قصد دارد به منظور جلوگیری از گسترش ویروس خطرناک و مرگبار کرونا فعالیت و خط تولید هواپیماهای جدید خود را متوقف کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بر اساس خبری که در رویترز به نقل از یک منبع آگاه منتشر شده است، […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳ فروردین ۱۳۹۹

با توجه به اعلام یک منبع آگاه شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا نیز قصد دارد به منظور جلوگیری از گسترش ویروس خطرناک و مرگبار کرونا فعالیت و خط تولید هواپیماهای جدید خود را متوقف کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بر اساس خبری که در رویترز به نقل از یک منبع آگاه منتشر شده است، به نظر می‌رسد شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا نیز قصد دارد به منظور جلوگیری از گسترش ویروس خطرناک و مرگبار کرونا فعالیت و خط تولید هواپیماهای جدید خود را متوقف کند.

با اینکه سخنگوی بوئینگ از اظهار نظر در این خصوص به گزارشگر رویترز خودداری کرده اما گفته می شود این شرکت آمریکایی هنوز در مورد مدت زمان و تاریخ توقف تولید هواپیماهای جدید در کارخانه های خود تصمیم نهایی نگرفته است.

شرکت بوئینگ که یکی از بزرگترین رقبای رقیب اروپایی خود ایرباس به شمار می‌رود، در یکی دو سال گذشته تحت تاثیر سقوط مرگبار دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که منجر به زمین گیر شدن و لغو مجوز پروازهای این هواپیما شد، به شدت با بحرانهای مالی و مشکلات متعددی مواجه شد.

این خبر در حالی منتشر شده است که ایرباس اوایل هفته جاری تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در اروپا، از توقف فعالیت کارخانه‌های خود در فرانسه و اسپانیا به مدت چهار روز خبر داده بود.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی برآورد و اعلام کرده اند که گسترش ویروس کرونا و تبعات منفی ناشی از انتشار آن با توجه به شرایط بحرانی شرکت بوئینگ قابلیت از پا انداختن آن را داراست و می تواند آن را درگیر مشکلات و دردسرهای جدیدی در تولید، سفارش، تحویل و سودآوری کند.

بعد از آنکه دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به فاصله کمتر از شش ماه در سال گذشته سقوط کردند و بالغ بر ۳۰۰ نفر از مسافران و خدمه پروازی آن جان باختند، تمامی ایرلاینهای فعال در سراسر جهان پرواز این مدل از هواپیما را در خطوط پروازی خود ممنوع و متوقف اعلام کردند تا نتایج سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری سایر موسسات و نهادهای مربوطه در خصوص نقص نرم‌افزاری و سایر مشکلات مربوط به ایمنی آن معلوم و مشخص شود.

هم اکنون نزدیک به یک سال است که این نوع از هواپیما در سراسر جهان زمین‌گیر شده و مجوز پروازی برای آن صادر نشده است و این نوع از هواپیمای مسافربری در بسیاری از فرودگاههای جهان بی استفاده و بلاتکلیف مانده است.

انتهای پیام/ منیع: ایسنا

اسامی سرنشینان هواپیمای 737 بوئینگ اعلام شد

بوئینگ 737 آمریکایی بازهم سقوط کرد/ هواپیمای مسافری متعلق به اوکراین 180 نفر مسافر و خدمه داشته است

بحران در شرکت بوئینگ همچنان ادامه دارد

تولید بوئینگ 737 مکس متوقف شد

آلمانی ها این بار به دنبال فتح آسمان

کانال های مالی با اروپا مشکلات صنعت هوایی را حل می کند؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی