پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چگونه مصرف سوخت را در اتومبیل، کاهش دهیم ؟

چگونه مصرف سوخت را در اتومبیل، کاهش دهیم ؟

با گران ترشدن قیمت بنزین، مردم به این فکر افتاده‌اند که در استفاده از خودروهای شخصی تجدید نظر کنند. در این مقاله خواهیم دید ، چگونه می‌توانیم مصرف سوخت را پایین بیاوریم. نکته اول هرچه سرعت بیشتر باشد، مصرف سوخت بالاتر خواهد رفت. آهسته برانید ، آرام باشید و از سواری لذت ببرید. رانندگی با […]

javankhodro
سه شنبه - ۱۴ مهر ۱۳۹۴

با گران ترشدن قیمت بنزین، مردم به این فکر افتاده‌اند که در استفاده از خودروهای شخصی تجدید نظر کنند. در این مقاله خواهیم دید ، چگونه می‌توانیم مصرف سوخت را پایین بیاوریم.

چگونه مصرف سوخت را در اتومبیل، کاهش دهیم ؟

نکته اول

هرچه سرعت بیشتر باشد، مصرف سوخت بالاتر خواهد رفت. آهسته برانید ، آرام باشید و از سواری لذت ببرید. رانندگی با سرعت متعادل، همیشه به کاهش مصرف سوخت کمک خواهد کرد.

نکته دوم

باد تایرها را مرتب چک کنید. فشار باد تایر با گذشت زمان کم می‌شود (تقریباً یک psi در ماه)، این امر به دمای هوا و عوامل دیگر بستگی دارد. تایرهای کم باد مقاومت بیشتری در برابر چرخیدن تایر ایجاد می‌کنند و در نتیجه مصرف سوخت را بالا می‌برند.

نکته سوم

باک را پر کنید. هرچه بنزین بیشتری در داخل باک وجود  داشته باشد، هوای کمتری داخل باک را پر می‌کند. بنزین به سرعت تبخیر می‌شود. وقتی بنزین می‌زنید، دسته نازل را تا آخر نفشارید چون اگر به سرعت بنزین بزنید، مقدار زیادی از بنزینی که وارد باک می‌شود تبخیر خواهد شد.

نکته چهارم

آرام آرام سرعت بگیرید. اگر به سرعت شتاب بگیرید، سوخت کمتری صرفه‌جویی خواهید کرد. برای صرفه‌جویی در مصرف باید با سرعت متعادل رانندگی و کمتر از ترمز استفاده کنید. حرکت با سرعت کم و توجه به دست‌اندازها، شما را به هدف‌تان نزدیک خواهد کرد.

نکته پنجم

از تایرهای باریک استفاده کنید. قبل از این که تایرهای پهنی که امروزی‌تر به نظر می‌رسند زیر ماشین‌تان بیندازید، کمی فکر کنید. هرچه تایر پهن‌تر باشد، مقاومت حرکتی بالاتر می‌رود و مصرف سوخت بیشتر خواهد شد.

نکته ششم

خودروتان را در سایه پارک کنید چون پس از روشن کردن مجدد، به آن کمک می‌کند سریع‌تر خنک بشود.

نکته هفتم

با دقت دنده عوض کنید. استفاده از دنده سبک در سرعت‌های پایین و برعکس باعث خواهد شد سوخت بیشتری مصرف کنید. با دقت و با توجه به سرعت خودرو دنده عوض کنید. این امر فشار کمتری به موتور وارد خواهد کرد.

نکته هشتم

خودرو را خالی کنید. وسایلی که مورد نیاز نیستند را از داخل خودرو بردارید. هر ۵۰ کیلوگرم بار اضافی، میزان مصرف سوخت را ۲ در صد افزایش خواهد داد.

نکته نهم

موتور را در شرایط خوب نگه دارید. مرتب روغن، ترمز دستی و کالچ را چک کنید. فیلتر هوا را نیز چک کنید. اگر مسیر ورود هوا به موتور مسدود بشود عملکرد موتور پایین آمده و میزان مصرف سوخت افزایش پیدا خواهد کرد.

-قبل از ترک منزل به مسیری که قصد دارید بروید فکر کنید. اگر امکان دارد، همه کارهای‌تان را در یک سفر درون‌شهری انجام بدهید.

-اگر برایتان امکان دارد کولر را خاموش کنید، شیشه‌ها را پایین بیاورید و از هوای تازه لذت ببرید.

-برای مسیرهای کوتاه لازم نیست از خودرو استفاده کنید، به جای این کار قدری پیاده‌روی کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی