زیان شرکت های ریلی برگشت ناپذیر است/ شرکت های ریلی با 600 میلیارد تومان زیان رو به رو هستند

دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی با بیان اینکه زیان وارده به شرکت‌های ریلی، درست در زمان پیک سفرهای نوروزی انجام شده و لذا در طول سال، این میزان زیان، قابل جبران نیست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهرداد تقی زاده دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی درباره مشکلاتی که شیوع کرونا برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی ایجاد کرد، اظهار کرد: پس از آنکه وزیر راه و شهرسازی در ابتدای اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد مسافران می‌توانند بلیت سفرهای ریلی خود را بدون کسر هزینه کنسلی، مسترد کنند، میزان سفرهای ریلی در بازه تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته (۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹) کاهش ۹۵ درصدی داشت.

وی افزود: میزان عدم تحقق درآمد شرکت‌های ریلی در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیارد تومان افت داشت که از این میزان، بیش از ۵۰۵ میلیارد تومان به شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری و ۹۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز به شرکت‌های حمل و نقل ریلی بار اختصاص دارد.

به گفته تقی زاده، عمده زیان وارده به شرکت‌های ریلی از محل لغو سفرها و کاهش شدید درآمدها در دوره پیک سفرهای ریلی، هزینه‌های استرداد بلیت‌های فروخته شده برای سفرهای نوروزی، هزینه بالای ضد عفونی سالن‌های قطارها، هزینه پرداخت دستمزد به کارکنان با حدود ۱۰ هزار نفر اشتغال در این صنعت و سایر هزینه‌های جانبی از جمله خرید و دپوی کالاهای مصرفی در قطارهای مسافری را شامل می‌شود.

وی در خصوص خسارات وارده به شرکت‌های ریلی حمل بار نیز گفت: بیش از دو سوم باری که از سوی قطارهای باری حمل می‌شود، کالاهای معدنی و صنعتی بزرگ است که با توجه به تعطیلی معادن و کارخانجات فولادی و ذوب فلزات به دلیل شیوع کرونا، فعالیت قطارهای باری نیز متوقف شده است.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی تصریح کرد: از سوی دیگر، به دلیل آنکه بسیاری از کشتی‌های باری دنیا نیز فعالیت خود را متوقف کرده اند، ورود کشتی به بنادر جنوبی نیز کاهش یافته و فعالیت قطارهای باری کانتینری نیز با کاهش شدید روبه رو شده است.

گزارش خودرو

تقی زاده بیان کرد: بر همین اساس از محمد نهاوندیان معاون رئیس جمهور و رئیس کارگروه مدیریت پیامدهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا درخواست کرده ایم تا برای جلوگیری از بیکاری بخش عمده‌ای از کارکنان شرکت‌های ریلی، رقم ۲۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به شرکت‌های ریلی به تناسب میزان زیان وارده به آنها، ارائه شود.

وی ادامه داد: همچنین درخواست اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود ۴ درصد به شرکت‌های ریلی زیان دیده از شیوع کرونا را به دولت ارائه کرده ایم. ضمن اینکه شرکت‌های ریلی مسافری نیز خواهان اعمال دو سال مالیات ارزش افزوده با تعرفه صفر درصد هستند.

تقی زاده با اشاره به قانون خدمات ایثارگران مبنی بر محاسبه بلیت خانواده‌های شهدا و ایثارگران با تعرفه نیم بها، گفت: بنیاد شهید و ایثارگران هنوز بخش مهمی از مطالبات شرکت‌های ریلی مسافری را که موظف به تأمین ۵۰ درصد قیمت بلیت خانواده‌های ایثارگران است را تسویه نکرده که این اقدام می‌تواند بخشی از مشکلات شرکت‌های ریلی را حل کند.

وی از دیگر درخواست‌های شرکت‌های ریلی را اختصاص اولویت اعطای تسهیلات از محل سهمیه ۷۵ هزار میلیارد تومانی، واردات قطعات مهم صنعت ریلی برای قطارها با ارز نیمایی و امکان از سرگیری کارخانه و صنایع سنگین معدنی عنوان کرد.

انتهای پیام/ منبع: مهر

استرداد روزانه 7 تا 8 هزار بلیت قطار در پی شیوع کرونا

اختصاص 23 رام قطار برای شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی

پای مترو بالاخره به شهر هشتگرد باز شد/ حمل و نقل؛ عامل اصلی توسعه و جذب جمعیت شهرهاست

بهره برداری از 6 ایستگاه خط 6 مترو تهران در نیمه نخست سال جاری

لزوم اختصاص بخشی از درآمدهای دولت به حمل و نقل عمومی

امکان حمل مستقیم غلات از کشتی توسط قطار میسر شد

تعمیرگاه تخصصی بهنام آمیکو مدیران خودرو

جک کرمان موتور

نظر شما !!