پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خدمات امداد خودرو ایران

تعويض لاستیک پنچر شده؛ آسان اما پر خطر!

علاوه بر حوادث جاده‌ای که باعث ترکیدن لاستیک‌ها می‌شود، در بسیاری موارد «پنچر شدن لاستیک خودرو» یکی از پرتکرارترین عیوبی است که می‌توان گفت برای هر راننده‌ای اتفاق افتاده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو موارد پوسیدگی لاستیک‌ها، عدم توجه به تاریخ تولید لاستیک و عدم تعویض به موقع می‌تواند منجر به پنچر شدن […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

علاوه بر حوادث جاده‌ای که باعث ترکیدن لاستیک‌ها می‌شود، در بسیاری موارد «پنچر شدن لاستیک خودرو» یکی از پرتکرارترین عیوبی است که می‌توان گفت برای هر راننده‌ای اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

موارد پوسیدگی لاستیک‌ها، عدم توجه به تاریخ تولید لاستیک و عدم تعویض به موقع می‌تواند منجر به پنچر شدن یا ترکیدن لاستیک خودرو شود که این اتفاق اگر در سرعت‌های بالا رخ دهد می‌تواند خطرات قابل توجهی را متوجه راننده و سرنشینان خودرو کند.

علاوه بر این، اقدام راننده برای تعویض تاير پنچر شده نیز مستلزم رعایت اصول فنی و ایمنی خاصی است که عدم توجه به آن می‌تواند مخاطره آمیز باشد.

امداد خودرو ایران در ادامه خطراتی که ممکن است در صورت عدم ‌رعایت اصول حیاتی در تعویض لاستیک خودرو، تهدیدکننده جان سرنشینان و سلامتی فنی خودرو باشد را مرور مي‌کند.

تعویض غیر اصولی لاستیک خودرو چه خطراتی در پی دارد؟

نکاتی که در زمان تعویض لاستیک خودرو باید در نظر گرفته شود شامل اصولی است که در مراحل توقف ایمن خودرو، جک زدن و پایدار نگه داشتن شرایط خودرو، رعایت اصول مربوط به آسیب‌های جانی، اطمینان از میزان محکم کردن پیچ‌های رینگ و… خلاصه می‌شود. به طور کلی برای تعویض لاستیک در ابتدا باید موارد زیر را انجام داد:

• توقف در محلی ایمن

در اولین قدم، توقف خودرو در محلی که ایمنی کافی ندارد می‌تواند برای خودرو و راننده دردسرساز شود. عدم دید کافی سایر رانندگان نسبت به خودرو متوقف شده و یا موقعیت اشتباه راننده در زمان تعویض لاستیک می‌تواند باعث تصادفات شدید یا برخورد خودروهای عبوری با راننده در حین تعویض لاستیک شود.

• شیب محل پارک

محل پارک خودرو نیز باید تا حد امکان سطحی شیب‌دار نباشد تا احتمال سقوط خودرو از روی جک کم‌تر شود.

• محل قراردادن جک و کارکرد ترمزدستی

عدم شناخت محل مناسب برای قرار دادن جک در زیر خودرو و همچنین عدم عملکرد قابل قبول ترمز پارک (ترمز دستی) نیز می‌تواند منجر به آسیب دیدن خودرو و حتی آسیب‌های شدید جانی برای راننده به دنبال سقوط خودرو از روی جک شود. در کنار تمامی این موارد، استفاده از ابزارهای استاندارد و ایمن، سلامت جک خودرو و اطمینان از تحمل وزن خودرو از دیگر عوامل تاثیر گذار در تعویض زاپاس می‌باشد.

• باز و بست صحیح پیچ‌های رینگ

باز و بست صحیح پیچ‌های رینگ و بستن آن‌ها با گشتاور و ترتیب درست نیز عامل بسیاری مهمی است که می‌تواند از جدا شدن رینگ از محل خود در سرعت‌های بالا جلوگیری کند.

بازدید دوره‌ای لاستیک زاپاس، از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار در تعویض ایمن و اصولی لاستیک خودرو است.

تعویض لاستیک

بدون شک تسلط هر راننده به تعویض اصولی و صحیح لاستیک خودرو از مسائلی است که بسیار پر اهمیت و حیاتی به شمار می‌رود. اما در شرایط مختلف ممکن است بسیاری از رانندگان در تعویض لاستیک پنچر شده خودرو خود نیاز به کمک داشته باشند.

به عنوان مثال شرایطی را در نظر بگيريد که راننده به دلیل مشکل جسمانی توانایی کافی برای تعویض لاستیک پنچر شده را دارا نیست. یا شرایطی که در آن راننده و سرنشینان در حال عزیمت به یک جلسه کاری مهم یا مهمانی هستند و به دلیل استفاده از لباس‌های رسمی امکان تعویض لاستیک پنچر شده برای آن‌ها فراهم نيست.

علاوه بر اين بسياري از رانندگان خانم ترجيح مي‌دهند که به شخصه نسبت به تعويض تاير پنچر شده اقدام نکنند.

از امداد خودرو ایران بخواهید

در شرایط فوق و يا در صورت عدم تسلط کافي راننده به تعويض تاير پنچر شده، استفاده از خدمات امدادخودروايران مي‌تواند سريع‌ترين، ايمن‌ترين و مطمئن‌ترين راه حل باشد. تمامي ناوگان‌‌هاي امدادي و امدادگران شرکت امدادخودروايران قابليت و توانايي ارائه خدمات پنچرگیری، تنظیم باد لاستیک‌ها در محل مورد نظر شما در زمان پنچر شدن لاستیک خودرو را دارا هستند.

رانندگان تمامی دارندگان وسائل نقلیه سواری مي‌توانند براي استفاده از خدمات امدادي اين شرکت با شماره تلفن سراسری 096440 تماس حاصل کنند.

خدمات امداد خودرو ایران

انتهای پیام/

توصیه‌های امداد خودرو ایران برای دوران قرنطینه!/ نکاتی که باید در زمان توقف طولانی خودرو رعایت کرد

توصیه‌های امداد خودرو ایران برای حمل ایمن و اصولی خودرو آسیب دیده

چطور امداد خودرو اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

افراد سودجو در کمین مشتریان امداد خودرو ایران

ایران خودرو تا بازگشت شرایط طبیعی در مناطق سیل زده خدمات می دهد

مراسم افتتاح جشنواره خدمات نوروزي ایران خودرو آغاز شد + تصاویر

سومین مرکز تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک ایران خودرو آغاز به کار کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی