پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آمیکو آسنا

نگاهی به کم مصرف ترین پیکاپ های دو دیفرانسیل در ایران

همانطور که می دانید به علت ممنوعیت واردات خودرو، پیکاپ های مختلفی امکان ورود به بازار کشور را ندارند لذا خودروسازان داخلی موظف به تولید و عرضه پیکاپ های دو دیفرانسیل خواهند بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو هم اکنون در بازار خودرو کشور، پیکاپ های دو دیفرانسیل مختلفی حضور دارند که علاوه بر […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

همانطور که می دانید به علت ممنوعیت واردات خودرو، پیکاپ های مختلفی امکان ورود به بازار کشور را ندارند لذا خودروسازان داخلی موظف به تولید و عرضه پیکاپ های دو دیفرانسیل خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

هم اکنون در بازار خودرو کشور، پیکاپ های دو دیفرانسیل مختلفی حضور دارند که علاوه بر استفاده کاری، می تواند گذینه مناسبی برای طبیعت گردی و آفرود باشد.

نکته قابل توجه این که تمام این پیکاپ ها در بحث پیشرانه شباهت بسیار زیادی به هم دارند و گاهی از یک ساختار مشترک بهره می برند، به همین علت پیکاپ های دو دیفرانسیل تولیدی در کارخانه ها با حجم ۲٫۴ لیتر ساخته می شوند.

البته خودروسازان داخلی در برنامه های توسعه خود، عرضه پیکاپ های ۲٫۴ لیتری توربو را هم قرار داده اند. اما در شرایط کنونی، اگر مشتری بخواهد یک پیکاپ دو دیفرانسیل بنزینی و صفر کیلومتر را در بازار خریداری کند، راهی جز انتخاب گزینه مختلف ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر ندارد.

امروز می توان، با بودجه های مختلف، دانگ فنگ ریچ، کاپرا ۲، فوتون تونلند و آمیکو آسنا را به عنوان یک پیکاپ دو دیفرانسیل انتخاب کرد.

با وجود این که روی کاغذ شباهت پیشرانه این خودروها بسیار زیاد است و حتی گاهی کد فنی موتورهای نصب شده بر روی این چهار خودرو شبیه به هم است، اما به دلیل نوع کالیبراسیون، برنامه ریزی و سامانه انتقال قدرت با بازدهی مختلفی از پیشرانه های ۲٫۴ لیتری در این پیکاپ ها مواجه می شویم.

طبق بررسی های صورت گرفته توسط رانندگان حرفه ای خودروهای آفرود و کارشناسان، پیکاپ های آمیکو آسنا و فوتون تونلند بهترین بازدهی و هماهنگی را با جعبه دنده هایشان را در میان چهار پیکاپ دو دیفرانسیل آفرودی نامبرده داشته اند.

البته ناگفته نماند روی کاغذ 2 خودرو تونلند و آسنا به علت کالیبراسیون بهتر پیشرانه ها توانسته اند قدرت و گشتاور متعادل تری نسبت به رقیبان خود در اختیار راننده بگذارند.

از سویی به دلیل ویژگی های فنی، همچون نوع دیفرانسیل، سیستم انتقال قدرت، امکانات و قابلیت های حرکتی، می توان فوتون تونلند و آسنا را تا حدی بهتر از دو گزینه دیگر قرار داد.

یکی از نکاتی که درباره خودروهای پیکاپ مورد توجه قرار می گیرد، میزان مصرف سوخت و مقدار آلایندگی این خودروها است.

با نگاهی به اعداد اعلام شده توسط خودروسازان، می بینیم که چهار پیکاپ دو دیفرانسیل تولیدی در ایران مصرف سوخت میانگین فراتر از ۱۰ لیتر را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر دارند.

اما در این بین آمیکو آسنا با مصرف سوخت ۱۰٫۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر کمی بهتر از سایر رقبا ظاهر می شود.

از سویی، وجودِ ساختار استاندارد دوگانه سوز (CNG) در این پیکاپ تولیدی، این امکان را ایجاد کرده تا آسنا در بحث هزینه سوخت به مراتب کم خرج تر از سه خودروی دیگر باشد.

قابلیت کارکرد پیشرانه با گاز طبیعی و همچنین استانداردهای رعایت شده در آمیکو آسنا، باعث شده این پیکاپ نسبت به سایر رقبا مقدار کم تری از گازهای گلخانه ای و آلاینده را تولید کند.

با توجه به اطلاعات منتشرشده از سوی خودروسازان و سازمان های بازرسی، آسنا و تونلند در شرایط استفاده از بنزین، کم ترین میزان آلایندگی و تولید گازهای گلخانه ای را دارند و عملکرد بهینه ای را، نسبت به سایر گزینه ها، به راننده ارائه می دهند.

انتهای پیام/

تخصیص یک دستگاه خودروی فالومی آمیکو به فرودگاه بین المللی شاهرود

پیکاپ آسنا ، پیشتاز رقیبان/ پیمایش 160 کیلومتر با کم‌تر از 10 هزار تومان!

آمیکو به ناوگان شرکت انتقال گاز پیوست/ دور ایران با 80 آسنا!

عبور داخلی سازی آسنا از مرز 27 درصد/ سهم قابل توجه آمیکو از بازار خودروهای تجاری استان هرمزگان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی