پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مینی بوس تسلا 2

تسلا در یک قدمی تولید مینی بوس برقی

شنیده ها حاکی از آن است که شرکت تسلا موتورز قصد دارد تا با تولید مینی بوس برقی بتواند سهمی در ناوگان عمومی نیز داشته باشد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو هر زمانی که حرف از خودروهای برقی می شود کمتر کسی است که نام تسلا به عنوان اولین کلمه به ذهنش خطور نکند، […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

شنیده ها حاکی از آن است که شرکت تسلا موتورز قصد دارد تا با تولید مینی بوس برقی بتواند سهمی در ناوگان عمومی نیز داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

هر زمانی که حرف از خودروهای برقی می شود کمتر کسی است که نام تسلا به عنوان اولین کلمه به ذهنش خطور نکند، درست است که دیگر نمی توان گفت تنها خودروساز این عرصه تسلا اما به حرعت می تواند ادعا کند که مطرح ترین آنهاست.

این خودروساز مانند هر تولیدکننده دیگری در این صنعت همیشه به دنبال تکمیل و توسعه سبد محصولات خود است اما شیوه های تسلا برای به تکامل رسیدن این سبد اندکی متفاوت است، طی روزهای گذشته برخی منابع خبری اعلام کرده اند که این شرکت خودروساز آمریکایی دست به تولید مینی بوس برقی مبتنی بر خودرو تسلا مدل 3 زده است.

در همین راستا و طبق گزارشی جدید، تسلا یک ون برقی با قابلیت حمل ۱۲ سرنشین را به عنوان بخشی از یک پروژه بزرگ که توسط شهر «سن برناردینو» در کالیفرنیا به ثبت رسیده، توسعه می‌دهد. آژانس حمل و نقل این شهر به چنین پروژه‌ای رای داده و یکی از شرکت‌های حاضر در این پروژه، «بورینگ» است.

این شرکت در زمینه ساخت زمینه ساخت تونل‌های زیرزمینی فعالیت دارد که از آن‌ها برای حمل و نقل با سرعت بالا استفاده می‌شود. به همیمن دلیل این شرکت مسئولیت ساخت یک تونل میان مرکز شهر و فرودگاه را برعهده دارد.

«کرت هاگمن»، سرپرست این ناحیه پس از اتمام رای‌گیری به خبرنگاران گفت که این شهر ابتدا بدنبال استفاده از خودروهای معمولی تسلا در این تونل بوده، اما شرکت‎‌‌های بورینگ و تسلا در حال کار روی یک خودروی استیشن بزرگ هستند.

مینی بوس برقی تسلا

مینی برقی تسلا فارغ از امکان حمل 12 سرنشین برخوردار است از محلی برای قرارگیری بار این افراد بهره مند است. همچنین حداکثر سرعت این مینی بوس جذاب  204 کیلومتر بر ساعت است.

با وجود انتشار این اطلاعات، تا به امروز تسلا یا بورینگ درباره طراحی و توسعه زیرساخت حمل و نقل جدید اظهار نظری نکرده‌اند.

بر اساس شنیده‌ها، مینی بوس برقی تسلا برپایه خودروی مدل ۳ به تولید می‌رسد. تسلا مدل ۳ یک خودروی برقی تقریبا ارزان قیمت و کامپکت است، بنابراین ساخت یک ون مبتنی بر آن کار چندان ساده‌ای نخواهد بود.

تسلا برای ساخت یک ون تمام الکتریکی باید طراحی مدل ۳ را به صورت کامل تغییر دهد تا قادر به حمل افراد و وزن زیادی باشد. با توجه به این موارد، شاید با یک ون مستقل روبه‌رو شویم. این ون در تونلی با طول ۴.۵ کیلومتر در عمق ۱۰.۵ متری زمین با سرعت بالای ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند تا افراد بتوانند در مدت زمان نزدیک به ۲ دقیقه، از مرکز شهر به فرودگاه برسند.

انتهای پیام./ منبع: دیجیاتو

سایبرتراک تسلا زودتر از محصول رودستر وارد بازار می شود

توئیتی به ارزش 140 میلیارد دلار/ فاصله ایلان ماسک با پاداش 700 میلیون دلاری تنها چند قدم است

زمان عرضه نخستین کامیون برقی تسلا مجددا به تعویق افتاد

ثروت بنیانگذار شرکت تسلا افت کرد

مسافری از آینده!/ هر آنچه می خواهید از تسلا سایبرتراک بدانید

به‌سوی مدار زمین/ همه‌چیز درباره راکت فالکون هوی (Falcon Heavy)

هایپرلوپ / رویای حمل‌ونقل آینده یا یک تفریح پرهزینه

پورشه، تایکان را به جان تسلا مدل S می‌اندازد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی