پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تسلا سایبرتراک

توئیتی به ارزش 140 میلیارد دلار/ فاصله ایلان ماسک با پاداش 700 میلیون دلاری تنها چند قدم است

افزایش ۸ درصدی سهام تسلا باعث شد تا در پایان روز ارزش این شرکت به ۱۴۱/۱ میلیارد دلار برسد این موضوع ایلان ماسک را به پاداش 700 میلیون دلاری نزدیک کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو هفته گذشته ایلان ماسک در توئیتی کوتاه نوشت که «سهام شرکت تسلا بسیار زیاد ارزش‌گذاری شده» و به‌دنبال […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

افزایش ۸ درصدی سهام تسلا باعث شد تا در پایان روز ارزش این شرکت به ۱۴۱/۱ میلیارد دلار برسد این موضوع ایلان ماسک را به پاداش 700 میلیون دلاری نزدیک کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

هفته گذشته ایلان ماسک در توئیتی کوتاه نوشت که «سهام شرکت تسلا بسیار زیاد ارزش‌گذاری شده» و به‌دنبال آن تسلا ۱۰ درصد از ارزش سهام خود به قیمت تقریبی ۱۴ میلیارد دلار را از دست داد. با وجود این اتفاق، ایلان ماسک به دریافتی پاداش ۷۰۰ میلیون دلار نزدیک‌تر می‌شود.

جمعه هفته گذشته اظهارات مدیرعامل تسلا در توئیتر باعث کاهش ۱۳ درصدی ارزش سهام این شرکت شد اما روز دوشنبه ورق برگشت و ارزش سهام تسلا ۸ درصد رشد داشت. به گزارش رویترز، افزایش ۸ درصدی سهام تسلا باعث شد تا در پایان روز ارزش این شرکت به ۱۴۱/۱ میلیارد دلار برسد.

نکته‌ی اصلی برای ایلان ماسک این است که ارزش بازار تسلا به میانگین ۶ ماهه ۱۰۰/۲ میلیارد دلار رسید؛ این اتفاق باعث می‌شود تا اولین بخش از گزینه‌های دوازده‌گانه پاداش‌های تسلا به مدیرعامل به‌عنوان بخشی از پکیج پرداختی تصویب‌شده در سال ۲۰۱۸، محقق شود. ایلان ماسک همچنین با رسیدن میانگین یک‌ماهه ارزش بازار تسلا به ۱۰۰ میلیارد دلار و دستیابی به هدف رشد از پیش تعیین شده، به دو الزام دیگر دست یافته است.

هر کدام از بخش‌های دوازده‌گانه این بسته پاداش محقق شوند، ایلان ماسک امکان انتخاب خرید ۱/۶۹ میلیون سهم تسلا را با قیمت هر سهم ۳۵۰/۰۲ دلار به دست می‌آورد. از لحاظ تئوری چنین انتخابی به‌معنای این است که ماسک می‌تواند با فروش سهام خود به قیمت ۷۶۱/۱۹ دلار، سود ۶۹۴ میلیون دلار کسب کند.

ایلان ماسک برای مدیریت تسلا هیچ‌گونه حقوق یا پاداشی دریافت نمی‌کند و او تنها می‌تواند از انتخاب‌هایی که بر اثر افزایش ارزش بازار و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده برای رشد درآمد و سود این شرکت در اختیارش قرار می‌گیرد، بهره ببرد.

تسلا در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد در صورت انتشار سهام جدید این شرکت، ایلان ماسک می‌تواند به پاداش ۵۵/۸ میلیارد دلاری دست یابد. هرچند که تسلا از آن زمان تاکنون از انتشار سهام جدید برای جبران پرداخت حقوق کارمندان خود استفاده کرد. با وجود این، پرداخت کامل تمام پاداش‌های دوازده‌گانه می‌تواند منجر به بیشترین حقوق ماهیانه در میان تمام مدیران تاریخ ایالات متحده شود.

مجموعه کامل پاداش دریافتی ایلان ماسک در صورتی محقق خواهد شد که ارزش سرمایه بازار تسلا به ۶۵۰ میلیارد دلار برسد و این شرکت بتواند به چند هدف خود در زمینه‌ی درآمد و سود دست یابد.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

زمان عرضه نخستین کامیون برقی تسلا مجددا به تعویق افتاد

جدیدترین توییت ایلان ماسک برای تسلا گران تمام شد

ایلان ماسک، قانون بیرون نیامدن از خانه را فاشیستی خواند

تسلا از کارکنان خود خواست به کارشان باز گردند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی