پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رامک خودرو

زنده ماندن با چنگ و دندان/ جزئیات فعالیت های رامک خودرو

طی سال های گذشته تنها تحریم های خارجی برای کاهش سرعت فعالیت گروه. صنعتی رامک خودرو کافی نبوده و بی تدبیری های داخلی و برخی رفتارهای سودجویانه افراد موجب شد تا این گروه نتواند به موقع پاسخ مطالبات مشتریان خود را بدهد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو همه چیز برای تبدیل رامک خودرو به […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

طی سال های گذشته تنها تحریم های خارجی برای کاهش سرعت فعالیت گروه. صنعتی رامک خودرو کافی نبوده و بی تدبیری های داخلی و برخی رفتارهای سودجویانه افراد موجب شد تا این گروه نتواند به موقع پاسخ مطالبات مشتریان خود را بدهد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

همه چیز برای تبدیل رامک خودرو به عنوان یک شرکت واردکننده به خودروساز آهسته کنارهم قرار می گرفت حتی امضا برجام میان ایران و 1+5 سرعت رشد اقتصادی و توسعه را افزایش داده بود. اما این نسیم رشد و شکوفایی زودگذر بود و بازگشت تحریم های ظالمانه و بی ندبیری های داخلی سبب شد تا رامک خودرو مانند دیگر بنگاه های اقتصادی متحمل ضررهای سنگینی شود.

سنگینی ضربه های ناشی از ضرر ها سرنوشت شرکت های واردکننده را تنها به تعطیلی می کشاند. اما رامک خودرو که چشم اندازی بلند مدت برای توسعه فعالیت‌های خود ترسیم کرده باید در میدان می ماند و ضمن مبارزه با مشکلات عدیده داخلی، روند راه اندازی کارخانه و تولید داخل را نیز پیگیری می کرد.

گروه صنعتی رامک خودرو طی ۱۵ سال گذشته بدون وابستگی و با تکیه بر توان صددرصدی بخش خصوصی، با نگاهی هدفمند به ایجاد بستر اشتغال، تولید، بازرگانی و خدمات خودروهای با کیفیت در ناوگان حمل و ‌نقل شهری و خودروهای سواری در عرضه و ارائه خدمات پس از فروش مطلوب و کسب رتبه های برتر، میان شرکت های موفق در کشور، قرار گرفته است.

این شرکت تا به امروز در فراز و نشیب ها و‌ دوران سخت اقتصادی و تحریم های ظالمانه اندکی از انگیزه و تکاپو خود را کم نکرده و امروز نیز با توجه به منویات مقام معظم رهبری در جهت تولید مستمر و جهش تولید، تمام همت و تمرکز خود را بکار گرفت تا بتواند نقشی موثر در صنعت خودرو کشور عزیزمان، ایفا کند.

این شرکت به منظور برون رفت از شرایط دشوار پس از برجام، با شکیبایی و‌ برنامه ریزی، بستر قابل توجهی را در کشور فراهم ساخته تا ضمن تسهیل شرایط برای مشتریان و عمل به تعهدات خود در مسیر تولید متناسب با دانش و‌ تکنولوژی روز دنیا، اتفاق خوشایندی را در کشور فراهم سازد و این روند تنها در سایه ی مشارکت دولت و بخش خصوصی و حمایت رسانه های جمعی، میسر خواهد شد اما متاسفانه در این مسیر مشکلات اساسی و رفتارهای غیر منصفانه، موجب ایجاد موانع فراوان گردید که تبعات آن دامن گیر فعالیت های این گروه صنعتی و به طبع آن موجب تاخیر در انجام تعهدات به مشتریان شده است.

تمرکز گروه صنعتی رامک خودرو بر تولید باعث شد زیر ساخت های لازم برای این مهم ایجاد و با سرمایه گذاری صددرصد داخلی گام های لازم برای تولید محصولات در داخل کشور برداشته شود تا آنجا که این اقدامات با وجود تحریم های سخت موجود که بشکلی جدی از سوی کشورهای متخاصم پایش می شود، گام های نهایی خود را طی کرده است.

شرایط تحریم از یک سو، بی تدبیری ها و تصمیمات خلق الساعه و بی ثباتی قوانین از سویی دیگر، فضای تحریمی را سخت تر کرد و همین بی تدبیری ها موجب بروز تاخیر در انجام بخشی از تعهدات این شرکت شده است.

در این میان برخی افراد سودجو در عرصه های سیاسی و اقتصادی با تلاش وافر، بهره مندی از این شرایط که به دنبال اهداف و منافع شخصی هستند همه تلاش خود را برای ایجاد چالش های فراوان بکار گرفتند.

بطوریکه با فرافکنی در فضای مجازی و تلاش برای برگزاری تجمعات غیرقانونی و ایجاد برچسب کلمه “مالباخته” برای مشتریان آنهم با نگاه ضرر از سود به عنوان مالباختگی باهدف تهییج افکار عمومی و ایجاد تشویش اذهان دیگر مشتریان، به دنبال بهره برداری های شخصی بودند.

در این میان افرادی به عنوان وکیل، ضمن سوء استفاده از وضعیت موجود و با موج سواری بر آمال مشتریان سعی کردند با افروختن آتش و تحریک مشتریانی که بواسطه مشکلات بوجود آمده موفق به تحویل خودروهای خود نشده بودند با انتشار اخبار خلاف واقع و اعلام اعداد و ارقام عجیب از تعداد شاکیان و تعهدات باقی مانده در رسانه های فارسی زبان معاند خارج از کشور و برخی رسانه های زرد و بدون مخاطب داخلی، آب بر آسیاب دشمن بریزند.

اما با ورود قوه قضائیه، مشخص شد که این شرکت نه تنها انحراف مالی نداشته بلکه در راستای فعالیت تولیدی و انجام تعهدات خود عمل کرده است.

در نهایت با مساعدت دستگاه قضایی راهکار لازم برای انجام تعهدات مشتریان مشخص شد و با اشراف بر وقایع رخ داده که بر اثر تحریم های داخلی و خارجی و خارج از اراده رامک خودرو صورت گرفته بود مقرر شد بخشی از تعهدات باقی مانده از محل خودروهای موجود در گمرک و بخش دیگر ضمن برنامه ریزی مشخصی که به وزارت صمت اعلام شده است از محل تولید داخل، انجام شود.

این مهم در شرایطی صورت می گیرد که افزایش هزینه های سربار قانونی که خارج از اختیار رامک خودرو و براساس مصوبه دولت بوده، باید پرداخت گردد و البته رامک خودرو به منظور همراهی با مشتریان خود و کاهش آثار مالی در اقتصاد خانواده، برنامه ریزی و اقدامات موثری را در حفظ ارزش دارایی مشتریان، در قالب شرایط و تسهیلات متنوع، برای ایشان در نظر گرفته است.

امید است این شرکت و دیگرفعالان حوزه صنعت، با مدیرانی که امام این انقلاب را درک کرده اند و آموخته اند در سخت ترین شرایط ایستادگی کنند، ادامه مسیر روشن خودرا بپیمایند و اقدامات شایسته ای را برای بالندگی ایران عزیز و خدمت به مردم شریف این سرزمین داشته باشند و بستری ارزشمند و کارآمد در فعالیت ها و عرصه تولید، تجارت و بازرگانی در کشور، به جای گذارند.

انتهای پیام/ منبع: تابناک

هوایِ آفرود!/ برای سفرهای ماجراجویانه، تویوتا پرادو بخریم یا رکستون G4؟

غول مرحله آخر سانگ یانگ!/ از رکستون G4 بیشتر بدانید

شماره گذاری رکستون G4 آغاز شد/ امپراطور خودش را برای ورود به خیابان‌ها گرم می‌کند

بازگشت اضافه پرداخت خریداران تیوولی در صورت دریافت مبلغ بیشتر

طرح نوروزی خودروی جایگزین اتوخسروانی ، قدمی جدید در راه مشتری مداری

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی