پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازان

گشایش ال سی داخلی، راهکار پیشنهادی قطعه سازان برای تامین مواد اولیه

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: با توجه به مشکل تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای قطعه سازی برای زنجیره تامین خودروسازی پیشنهاد گشایش ال سی داخلی 3 تا 6 ماهه ارائه شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، با بیان این […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: با توجه به مشکل تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای قطعه سازی برای زنجیره تامین خودروسازی پیشنهاد گشایش ال سی داخلی 3 تا 6 ماهه ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، با بیان این مطلب اظهار کرد: انجمن همگن قطعه سازان به دنبال نشست اخیر انجمن های قطعه سازی و مدیران دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور با سرپرست جدید وزارت صمت و در راستای حل مشکلات و موانع تولید در این صنعت، پیشنهادات و راهکارهایی را ارائه و با هدف اجرای تعهدات و پیگیری وعده مسئولان نمایندگانی را در 5 حوزه قیمت گذاری، مواد اولیه، تامین ارز، ساخت داخل و نقدینگی به وزارت صمت معرفی کرده است.

وی ادامه داد: بر این اساس مشکلات زنجیره تامین خودروسازی و راهکارهای پیشنهادی انجمن صنایع همگن قطعه سازان در نشست اخیر با سرپرست وزارت صمت مطرح و با توجه به توافقات صورت گرفته ،نمایندگانی از این انجمن برای پیگیری این موضوعات در کنار دوستان وزارت صمت قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای قطعه سازی بخشی از مشکلات زنجیره تامین خودروسازی است که بر این اساس پیشنهاد گشایش ال سی داخلی 3 تا 6 ماهه با بخش های فولاد مبارکه ، مس ، آلومینیوم و مواد پتروشیمی و تامین مواد اولیه داخلی حتی با محاسبه سود ارائه گردید که پی گیری این مساله در دستور کار نمایندگان انجمن قطعه سازان همگن قرار دارد.

نجفی منش افزود : درخواست مشخص انجمن تسهیل خرید مواد اولیه سازندگان با استفاده از مکانیزم مچینگ و تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدها بدون قرار گرفتن در صف بورس و خرید مستقیم و اعتباری از شرکتهای فولاد و مس و آلومینیوم است.

رئیس انجمن قطعه سازان همگن تصریح کرد : مساله بعدی موضوع کشف قیمت مواد اولیه در بورس است که بر این اساس واحدهای قطعه سازی برای خرید مواد مورد نیاز باید منتظر معاملات بورس شوند که بعضا تا یک ماه این معاملات در بورس به تعویق و تامین مواد اولیه را با تاخیر همراه کرده است که در این خصوص پیشنهاد گردید تا زمان کشف قیمت در بورس واحدها خرید مواد اولیه را به صورت علی الحساب انجام دهند و پس از اعلام قیمت نهایی مابه التفاوت به نحوی لحاظ شود.

نجفی منش با توجه به اهمیت تامین مواد اولیه و پی گیری در خصوص به لزوم برگزاری جلسات منظم وزارت صمت در این راستا تاکید کرد و گفت : در حال حاضر در ارتباط با جلسه بعدی با وزارت صمت اطلاعی در دست نیست اما باید وزارت صمت بر اساس وعده های داده شده جلسات بعدی با قطعه سازان و خودروسازان را برای پی گیری و رفع مشکلات این صنعت را اعلام کند گر چه در صورت عدم برگزاری این جلسات ،انجمن همگن پی گیری ها در این 5 حوزه را دنبال خواهد کرد.

وی در پایان اشاره کرد : در شرایط بازار لجام گسیخته خودرو انتظار می رود وزارت صمت با رفع موانع تامین مواد اولیه واحدهای قطعه سازی و خودروسازی مشکلات این حوزه از صنعت را کاهش دهد تا زمینه حفظ تولید و تداوم فعالیت در این صنایع فراهم شود.

انتهای پیام/ منبع: پرشین خودرو

بروز و ظهور جهش تولید به معنای واقعی کلمه در کروز

اختصاص 2 میلیارد دلار ارز برای صنایع خودروسازی و قطعه سازی

سرانجام چگونگی تامین ارز قطعه سازان

جزئیات دیدار قطعه سازان با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت

واردات کامیون های کاکرده منطق اقتصادی ندارد

نیاز صنعت خودرو کشور به 3 میلیارد دلار ارز برای تولید یک میلیون و 200 هزار خودرو

آزاد شدن واردات مواد اولیه بدون انتقال ارز توسط بانک مرکزی رد شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی