پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

متروی_تهران

افتتاح خط مترو فرودگاه مهرآباد در چند روز آینده

مدیرعامل شرکت مترو از افتتاح خط مترو فرودگاه مهرآباد خبر داد. به نقل از ایسنا، هابیل درویش ، درباره آخرین جزییات افتتاح خط مترو ویژه فرودگاه مهرآباد گفت: روز گذشته بازدیدی از این خط داشته و شاهد پیشرفت 90 درصدی این پروژه بوده‌ایم. مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه این خط به زودی و در […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

مدیرعامل شرکت مترو از افتتاح خط مترو فرودگاه مهرآباد خبر داد.

به نقل از ایسنا، هابیل درویش ، درباره آخرین جزییات افتتاح خط مترو ویژه فرودگاه مهرآباد گفت: روز گذشته بازدیدی از این خط داشته و شاهد پیشرفت 90 درصدی این پروژه بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه این خط به زودی و در روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در حال حاضر ایستگاه‌های این خط در مرحله نصب پله برقی و نازک‌کاری هستند و به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه طول خط متروی مهرآباد بیش از 2 کیلومتر است، اظهارداشت: در این خط با احتساب ایستگاه مبداء، 4 ایستگاه طراحی شده است که مسافران می‌توانند از داخل فرودگاه بلافاصله وارد خط مترو شوند.

مدیرعامل متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه قطارهای خط متروی مهرآباد مخصوص جابه‌جایی مسافر طراحی شده است، گفت: طرح مبلمان این قطارها ویژه مسافر و توشه همراه است؛ این قطارها در واگن‌سازی تهران تولید شده و در حال حاضر تولید آن به پایان رسیده و در مرحله تست قرار دارد.

وی با بیان اینکه خط فرودگاه مهرآباد می‌تواند بیش از 15 هزار مسافر را جابه‌جا کند ادامه داد: همچنین 2 هزار کارمند و پرسنل فرودگاه نیز می‌توانند از این خط مترو برای جابه‌جایی درون شهری استفاده کنند.

درویش در مورد آخرین وضعیت خط 6 و 7 مترو تهران نیز با بیان اینکه تا سال 95 این دو پروژه نیز مورد اتمام و بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: خط 6 دارای 12 ایستگاه و خط 7 نیز دارای 8 ایستگاه است که به صورت فازبندی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در مورد ایستگاه‌های باقیمانده بخش شمالی خط 3 نیز گفت: تا پایان امسال تمامی ایستگاه‌های خط 3 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و میزان جابه‌جایی مسافر توسط مترو از مرز 4 میلیون نفر خواهد گذشت.

تاکسی های هیبرید در تهران

خط سه مترو تهران آماده بهره برداری است

طولانی ترین خط متروی خاورمیانه در تهران

برچسب‌ها : مترومترو مهرآباد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی