پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Kawasaki Ninja ZX-14R

فهرستی از سریع ترین موتورسیکلت های دنیا

موتورسیکلت هایی وجود دارند که  در شتاب گیری و سرعت ، از بسیاری از ماشین ها سریع تر عمل می کنند.در اینجا با هم نگاهی به سریع ترین موتورسیکلت های  موجود در جهان می اندازیم. 1- Ducati 1098S Ducati 1098S ، با سرعت باور نکردنی ۲۷۲ کیلومتر در ساعت یازدهمین موتور سریع جهان بوده و […]

javankhodro
دوشنبه - ۲۰ مهر ۱۳۹۴

موتورسیکلت هایی وجود دارند که  در شتاب گیری و سرعت ، از بسیاری از ماشین ها سریع تر عمل می کنند.در اینجا با هم نگاهی به سریع ترین موتورسیکلت های  موجود در جهان می اندازیم.

1- Ducati 1098S

Ducati 1098S ، با سرعت باور نکردنی ۲۷۲ کیلومتر در ساعت یازدهمین موتور سریع جهان بوده و ساخت کمپانی دوکاتی می باشدو یکی از پرفروش ترین مدل های موجود در بازار می باشد. موتور دو سیلندر ۱۰۹۹ سی سی به کار رفته با قدرت ۱۶۰ اسب بخار و همچنین جعبه دنده شش سرعته باعث رسیدن به چنین سرعتی می شوند. استفاده گسترده از قطعات مسابقه ای و همچنین به کار گیری تکنولوژی های کاهش وزن هم برای رسیدن به سرعت ۲۷۲ کیلومتر بر ساعتی به کمک دوکاتی آمده اند.

Ducati 1098S

2-BMW K 1200S

BMW K 1200S  ساخت کمپانی آلمانی BMW می باشد ، که یکی از موتورسیکلت های هایپر اسپرت است . موتور ۱۱۵۷ سی سی ۴ سیلندر که توانایی تولید ۱۶۴ اسب بخار قدرت را دارد این دستگاه را به سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت می رساند. خنده دار است ولی این موتور سیکلت از همه لحاظ قدرتمند تر از ماشین هایی مانند پراید، پژو ۲۰۶ و رانا است! سیستم فنربندی ۱۲۰۰S کاملا مدرن بوده و از بهترین سیستم ترمز گیری برای پیشگیری از حوادث در آن استفاده شده است. طراحی زیبای موتور سیکلت BMW هم ما را به یاد ماشین های سدان زیبای این کمپانی می اندازد.

BMW K 1200S

Aprilia RSV 1000R-3

RSV 1000R سریعترین موتورسیکلت ساخته شده توسط کمپانی آپریلیاست. موتور ۹۹۸ سی سی این دستگاه دارای فرم V بوده و قادر است ۱۴۱ اسب بخار نیرو تولید کند که آن را به حداکثر سرعت ۲۸۱ کیلومتبر بر ساعت می رساند. کلاچ چند صفحه ای و جعبه دنده ۶ سرعته از دیگر مشخصات ۱۰۰۰R هستند که با طراحی زیبایش می تواند به عنوان یک موتورسیکلت اسپرت هم مورد استفاده قرار گیرد.

Aprilia RSV 1000R

4-MV Agusta F4 1000R

F4 1000R دومین سری از خانواده F4 برند ایتالیایی Agusta است که به صورت محدود و Limited Edition تولید شده است. F4 1000R دارای یک موتور ۱۰۰۰ سی سی با خنک کننده مایع است و با ۱۷۴ اسب بخار به حداکثر سرعت ۲۹۶ کیلومتر در ساعت می رسد. ترمزهای تک بلوکه و جعبه دنده ۶ سرعته جزو سایر ویژگی های F4 1000R هستند.

MV Agusta F4 1000R

۵- Kawasaki Ninja ZX-14R

کاوازاکی نینجا یکی از معروف ترین مدل موتورسیکلت های موجود در جهان است. این موتورسیکلت بسیار زیبا ظرف ۲٫۷ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۹۹ کیلومتر در ساعت است. ZX-14R دارای یک موتور ۱۴۴۱ سی سی است که ۱۴۵ اسب بخار نیرو تولید می کند. سری نینجای موتورسیکلت های کاوازاکی بیش از ۱۰ سال است که در سر تا سر جهان به فروش می رسند و همواره در فهرست سریع ترین موتورسیکلت های دنیا جای گرفته اند.

Kawasaki Ninja ZX-14R

۶- Yamaha YZF R1

یک موتورسیکلت تحسین بر انگیز از کمپانی ژاپنی یاماها. این سری از محصولات یاماها از سال ۱۹۸۸ در حال ساخت هستند و امسال پنجاهمین نسخه از آنها به بازار عرضه شده است. YZF R1 دارای یک موتور ۹۹۸ سی سی ۴ سیلندر است که ۱۸۰ اسب بخار نیرو تولید کرده و به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

Yamaha YZF R1

۷- Honda CBR 1100XX BlackBird

پرنده سیاه هوندا سریع ترین موتورسیکلت اسپرت این کمپانی است. CBR در سال ۱۹۹۷ با شکستن رکورد کاوازاکی ZX-11 افسانه ای به سریع ترین موتورسیکلت جهان تبدیل شد و مدل ۲۰۱۵ آن به لطف موتور ۱۱۳۷ سی سی و شفت متعادل کننده دوگانه به سرعت ۳۰۶ کیلومتر در ساعت می رسد.

Honda CBR 1100XX BlackBird

۸- Kawasaki Ninja H2R

باز هم یک مدل اختصاصی دیگر از کاوازاکی نینجا. H2R جزو موتورسیکلت های هایپر اسپرت کاوازاکی به حساب می آید و سریع ترین موتور سیکلت خانواده نینجا است. موتور ۳۰۰ اسب بخاری و سوپرشارژ شده H2R به حداکثر سرعتی بیشتر از ۳۵۴ کیلومتر در ساعت می رسد. این موتورسیکلت قدرتمند دارای یک موتور ۹۹۸ سی سی با موتور خطی ۴ سیلندر است. طراحی این ورژن از نینجا هم با الهام از موتورهای مسابقات موتو جی پی و همچنین ماشین های فورمول یک انجام شده است. استفاده از فنربندی اسپرت KYB به همراه ترمز های ۳۳۰ میلیمتری در چرخ جلو و همچنین ۲۵۰ میلیمتری در چرخ عقب از دیگر ویژگی های H2R هستند.

Kawasaki Ninja H2R

۹- MTT Turbine Superbike Y2K

نام این موتورسیکلت به عنوان سریع ترین موتورسیکلت در رده production در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. در این دستگاه از یک موتور turbo shaft ساخته رولزرویس استفاده شده که انرژی گرمایی را از اگزوز دریافت کرده و آن را به نیروی پیشران تبدیل می کند. این موتور قادر به تولید ۳۲۰ اسب بخار نیرو است که حداکثر سرعت Y2K را به ۳۶۵ کیلومتر در ساعت می رساند.

MTT Turbine Superbike Y2K

۱۰- Suzuki Hayabusa

سوزوکی نام هایابوسا را از روی سریع ترین پرنده جهان یعنی نوعی شاهین الهام گرفته است. حداکثر سرعت پرنده آتشین سوزوکی به ۳۹۷ کیلومتر در ساعت می رسد که توان خود را از یک موتور ۱۳۹۷ سی سی ۴ سیلندر با قدرت ۱۹۷ اسب بخار تامین می کند. سرعت صفر تا صد هایابوسا تنها ۲٫۵ ثانیه است که قادر به رقابت با سریع ترین ماشین های جهان می باشد.

 Suzuki Hayabusa

۱۱- Dodge Tomahawk

Tomahawk ساخت کمپانی دوج بیش از آنکه به یک موتورسیکلت شبیه باشد، مشابه موتور تانک مانند بتمن است. در این دستگاه از یک موتور V-10 وایپر با قدرت ۵۰۰ اسب بخار استفاده شده است و صفر تا صد آن تنها ۱٫۵ ثانیه طول می کشد. حداکثر سرعت Tomahawk هم به ۳۵۰ مایل در ساعت یا ۵۶۳ کیلومتر در ساعت می رسد. با وجود اینکه بر خلاف سایر موتورسیکلت ها در این هیولا از ۴ چرخ با آرایش ۲ به ۲ کنار هم استفاده شده اما بعید می دانیم کسی جرات داشته باشد روی موتورسیکلتی سوار شود که ۵۶۳ کیلومتر در ساعت سرعت می رود! Tomahawk در سال ۱۰۰۳ در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی رونمایی شد و تنها ۹ دستگاه از آن در سراسر جهان ساخته شده است.

Dodge Tomahawk

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی