پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید سایپا

لزوم توجه بیش از پیش به سند 1404 صنعت خودرو

به گفته دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان،تفکر امروز سیاست ‌گذاران خودرویی بیشتر به حل مشکلات جاری صنعت خودرو و صنایع وابسته معطوف شده، در حالی که نباید از سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ این بخش غافل شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آرش محبی ‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۷ تیر ۱۳۹۹

به گفته دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان،تفکر امروز سیاست ‌گذاران خودرویی بیشتر به حل مشکلات جاری صنعت خودرو و صنایع وابسته معطوف شده، در حالی که نباید از سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ این بخش غافل شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی ‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: امروز تفکر سیاست‌گذاران خودرویی بیشتر به حل مشکلات جاری خودروسازان و قطعه‌سازان ناشی از تحریم‌ها و شیوع کرونا معطوف شده است، در حالی که نباید از سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ این دو صنعت غافل شد.

وی اظهار کرد: نگاهی به سند چشم‌انداز صنعت خودرو و صنعت قطعه سازی، انحراف زیادی را در آن نشان می‌دهد که دستیابی به اهداف را در سال ۱۴۰۴ دشوار می‌کند؛ سندی که تولید سه میلیون دستگاه خودروی سواری (که یک میلیون دستگاه آن باید صادر شود)، تولید ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی تجاری و صادرات ۳۰ هزار دستگاه آن و همچنین تولید قطعه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار و صادرات به ارزش ۶ میلیارد دلار در آن پیش‌بینی شده است.

محبی نژاد گفت: ‌این در حالی است که مجموع تیراژ خودروسازان در سال گذشته حتی به ۹۰۰ هزار دستگاه هم نرسید که مقایسه آن با سال ۹۰ و تیراژ یک میلیون و ۶۴۰ هزار دستگاهی قابل تامل است.

این فعال صنعت قطعه سازی بیان کرد:‌ در سال «جهش تولید»، جهش تیراژ، جهش کیفیت و ایجاد تنوع در تولید خودرو پیش‌بینی شده، اما برای تحقق همین هدف کسری نقدینگی حدود ۲ هزار میلیارد تومانی وجود دارد.

انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد

راه نجات صنعت خودرو کشور توجه به ساخت داخل قطعات است/ رشد تولید ۱۲ درصدی خودرو در کشور

چهار دليل برای رشد قيمت خودرو/ تبدیل خودرو به كالايی سرمايه اي، بازار را ملتهب کرد

ایران خودرو و بانک تجارت تفاهم نامه همکاری امضاکردند

لزوم دعوت به همکاری صنایع دفاعی در حوزه خودرو

فروش قطعات همچنان با دلار 11 هزار تومانی صورت می گیرد

افزایش 55 درصدی تحویل محصولات سایپا در بهار 99 / اتمام تعهدات معوق تا پایان شهریورماه

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی