آشنایی با سوزوکی اکراس/ RAV4 در لباس سوزوکی با پیشرانه ای هیبریدی

خودرو شاسی بلند پلاگین هیبرید سوزوکی به نام اکراس معرفی شد این خودرو که برای بازار اروپا در نظر گرفته شده همان نسخه‌ی به‌روز رسانی‌ شده تویوتا RAV4 پرایم است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سوزوکی با رونمایی از شاسی‌بلند جدید پلاگین هیبریدی Across، مجموعه خدمات خود را در اروپا گسترش می‌دهد.

سوزوکی اکراس که در اصل، نسخه‌ای جدید از خودروی برقی پلاگین هیبریدی (PHEV) تویوتا RAV4 پرایم است، اولین حاصل همکاری بین شرکت ژاپنی و تویوتا به شمار می‌رود که در سال گذشته اعلام شد.

ازلحاظ بصری، سوزوکی اکراس با برخی تغییرات همراه شده است تا حداقل با نسخه اصلی تویوتا تفاوت‌هایی داشته باشد.

این تغییرات شامل سپر جلو به‌روزرسانی‌شده با جلوپنجره بزرگ‌تر و چراغ‌های جلو LED می‌شود.

نمای جانبی خودرو تقریبا بدون تغییر باقی مانده است و این وضعیت در عقب نیز ادامه دارد. هنگامی که فروش سوزوکی اکراس در اروپا از پاییز امسال آغاز شود، این شاسی‌بلند هیبریدی و سازگار با محیط‌زیست در ۶ رنگ مختلف عرضه خواهد شد.

سوزوکی اکراس 2020 (3)

سوزوکی اکراس در زیر کاپوت خود از سیستم پلاگین هیبریدی متشکل از پیشرانه بنزینی ۲/۵ لیتری در ترکیب با دو موتور الکتریکی (هر کدام برای یک محور) و پکیج باتری ۱۸/۱ کیلووات ساعتی نصب شده در کف خودرو بهره می‌برد.

گزارش خودرو

پیشرانه احتراق داخلی چهار سیلندر ۱۷۳ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند، درحالی‌که موتورهای برقی به ترتیب ۱۸۰ و ۵۴ اسب‌بخار به خروجی آن اضافه می‌کنند.

قدرت خروجی ترکیبی این خودروی هیبریدی اعلام نشده است اما تویوتا RAV4 پرایم ۳۰۲ اسب‌بخار ارائه می‌دهد و انتظار داریم که سوزوکی اکراس نیز از قدرت خروجی ترکیبی یکسانی برخوردار باشد.

سوزوکی اکراس 2020 (1)

میزان انتشار آلایندگی دی‌اکسیدکربن پیشرانه ۲/۵ لیتری اکراس، طبق استاندارد WLTP به ۲۲ گرم در هر کیلومتر می‌رسد؛ درحالی‌که سوزوکی ظرفیت پیمایش آن را در حالت تمام برقی، ۷۵ کیلومتر اعلام کرده است. بیشینه سرعت این شاسی‌بلند هیبریدی نیز به ۱۸۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

سوزوکی اکراس 2020 (2)

بسته به شرایط رانندگی، پیشرانه می‌تواند تغییرات گشتاور محور عقب را از ۱۰۰:۰۰ تا ۲۰:۸۰ تحویل دهد. سوزوکی اکراس همچنین به حالت Trail مجهز شده است که به‌عنوان سیستم کنترل خودکار دیفرانسیل لغزش محدود برای اطمینان از بیشترین چسبندگی ممکن و کنترل خودرو در سطوح لغزنده عمل می‌کند.

سیستم کنترل خودکار دیفرانسیل لغزش محدود روی چرخ‌هایی که می‌خواهند چسبندگی خود را از دست دهند، ترمز اعمال می‌کند و گشتاور را به سمت چرخ‌هایی که چسبندگی را حفظ می‌کنند، هدایت خواهد کرد.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

قدرتمند ترین موتورسیکلت های جهان را نام ببرید!/ از دامون برقی تا کاوازاکی 1400 سی سی

آلایندگی موتورهای جیپ و سوزوکی خبر ساز شد

در رنج قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، سوزوکی گرند ویتارا بخریم یا کیا اسپرتیج؟!

تویوتا و سوزوکی متحد می شوند

تعمیرگاه تخصصی بهنام آمیکو مدیران خودرو

جک کرمان موتور

نظر شما !!