پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کوبرا ای سی 2020

آشنایی با جدیدترین ماشین کلاسیک دنیا/ رونمایی از رودستر AC Cobra بنزینی و برقی

به تازگی شرکت AC Cars دو نسخه‌ی برقی و بنزینی از رودستر بازسازی‌‌شده AC Cobra را رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو خودرو AC Cobra از دهه‌ی ۱۹۶۰ یکی از محصولات درخورتوجه بازار به‌شمار می‌رود. این رودستر بریتانیایی و آمریکایی در ایالات متحده به‌عنوان شلبی کبرا یا AC شلبی کبرا فروخته می‌شد و […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۸ تیر ۱۳۹۹

به تازگی شرکت AC Cars دو نسخه‌ی برقی و بنزینی از رودستر بازسازی‌‌شده AC Cobra را رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

خودرو AC Cobra از دهه‌ی ۱۹۶۰ یکی از محصولات درخورتوجه بازار به‌شمار می‌رود. این رودستر بریتانیایی و آمریکایی در ایالات متحده به‌عنوان شلبی کبرا یا AC شلبی کبرا فروخته می‌شد و از پیشرانه‌ی خورجینی هشت سیلندر فورد در زیر کاپوت بلند خود استفاده می‌کرد؛ اما اکنون تفاوت بسیار زیادی با نسل قدیمی و ریشه‌های خود دارد.

برای نسل جوان علاقه‌مندان به دنیای خودرو، AC Cobra ازطریق فیلم سینمایی «فورد علیه فراری» دوباره معرفی شد. در این فیلم هیجان‌‌انگیز، بیشتر مت دیمون، بازیگر نقش کارول شلبی و یکی از برندگان جایزه‌ی اسکار، پشت فرمان رودستر AC Cobra بود.

هم‌اکنون، برای کسانی که می‌خواهند AC Cobra را دراختیار داشته باشند، تعداد معدودی نمونه وجود دارد که ترمیم یا تعمیر یا اصلاح شده‌اند. بااین‌حال، برای کسانی که می‌خواهند خودرو کاملا جدیدی با این برند بخرند، شرکت AC Cars نسخه‌ی رسمی تغییریافته‌ی Cobra را با پیشرانه‌ی متفاوت عرضه کرده است.

برند بریتانیایی به‌لطف بهره‌گیری از موتور الکتریکی و باتری ۵۴ کیلووات‌ساعتی، زندگی جدیدی به کبرا می‌دهد. این محصول AC Cobra Series 1 Electric نام دارد. طراحی بیرونی این رودستر شبیه فضای داخل کابین آن هنوزهم دست نخورده و مطابق نسخه‌ی اصلی کبرا است. بااین‌حال، AC Cars اعلام کرد غربیلک فرمان و ترمز و سایر تجهیزات مکانیکی مطابق با استانداردهای سال ۲۰۲۰ ارتقا یافته‌اند. تنها ۵۸ نمونه از خودرو الکتریکی AC Cobra Series 1 Electric ساخته خواهد شد که به رنگ‌های آبی، سیاه، سبز و سفید دردسترس خریداران خواهد بود.

همچنین، AC Cars نسخه‌ی دیگری از کبرا را با پیشرانه‌ی فورد عرضه کرده است که البته این‌بار پیشرانه‌ی بسیار کوچک‌تری خواهد داشت. این نسخه که AC Cobra 140 Charter Edition نامیده می‌شود، از پیشرانه ۲/۳ لیتری اکوبوست فورد موستانگ بهره می‌برد و طراحی یکسانی با سری ۱ الکتریکی دارد. تیراژ تولید این نسخه نیز به ۵۸ دستگاه محدود خواهد بود.

AC Cobra سری 1 الکتریکی با قیمت ۱۷۱،۹۷۶ دلار و AC کبرا ۱۴۰ چارتر ادیشن با قیمت ۱۰۵،۹۲۷ دلار فروخته می‌شود. تحویل خودروهای AC Cobra بازتولیدشده از سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

2 اسطوره از 2 نسل/ شلبی کبرا 427 در کنار مک لارن 720S

حراج فورد جی تی مدل 1965 ناقابل 10 میلیون دلار!

سوپراسپرت جذاب منصوری معرفی شد

همکاری فورد و فولکس واگن برای تولید خودروهای برقی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی