پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آیا محصول جدید وکسان به سرعت 330 کیلومتر بر ساعت می رسد؟

شرکت وکسان به تازگی اعلام کرد که برای دستیابی به رکورد سرعت زمینی ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت با محصول جدید خود با همکاری مکس بیاجی، راننده سابق موتوجی‌پی تلاش می کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در آوریل ۲۰۲۰ شرکت فرانسوی وکسان (Voxan) اعلام کرد که قصد دارد با همکاری مکس بیاجی، راننده سابق […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۹ تیر ۱۳۹۹

شرکت وکسان به تازگی اعلام کرد که برای دستیابی به رکورد سرعت زمینی ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت با محصول جدید خود با همکاری مکس بیاجی، راننده سابق موتوجی‌پی تلاش می کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در آوریل ۲۰۲۰ شرکت فرانسوی وکسان (Voxan) اعلام کرد که قصد دارد با همکاری مکس بیاجی، راننده سابق موتوجی‌پی برای دستیابی به رکورد سرعت با موتورسیکلت برقی جدید خود تلاش کند. این رکوردگیری قرار بود در بولیوی انجام شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در سراسر جهان، به تعویق افتاد. هم‌اکنون شرکت فرانسوی اعلام کرد که در ماه ژوئیه برای انجام رکوردگیری با موتورسیکلت برقی آماده می‌شود.

موتورسیکلت وکسان (2)

وکسان درکنار اعلامیه خود، تصاویری از موتورسیکلت مخصوص سرعت زمینی با نام نسخه کروزر واتمن (Wattman) منتشر کرد. نسخه خیابانی این موتورسیکلت برقی قادر است ۲۰۳ اسب‌بخار قدرت تولید کند، درحالی‌که قدرت خروجی نسخه مخصوص سرعت زمینی به ۳۶۷ اسب‌بخار می‌رسد. این نسخه پرقدرت و سریع علاوه بر سیستم محرکه برقی ۳۶۷ اسب بخاری، از بادشکن بزرگ جلو و دم باریک کاهنده فشار در عقب بهره می‌برد.

هدف از انجام این آزمایش، دستیابی به سرعت ۳۳۰ کیلومتربرساعت یا بیشتر است که پیش‌تر توسط ریوجی تسوروتا با موتورسیکلت Mobitec EV-02A ثبت شد. این موتورسوار در کلاس موتورسیکلت‌های برقی جلورونده با یک چرخ مماس با زمین شرکت کرد و آن‌طور که گفته می‌شود، موتورسیکلت‌های این کلاس بسیار ساده هستند و وزنی کمتر از ۳۰۰ کیلوگرم دارند.

موتورسیکلت وکسان (3)

وکسان امیدوار است که بتواند به لطف قدرت بسیار زیاد توسط سیستم محرکه و بادشکن‌های کربنی سبک‌وزن در جلو موتورسیکلت، رکورد سرعت ۳۵۱ کیلومتربرساعت ثبت‌شده توسط لایتنینگ LS-218 را در سال‌های پیش ارتقا دهد. لایتنینگ رکورد سرعت زمینی خود را در بونویل انجام داد و توانست به چنین سرعت زیادی دست یابد. باید منتظر بنشینیم و ببینیم که مکس بیاجی چه عملکردی در بولیوی با موتورسیکلت برقی واتمن خواهد داشت.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

موتورسیکلت وسپا اسپرینت 150 در بازار چه قیمتی است؟

آشنایی با 6 سیلندر های 2 چرخ/ رقابت چشم بادامی ها این بار بر سر قدمت

قدرتمند ترین موتورسیکلت های جهان را نام ببرید!/ از دامون برقی تا کاوازاکی 1400 سی سی

زمانی‌که بهترین سمفونی نواخته می‌شود!/ بررسی موتورسیکلت سمفونی از کمپانی SYM

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی