پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار لوازم یدکی

تقلبی بودن 20 درصد لوازم یدکی موجود در بازار

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو اعلام کرد: متاسفانه 20 درصد از قطعات خودرو موجود در بازار لوازم یدکی بی کیفیت و تقلبی است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: متاسفانه منکر وجود جنس تقلبی و فیک در بازار نیستیم و حدود ۲۰ درصد از قطعات […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۲ تیر ۱۳۹۹

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو اعلام کرد: متاسفانه 20 درصد از قطعات خودرو موجود در بازار لوازم یدکی بی کیفیت و تقلبی است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: متاسفانه منکر وجود جنس تقلبی و فیک در بازار نیستیم و حدود ۲۰ درصد از قطعات در حال حاضر بی‌کیفیت هستند.

وی افزود: دولت باید با کالای تقلبی مبارزه کند و یکی از راه‌های این بازار کمک گرفتن از خود اعضای ۱۰ هزار نفری اتحادیه لوازم یدکی خودرو در تهران است.

این فعال صنفی در این راستا اشاره کرد: اعضای صنف لوازم یدکی هم کارشناسان خبره‌ای هستند و هم مدیران بسیار خوب که می‌توانند به گمرک و وزارت صمت کمک کنند هر قطعه‌ای که قرار است وارد کشور شود به اتحادیه و کارشناسان معرفی شود تا از سلامت و کیفیت آن اطمینان حاصل شود و بعد اجازه ورود داده شود.

کاظمی در خصوص برخورد اتحادیه با متخلفین و فروشندگان لوازم یدکی تقلبی هم گفت: روزانه در اتحادیه بین پنج تا ۱۰ پرونده شکایت از اعضا رسیدگی می‌شود که از تاریخ ۹۷.۱.۱ تا به امروز حدود ۲ هزار پرونده مورد رسیدگی قرارگرفته است.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: افراد متخلف را به اتحادیه دعوت می‌کنیم، اخطار می‌دهیم، جریمه می‌کنیم، درج در پرونده می‌کنیم، اما قانونی نداریم که بتوانیم در همان لحظه واحد صنفی را پلمپ کنیم، اما درنهایت اگر اخطار‌ها زیاد و تخلف گسترده شود پرونده به اتاق اصناف و در نهایت از آنجا به اماکن برای تعطیلی واحد صنفی ارجاع داده می‌شود.

کاظمی علت افزایش قیمت لوازم یدکی در بازار را هم چند دلیل عنوان کرد و گفت: علت اول که بر همه صنوف تأثیر گذاشته افزایش نرخ ارز بوده، علت دوم عدم داد و ستد با کشور‌های همسایه و تعطیلی بنادر آن‌ها به خاطر ویروس کرونا بوده است و علت سوم هم عدم ترخیص کالا از سوی گمرکات و ناهماهنگی در دولت است.

وی اضافه کرد: از بهمن ۹۸ تا الان بار‌ها به دولت گفته‌ایم و هشدار داده‌ایم که به خاطر کمبود قطعه افزایش قیمت در پیش داریم، اما واقعاً کسی تا به امروز به داد ما نرسیده است.

وی افزود: امروز وزارت صمت و خود دولت مقصر این قضیه است و اتحادیه با تمام توان و چنگ و دندان آماده واردکردن قطعات باکیفیت به کشور است و می‌توانیم لوازم یدکی و قطعات بازار را تأمین کنیم که این امر هم نیاز به کمک گمرک دارد تا به محض ورود قطعه آن را ترخیص کنند تا وارد بازار شود و قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

وفور قطعات تقلبی و بی کیفیت در بازار لوازم یدکی

قيمت قطعات يدكی سايپا افزايش نخواهد يافت

رفع مشکل کمبود قطعات یدکی در نمایندگی‌های سایپا

نبود نظارت، عامل اصلی آشفتگی در بازار لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی هم سوار بالن افزایش قیمت شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی