پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین زدن موتورسیکلت

جایگاه داران سوخت مشمول مالیات بر ارزش افزوده شدند

به گفته معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور کلیه جایگاه داران سوخت مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال ۱۳۹۹ است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد مسیحی معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مشمولان مرحله هشتم اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده گفت: با عنایت به […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۹ تیر ۱۳۹۹

به گفته معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور کلیه جایگاه داران سوخت مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال ۱۳۹۹ است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد مسیحی معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مشمولان مرحله هشتم اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده گفت: با عنایت به مفاد جزء (پ) بند (۳) ماده (۲) آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و اختیارات حاصل از مقررات ماده (۱۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده، کلیه جایگاه داران سوخت (فرآورده‌های نفت و گاز) با هر حجم از فروش و یا درآمد کالا و ارایه خدمات که به موجب فراخوان‌های قبلی، تاکنون برای اجرای قانون فراخوان نشده اند، مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال ۱۳۹۹ است.

وی بیان کرد: اشخاص مشمول این فراخوان، از تاریخ یکم فروردین ماه ۱۳۹۹ مکلف به اجرای تکالیف مقرر در قانون است.

مسیحی ادامه داد: اشخاص مذکور که بعد از تاریخ اجرای فراخوان نیز ایجاد، تاسیس و به ثبت می‌رسند و یا شروع به انجام فعالیت می‌کنند، در صورت فعالیت با هر حجم از فروش و یا درآمد (کالا و خدمت) مشمول اجرای قانون از تاریخ شروع فعالیت است.

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: جایگاه دارانی که واجد شرایط فراخوان‌های یاد شده قبلی و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده اند، حتی در صورت انطباق با شرایط مشمولیت مرحله هشتم ثبت نام این نظام مالیاتی، جزو مودیان مشمول مراحل قبلی ثبت نام و اجرای قانون محسوب و مکلف به اجرای مقررات از تاریخ شمول فراخوان مربوط خواهند بود.

مسیحی همچنین تاکید کرد: کارمزد و مالیات و عوارض ارزش افزوده جایگاه داران در قیمت‌های تکلیفی فرآورده‌های نفت وگاز لحاظ شده است و جایگاه داران اجازه وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده مازاد بر قیمت تعیین شده را از خریداران سوخت ندارند.

وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی فراخوان شده جهت ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده می‌بایست به سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی tax.gov.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

افزودن شدن 100 جایگاه تک سکو سی‌ان‌جی و سوخت مایع به تهران

بخش قابل توجهی از جایگاه های بنزین تهران سه مرتبه در روز ضدعفونی می شود

تولید بنزین سوپر از پایان شهریور به روال قبل باز می گردد

افزایش 50 درصدی قیمت بنزین به مردم فشار می آورد/ جایگاه داران سوخت در آستانه ورشکستگی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی