پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مترو تهران

زمان بهره برداری از ایستگاه های مترو کاهش می یابد

مدیرعامل شرکت مترو تهران از رونمایی و راه اندازی سامانه آنلاین تامین کنندگان تایید شده مترو خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره رونمایی و راه اندازی سامانه آنلاین تامین کنندگان تایید شده مترو (سامانه AVL) اظهار کرد: راه اندازی این سامانه منجر به کاهش زمان تامین، […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۹

مدیرعامل شرکت مترو تهران از رونمایی و راه اندازی سامانه آنلاین تامین کنندگان تایید شده مترو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره رونمایی و راه اندازی سامانه آنلاین تامین کنندگان تایید شده مترو (سامانه AVL) اظهار کرد: راه اندازی این سامانه منجر به کاهش زمان تامین، نصب و راه اندازی تجهیزات و در نتیجه کاهش زمان بهره برداری از ایستگاه های مترو خواهد شد؛ همچنین از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می‌کند.

وی اشاره کرد: خوشبختانه پیمانکاران و مشاورین داخلی کشور دارای توانمندی و تجربیات قابل توجهی در حوزه اقدامات اجرایی سازه هستند و به همین دلیل معمولا اقدامات این حوزه با کمترین قیمت و به موقع در متروی تهران انجام می‌شود.

امام افزود: اما تامین تجهیزات برقی، مکانیکی و پنوماتیک (استفاده از انرژی باد در امور صنعتی) به علت وابستگی به خارج از کشور معمولا با تاخیر زمانی و خروج مقادیر بسیار زیاد ارز از کشور مواجه است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان داخلی توان تامین بخشی از تجهیزات را دارند، افزود: به دلایل مختلف از جمله تحریم ها، شرکت های داخلی نمی‌توانند تاییدیه های لازم را برای تجهیزات ساخت داخل تهیه کنند. حتی اگر بتوانند تاییدیه‌های لازم را دریافت کنند هزینه نهایی آن کالاها افزایش می‌یابد.

امام در ادامه افزود: راه اندازی سامانه AVL بستری را فراهم کرده است تا از آن دسته از تامین کنندگان داخلی که قصد دارند برای تولیدات خود استانداردهای لازم را به دست بیاورند، پشتیبانی صورت گیرد. در نتیجه این سامانه، فضایی برای رقابت تولیدات داخلی و خارجی است.

امام با اشاره به شفاف سازی و پرهیز از وابستگی به خارج از کشور به عنوان دو پیامد مثبت راه اندازی این سامانه تاکید کرد: سیاست گذاری متمرکز، تامین کالا و تجهیزات به صورت غیر متمرکز، تسری قوانین و آیین نامه های مصوب و نیز افزایش سرعت تصمیم گیری و اجرا، از دیگر پیامدهای مثبت راه اندازی سامانه AVL است.

وی با اشاره به اینکه سامانه آنلاین تامین کنندگان تایید شده مترو به صورت جداگانه و آنلاین برای هر پروژه تمام استانداردهای، الزامات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز را درج می کند، اظهار کرد: تامین کنندگانی که توان تامین تجهیزات و استانداردهای مورد نظر را دارند اعلام آمادگی کرده و با ارائه مستندات خود تاییدیه‌های مورد نظر را در کمترین زمان دریافت می کند.

وی بیان کرد: همچنین شرکت‌هایی که به مرور استانداردهای مورد نظر خود را از دست می‌دهند از سامانه خارج می شوند و تا زمانی که استانداردهای لازم را به دست نیاورده باشند در سامانه وارد نخواهند شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به این که تایید استاندارد تجهیزات تولیدی شرکت های داخلی فرآیندی مستمر است، بیان کرد: به همین دلیل یک نقشه راه برای موفقیت این سامانه تدوین شده تا ادامه فعالیت آن بر اساس این نقشه انجام شود.

وی در ادامه اشاره کرد: درنتیجه علاوه بر پیامدهای مثبتی که راه اندازی این سامانه برای متروی تهران دارد، سایر اعضای اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشورکه در حال رسیدن به فاز تامین و نصب تجهیزات هستند نیز از وجود آن بهره مند خواهند شد زیرا این سامانه می تواند با مشارکت اتحادیه قطارهای شهری کشور نقش ارزنده ای در توسعه صنعت مترو داشته باشد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به این که فیلدها و اطلاعات مد نظر شرکت مترو برای راه اندازی این سامانه بر روی «سامانه تامین کنندگان و ارائه دهندگان خدمات شهرداری تهران» بارگذاری شده است، گفت: با توجه به اینکه این سامانه از قبل طراحی شده از نظر زمان و هزینه برای شرکت مترو اجرای سامانه تامین کنندگان تایید شده آنلاین مترو بسیار به صرفه بود.

انتهای پیام/ منبع: فارس

آغاز ساخت مترو پردیس در سال جدید

راهکار جدید برای توسعه شبکه حمل و نقل عمومی

بهره برداری از ورودی شمال غربی ایستگاه مترو شهدا

خط 10 مترو در صورت تأمین منابع مالی، راه‌اندازی می‌شود

پای مترو بالاخره به شهر هشتگرد باز شد/ حمل و نقل؛ عامل اصلی توسعه و جذب جمعیت شهرهاست

تامین برق خطوط مترو تا 40 درصد افزایش می یابد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی