پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح ترافیک

لزوم لغو طرح ترافیک

عضو شورای اسلامی شهر تهران به علت اوج گیری مجدد شیوع ویروس کرونا در تهران خواستار لغو طرح ترافیک شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو پحجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره اجرای طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا در پایتخت گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا در کشور خواستار لغو هر دو […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۹

عضو شورای اسلامی شهر تهران به علت اوج گیری مجدد شیوع ویروس کرونا در تهران خواستار لغو طرح ترافیک شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

پحجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره اجرای طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا در پایتخت گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا در کشور خواستار لغو هر دو طرح ترافیکی در تهران شدم و حتی به شهردار تهران برای این موضوع اصرار کردم.

وی افزود: با توجه به افزایش قابل توجه آمار قربانیان کرونا در تهران همچنان معتقدم که باید طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق در تهران لغو شود.

نظری با اشاره به این مطلب که لغو طرح ترافیک منجر به افزایش ترافیک در هسته مرکزی شهر می شود، تاکید کرد: بین ترافیک و سلامتی شهروندان، دومی اهمیت بیشتری دارد و به همین دلیل هم معتقدم باید به منظور کاهش بار مترو و اتوبوسرانی، اجازه دهیم تا خودروهای سواری بدون محدودیت در طرح تردد کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در مورد اینکه برخی لغو طرح ترافیک را باعث افزایش سفرهای غیرضروری می دانند، گفت: کسی برای سفر غیرضروری آن هم در طول روز وارد محدوده طرح ترافیک نمی شود، مثلا چقدر احتمال دارد که یک نفر بخواهد ساعت ۱۱ ظهر با خودروی شخصی در میدان منیریه چرخی برند؟

وی ادامه داد: افزایش حجم سفرها طبیعی است کما اینکه با اجرای مجدد طرح ترافیک، بار مترو و اتوبوس بیشتر شده است.

نظری همچنین گفت: برخی ترددها مربوط به رانندگان تاکسی های اینترنتی است که با لغو طرح، کرایه ها کم شده و مردم کمتر از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

‌عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مردم از ما انتظار دارند که در این خصوص اقدامی انجام دهیم، گفت: متاسفانه امکان فاصله گذاری اجتماعی در قطارهای مترو و اتوبوس‌ها نیست.

نظری افزود: اگر اصرار بر اجرای طرح وجود دارد، می توان طوری برنامه ریزی کرد که هر خودرو در هر ساعت از زمان اجرای طرح یک بار اجازه ورود و یک بار اجازه خروج داشته باشد.

وی گفت: با این شیوه، کارمندان ادارات هم که عمدتا محا کارشان در مرکز شهر قرار دارد، می توانند وارد محدوده شوند.

به گفته نظری، با این تصمیم می توان ساعت فعالیت کارمندان و بسیاری از دستگاه ها را شیفت بندی و شناور هم کرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر شاهد هستیم که به دلیل زمان ورود به طرح ترافیک، حجم ترافیک صبحگاهی در حوالی ساعت ۶ تا ۸ در پایتخت وجود دارد و این برداشتن محدودیت ورود و خروج برای یک بار در هر روز می‌تواند این موضوع را نیز حل کند.

وی با بیان اینکه معتقدم نباید در تمام امور مردم را مقصر جلوه دهیم، افزود: نمی توانیم مردم را با این همه مشکلات به حضور در محل کار و معابر مجبور کنیم و بعد بگوییم چون ماسک نزدید بی مسئولیت هستید و کرونا گرفتید.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه ماسک زدن مسئولیت اجتماعی مردم است، عنوان کرد:آیا مسئولیت مسئولان و نهادهای بالادستی هم صرفا همین است که به مردم بگویند ماسک بزنید؟

طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در تهران، اجرا می شد که با توجه به شیوع کرونا، زمان اجرای این دو طرح که پیش از این در روزهای عادی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود، به ساعت هشت صبح تا ۱۶ کاهش یافته و در عین حال از ساعت ۱۴ به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود که با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت هفت صبح تا ۱۴ منظور شده است، سفرهای کاری در این طرح مشمول پرداخت عوارض محدوده‌های ترافیکی نخواهد شد.

طرح‌های ترافیکی تهران همانند گذشته در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی اجرا نمی‌شود و در روزهای پنج‌شنبه نیز، فقط طرح محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا از ساعت هشت تا ۱۳ اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: اسب بخار

بهره گیری مردم از مسیریاب ها موجب بهبود وضعیت ترافیک شده است

لغو طرح ترافیک به شرط تعطیلی مترو

شهرداری طرح جدیدی را در راستای کاهش ترافیک کلید زد

همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد نچینیم/ آیا LRT می‌تواند به‌عنوان یک مُد حمل و نقل عمومی از ترافیک خودروها در تهران بکاهد؟

شرایط ترافیکی تهران روان است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی