پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار لاستیک

الزام ثبت قیمت تایرها در سامانه 124 قبل از عرضه به بازار

طبق بخشنامه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان واردکنندگان انواع لاستیک سبک و سنگین باید قیمت محصولات خود را قبل از عرضه به بازار در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی بخشنامه ای اعلام کرد که در راستای کنترل، نظارت و مدیریت بازار عرضه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

طبق بخشنامه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان واردکنندگان انواع لاستیک سبک و سنگین باید قیمت محصولات خود را قبل از عرضه به بازار در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی بخشنامه ای اعلام کرد که در راستای کنترل، نظارت و مدیریت بازار عرضه این محصولات و جلوگیری از سو استفاده برخی افراد فرصت طلب، با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط قیمت گذاری کالاهای وارداتی هیات تعیین و تثبیت قیمت ها و سود مجاز مندرج در پورتال این سازمان به نشانی سازمان حمایت، کلیه واردکنندگان انواع تایر، موظف هستند قیمت مصرف کننده محصولات خود را در سامانه ۱۲۴ بارگذاری کنند.

از آنجایی که انواع لاستیک خودرو اعم از سنگین و سبک در زمره کالاهای اولویت دار و مشمول قوانین تعزیری شامل احتکار، گرانفروشی، اختفاء، امتناع از عرضه کالا و… و. قرار دارد، در صورت مواجهه ناظران و بازرسان با تخلفات مزبور، مطابق با قانون و مقررات جاری مراتب قابل پیگرد و برخورد قانونی توسط دستگاه های نظارتی است.

در پایان این اطلاعیه هم یادآوری شده که ستاد خبری این سازمان با شماره ۱۲۴ در سراسر کشور آمادگی دارد تا ضمن دریافت گزارش‌ها، شکایات و پیشنهادهای مردمی نسبت به رسیدگی به آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کند.

اوایل خردادماه ارز دولتی برای واردات لاستیک حذف شده و ارز تخصیصی به این گروه کالایی نیمایی شد که به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر باتوجه به اینکه ۴۰ درصد ارزش مواداولیه را مواد خارجی و وارداتی تشکیل می‌دهد، هرگونه تغییر نرخ ارز به میزان این ۴۰ درصد مستقیما بر قیمت تمام‌شده اثرگذار است و آن را افزایش می‌دهد. در نهایت هم اوایل تیر ماه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت انواع تایر را به شرکت‌های تولیدکننده ابلاغ کرد و حدود یک هفته پیش هم سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش مجدد ۲۵ درصدی قیمت‌ها موافقت کرد.

همچنین بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار لاستیک‌های وارداتی و داخلی اعم از سبک، سنگین جاده‌ای و خارج جاده باید در سامانه جامع تجارت داخلی عرضه شود. همچنین لاستیک‌های وارداتی و تولید داخل با ارز ۴۲۰۰ تومان باید مطابق با ضوابط قبلی یعنی میزان پیمایش و حواله عرضه شود و عرضه لاستیک‌های وارداتی و تولید داخل با ارز نیما نیز باید در سامانه جامع تجارت و از طریق شبکه مجاز با ثبت کامل اطلاعات خریدار، شماره پلاک، کارت پیمایش، میران پیمایش و … صورت گیرد.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

نگرانی تایرسازان از حضور خصولتی ها در صنعت تایر

افزایش قیمت 30 درصدی تایر ضررهای تایرسازان را جبران نمی کند

چگونگی خرید تایر کارکرده / ترفندهای تشخیص تایر کارکرده سالم از معیوب

رینگ هایی که خم می شوند / آشنایی با تکنولوژی جدید میشلن و مکسیون ویلز

قرارگیری مجدد انواع تایر خودرو در اولویت نظارت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی