پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تایر

افزایش قیمت 30 درصدی تایر ضررهای تایرسازان را جبران نمی کند

به گفته سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران، هزینه‌هایی که در اثر افزایش نرخ ارز به تایرسازان تحمیل شده، با افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها قابل جبران نیست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران اظهار کرد: هزینه‌هایی که در اثر افزایش نرخ ارز به تایرسازان تحمیل شده، با افزایش ۳۰ […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳۰ تیر ۱۳۹۹

به گفته سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران، هزینه‌هایی که در اثر افزایش نرخ ارز به تایرسازان تحمیل شده، با افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها قابل جبران نیست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران اظهار کرد: هزینه‌هایی که در اثر افزایش نرخ ارز به تایرسازان تحمیل شده، با افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها قابل جبران نیست.

وی بیان کرد: اکنون ۱۰ تایرساز بزرگ کشور افزایش قیمت‌های بیشتری را خواستار شده اند، زیرا موضوع ضرر و زیان را مطرح می کنند.

وی افزود: اکنون در تخصیص ارز نیز اتفاق تازه‌ای را شاهد نیستیم و همچنان تامین ارز از صادرکنندگان به نرخ نیمایی انجام می‌شود و تسهیل خاصی در آن رخ نداده است، در حالی که کارخانه ها درچند نوبت کاری تولید دارند و تامین نشدن به موقع ارز آنها می‌تواند موجب دیرتر رسیدن محموله‌های مواد اولیه شود که تاثیر منفی در تولید، کاهش نوبت ‌های کاری، تاخیر در وصول درآمدها و همچنین تاثیر منفی بر قیمت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

تنها، اشاره کرد: ‌نگاهی به آمار تولیدات تایرسازان در سه ماهه نخست امسال، رشد ۳۰ درصدی (از نظر تعداد حلقه تایر) با وجود تداوم تحریم‌ها و همچنین شیوع ویروس کرونا را نشان می‌دهد و تولیدکنندگان خواستار همراهی و اعطای تسهیلات بیشتری هستند.

وی با اشاره به فاصله قیمتی تایرها درب کارخانه و بازار، یادآور شد:‌ پس از اجازه افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها، این فاصله کمتر شده است.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

چگونگی خرید تایر کاکرده/ ترفندهای تشخیص تایر کارکرده سالم از معیوب

افزایش نظارت و عرضه لاستیک تک نرخی راهکار مقابله با گران فروشی و احتکار

رینگ هایی که خم می شوند / آشنایی با تکنولوژی جدید میشلن و مکسیون ویلز

افزایش 24 درصدی تولید تایر در کشور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی