پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تایرهای انعطاف پذیر

رینگ هایی که خم می شوند / آشنایی با تکنولوژی جدید میشلن و مکسیون ویلز

شرکت تایرسازی میشلن با همکاری مکسیون ویلز موفق شده تکنولوژی جذابی را وارد صنعت خودرو کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مدتی پیش شرکت تایرسازی میشلن به حرف مشتریانش گوش کرد تا آسیب‌های وارده به تایر را کاهش دهد یا از بین ببرد. این شرکت با همکاری مکسیون ویلز موفق شده تکنولوژی جذابی را […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۶ تیر ۱۳۹۹

شرکت تایرسازی میشلن با همکاری مکسیون ویلز موفق شده تکنولوژی جذابی را وارد صنعت خودرو کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مدتی پیش شرکت تایرسازی میشلن به حرف مشتریانش گوش کرد تا آسیب‌های وارده به تایر را کاهش دهد یا از بین ببرد. این شرکت با همکاری مکسیون ویلز موفق شده تکنولوژی جذابی را وارد صنعت خودرو کند.

شاید چیزی که در عکس می‌بینید برای شما مهم نباشد، اما وقتی متوجه شوید مردم در سراسر دنیا سالانه چقدر برای خرید لاستیک و رینگ های جدید هزینه می‌کنند، شاید نظرتان عوض شده و به فکر خرید یک دست از این چرخ‌ها بیفتید.

شرکت میشلن از ۱۳۰ سال پیش و اولین روزهای تولید رینگ های مدرن تاکنون در این زمینه فعالیت کرده است. آن‌ها تاکنون تایرهای خرابی دیده‌اند که باور نمی‌کنید و تست‌هایی انجام داده‌اند که فکرش را هم نمی‌کنید. این شرکت در زمینه توسعه و تولید لاستیک پیشگام است، و همیشه به دنبال ارائه راه‌حل‌های بهتر و فناوری‌های جدید مثل آکوروس و حتی آپتیس در سال‌های آینده است.

از طرفی مکسیون ویلز بخش دیگری از این تاریخ است. آن‌ها از ۱۰۰ سال پیش تاکنون در حال تولید رینگ های فولادی و آلومینیومی برای استفاده در خودروها، تجهیزات کشاورزی، وسایل نقلیه تجاری و حتی نظامی بوده‌اند.

اغلب صدمات و ضربات به رینگ ها زمانی رخ می‌دهند که با سرعت زیادی با لبه پیاده‌رو یا گودالی برخورد کنید که سیستم تایر نتواند از پس آن بربیاید. معمولا لاستیک بین آن لبه و لبه رینگ فشرده می‌شود و این دو بخش مثل قیچی آن را پاره می‌کنند و حتی ممکن است به رینگ هم آسیب برسد.

اما آکوروس این مشکل را حل می‌کند. اولین قدم برای مقابله با چنین آسیبی، تولید رینگی است که از دو قسمت ساخته شده ‌است. بخش اول شبیه چرخ‌های کلاسیک است، و به منظور تامین پشتیبانی لازم برای کارکرد خودرو و تایر ساخته شده است. بخش دوم قسمت جذاب ماجراست. در داخل و خارج رینگ، دو فلنج (لبه) انعطاف‌پذیر قرار دارند که از تماس مستقیم لاستیک با لبه یا قسمت سخت رینگ جلوگیری می‌کنند.

هنگام برخورد با یک گودال، فشار تایر این فلنج‌ها را به سمت لبه متمایل می‌کند، به جای اینکه آن‌ها به تایر فشار بیاورند. در نتیجه از لاستیک در برابر پاره شدن محافظت می‌شود و لبه رینگ هم سالم باقی می‌ماند. این فناوری در واقع محافظتی در برابر لبه رینگ ایجاد می‌کند، به جای اینکه تایر مستقیم به لبه رینگ فشار بیاورد.

این روش محافظتی یک مزیت دیگر هم دارد. چون لاستیک در اطراف لبه خم می‌شود، فشار به طور کامل روی سیستم تعلیق پخش نمی‌شود و سرنشینان سواری بهتری را تجربه می‌کنند. این شبیه داشتن یک سیستم تعلیق اضافی روی خودرو است.

این سیستم تایر برای طیف وسیعی از خودروها از جمله سدان‌های معمولی، ون‌ها، وانت‌ها و حتی اتوبوس‌ها در دسترس خواهد بود. هنگام استفاده از آکوروس نیازی به خرید تایر خاصی نیست. از این فناوری می‌توان روی هر تایری که به اندازه کافی بزرگ باشد تا آن را دربربگیرد استفاده کرد.

انتهای پیام/ منبع: خودروبانک

سال 2020 اولین تایرهای سبز برپایه چوب وارد بازار می شود؟

لاستیک میشلن برترین کارآفرین آمریکا

سه تولید کننده تایر در استانه ورشکستگی

AMG GT R دستپخت جدید مرسدس بنز

رئیس میشلن به جای کارلوس گون به رنو آمد

بهترین لاستیک های خودرویی جهان را بشناسید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی