پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید دنا

تولید خودروهای کم مصرف با استفاده از موتور سه سیلندر

به گفته معاون امور صنایع وزارت صمت، وزارت صمت یک برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای کم مصرف با موتور سه سیلندر در دستور کار خود قرار داده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت، در جریان بازدید روز گذشته اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

به گفته معاون امور صنایع وزارت صمت، وزارت صمت یک برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای کم مصرف با موتور سه سیلندر در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت، در جریان بازدید روز گذشته اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: طراحی و تولید این موتورها در راستای رعایت مسائل زیست محیطی و استاندارد پیگیری می شود و در این زمینه هر دو خودروساز بزرگ کشور طرح و برنامه داشته و بخش خصوصی نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

به گفته این مقام مسوول، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز به دنبال پیگیری این موضوع است که موتور یاد شده پس از بهینه سازی و تولید روی خودروهای موجود، سوار شده و استفاده شود.

وی در خصوص برنامه ریزی این وزارتخانه برای تولید خودروی ارزان پس از کنار گذاشته شدن پژو ۴۰۵ و پراید از خط تولید، یادآور شد: خودروهای جایگزین هریک از این دو خودرو چند سالی است که در بازار وجود داشته و در حال تردد در خیابان ها و جاده های کشور هستند، به طوری که پلتفرم ایکس ۱۰۰ (پراید) با پلتفرم x۲۰۰ (محصولات تیبا، ساینا و فیس‌لیفت‌های آنها) جایگزین شده و در گروه ایران خودرو نیز سمند و پژو پارس جایگزین پژو ۴۰۵ می شوند که سالیان سال است تولید می شوند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت اشاره کرد: در این حوزه پلتفرم ها و خودروها با قیمت مناسب و مدل های مختلف موجود است که به بازار عرضه می شوند.

به گفته این مقام مسوول، هرچقدر آپشن ها و امکانات خودروها به ویژه در حوزه الکترونیکی بیشتر شود، قیمت بالاتری خواهند داشت، اما اثر خودروهای داخلی در کلاس اقتصادی تولید می شوند.

وی بیان کرد: در جهان نیز چیزی تحت عنوان خودروی ارزان وجود ندارد، اما خودروهایی در کلاس اقتصادی تولید می شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: اگر قیمت خودروهای داخلی تولیدی خود را به دلار محاسبه کنیم تقریباً هیچ خودرویی در این بازه قیمتی در جهان وجود ندارد و پیدا نمی کنیم.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

بازدید اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و معاونان وزارت صمت از ایران خودرو

برگزاری دومین مرحله فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو

شرطی که هنگام ثبت نام خرید خودرو موجب نارضایتی مردم شد

قرعه کشی مرحله دوم فروش فوق العاده ایران خودرو 12مردادماه برگزار می شود

آیا بازار خودرو روی خوش به خود خواهد دید؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی