پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد موستانگ (1)

ترکیب سنت و مدرنیته/ موستانگ کلاسیک با پیشرانه برقی وارد فاز تولید می شود

طبق اعلام شرکت روسی آویار، نسخه‌ی برقی فورد موستانگ مجهز به پیشرانه تسلا مدل اس و بدنه فیبر کربنی در آینده نزدیک وارد مرحله تولید می ‌شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اگر فورد موستانگ برقی می‌خواهید، گزینه‌های شما تا حد زیادی محدود به خرید مدل آینده موستانگ Mach-E است (که البته به‌هیچ‌وجه مدل […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

طبق اعلام شرکت روسی آویار، نسخه‌ی برقی فورد موستانگ مجهز به پیشرانه تسلا مدل اس و بدنه فیبر کربنی در آینده نزدیک وارد مرحله تولید می ‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اگر فورد موستانگ برقی می‌خواهید، گزینه‌های شما تا حد زیادی محدود به خرید مدل آینده موستانگ Mach-E است (که البته به‌هیچ‌وجه مدل دودر نخواهد بود) یا التماس کردن به این شرکت برای ساختن مدل منحصربه‌فرد سفارشی از خودروی مفهومی لیتیوم (Lithium) است که در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد.

شرکت Aviar مستقر در روسیه جایگزین سومی را برای علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی با ظاهر کلاسیک دارد. این شرکت اعلام کرد که قصد دارد کوپه مجهز به سیستم محرکه برقی تسلا مدل اس را با بدنه فیبر کربن و با ظاهری شبیه به نسل اول موستانگ فست‌بک با نام R67 تولید کند.

الکسی راچف، بنیان‌گذار آویار توضیح داد که هدفش «گرفتن روح خودروهای افسانه‌ای دهه ۱۹۶۰ و تجدیدنظر در آن به روشی مدرن» است. درحالی‌که ظاهراً R67 تحت تأثیر طرح نسل اولیه موستانگ قرار دارد، رندرهای رایانه‌ای از این خودرو نشان می‌دهد که فهرستی طولانی از به‌روزرسانی‌های بصری شامل اسپلیتر جلو، رکاب‌های فیبر کربنی، دستگیره‌های در هم‌سطح بدنه، دیفیوزر عقب و مجموعه‌ای از خروجی‌های اگزوز کرومی را دریافت می‌کند.

همچنین اسپویلری در این خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد که به‌طور خودکار با رسیدن به سرعت ۱۲۰ کیلومتربرساعت گسترش می‌یابد و هنگامی که سرعت به ۸۰ کیلومتربرساعت کاهش یابد، پایین می‌آید.

فورد موستانگ (2)

در داخل کابین، صفحه‌نمایش لمسی آشنای تسلا و و دریچه‌های ورودی هوای الهام‌گرفته از مرسدس بنز را خواهید کرد. آویار غربیلک فرمان سه‌پره را اضافه کرده و R67 را به‌عنوان مدلی دو نفره طراحی کرده است.

تقریبا همه چیز در زیر بدنه، مستقیم از قطعات ساخت تسلا گرفته می‌شود که شامل دو موتور الکتریکی (روی هر محور)، سیستم تعلیق بادی تطبیقی​​، اتصال Wi-Fi داخلی، ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل کشش و حتی مجموعه دستیار رانندگی نیمه خودران اتوپایلوت شرکت کالیفرنیایی است.

آویار زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت این خودروی الکتریکی را ۲/۲ ثانیه و بیشینه سرعت آن را ۲۵۰ کیلومتربرساعت و قدرت خروجی را ۸۴۰ اسب‌بخار برآورد می‌کند. این شرکت همچنین خاطرنشان كرد كه R67 مجهز به سیستم صدای خارجی است كه به اصطلاح «عملكرد پیشرانه كلاسیك V8» را شبیه‌سازی می‌كند.

استفاده از فیبر کربن به‌طور جزئی وزن پکیج باتری لیتیوم یون ۱۰۰ کیلووات ساعت را جبران می‌کند و به R67 اجازه می‌دهد وزن آن به حدود ۲،۱۷۷ کیلوگرم برسد. از نظر مفهومی، این خودروی الکتریکی حدود ۷۲ کیلوگرم سبک‌تر از تسلا مدل اس P100D است؛ اما حدود ۶۳۵ کیلوگرم سنگین‌تر از فست‌بک موستانگ مدل ۱۹۶۷ مجهز به پیشرانه خورجینی هشت سیلندر با حجم جابجایی ۴/۹۴ لیتر خواهد بود.

ظاهراً در آینده نزدیک R67 راهی خط تولید می‌شود، اگرچه مطمئناً به تولید انبوه نخواهد رسید، اما هنوز نمی‌دانیم چقدر قیمت خواهد داشت.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

معرفی طرح اولیه شاسی بلند برقی موستانگ

ماستنگ اروپایی!/ نگاهی به نسل ششم فورد ماستنگ با کیت بدنه راش

زمان رونمایی فورد موستانگ چه تاریخی است؟

شرور یک میلیون دلاری!/ پروژه هیجان انگیز تیونینگ فورد ماستنگ 1965

موستانگ لیتیوم نام محصول جدید شرکت فورد

سریع‌ترین و قوی‌ترین ماستنگ تاریخ

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی